paardenopvang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: paardenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:08

Nou, hier kan je geen plek onder de 100,- vinden hoor := (ook niet voor een shet)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:13

Succubi schreef:
Nou, hier kan je geen plek onder de 100,- vinden hoor := (ook niet voor een shet)

Hier wel. €60, dan staan ze in een uitloop stal (10x4 met een uitloop van 6x4) met z'n 3en of 4ren, 's zomers op het gras. Stal wordt gemest en ze worden gevoerd.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 04-10-11 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:14

Pfff, jaloers! :D
Hoewel ik met mijn merrie nu ook zéér gunstig sta en niet meer weg wil :=

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:21

patjuh87 schreef:
haha een rusthuis lijkt mij inderdaad ook niet echt een plek voor een 1 jarige.. Denk niet dat ze die willen hebben ;)

Daarbij ben ik al enorm lang aan het zoeken naar een plekje voor hem, alleen is er niet veel te vinden. Daarbij kan en wil ik geen 150 euro per maand betalen om hem in pension te zetten. En dat is ongeveer de gemiddelde prijs die ik te horen krijg..

Het is hier al gezegd, maar ik vraag me ook af: waarom heb je hem dan ooit gekocht/gefokt als je er eigenlijk niet voor wil zorgen? Zo ga je toch niet met een dier om?!

Je hebt een mooi aanbod gekregen. Laat de pony ruinen op jouw kosten en zet hem daar neer. Als ruin zal je veel sneller een koper vinden, en dan krijgt hij van jou tenminste een eerlijke kans in het leven.

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 22:09

Vjestagirl schreef:
patjuh87 schreef:
haha een rusthuis lijkt mij inderdaad ook niet echt een plek voor een 1 jarige.. Denk niet dat ze die willen hebben ;)

Daarbij ben ik al enorm lang aan het zoeken naar een plekje voor hem, alleen is er niet veel te vinden. Daarbij kan en wil ik geen 150 euro per maand betalen om hem in pension te zetten. En dat is ongeveer de gemiddelde prijs die ik te horen krijg..

Maar jij wilde toch een paard? Het is jouw dier, en dat houdt in dat je er de verantwoording voor moet nemen... 150 lijkt me wat overdreven trouwens, hier kun je een pony voor €60 per maand in pension zetten.

ik vind ook dat ik de verantwoording ervoor neem. Ik ben toch op zoek naar een nieuw huisje voor hem?

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 22:10

Vjestagirl schreef:
Succubi schreef:

Hier wel. €60, dan staan ze in een uitloop stal (10x4 met een uitloop van 6x4) met z'n 3en of 4ren, 's zomers op het gras. Stal wordt gemest en ze worden gevoerd.

Hier ook niet hoor.. Voor alleen een weitje incl hooi betaal ik hier al 120. :S

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:13

patjuh87 schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar jij wilde toch een paard? Het is jouw dier, en dat houdt in dat je er de verantwoording voor moet nemen... 150 lijkt me wat overdreven trouwens, hier kun je een pony voor €60 per maand in pension zetten.

ik vind ook dat ik de verantwoording ervoor neem. Ik ben toch op zoek naar een nieuw huisje voor hem?

Misschien moet je dan nu dus een poosje €150 betalen tot je wél een nieuw baasje gevonden hebt.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:13

Dat is nog goedkoop :=.
Hier heb je haast geen "weitjes" en als je dat vind is het vanaf 125,- kale huur en zelf hooi kopen.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:17

Vind een beetje raar, waarom heb je een shet als je hem nu al weg doet en er niet voor wilt betalen"? en uitgerekend een hengstje, weet je hoeveel hengsten en wel niet op internet staan? Naar de slacht vind ik ook vervelend voor het beestje maar is misschien beter als hij nu al zo'n toekomst tegemoed gaat, heb je je wel gerealiseerd dat op heel veel stallen niet eens hengsten worden aangenomen? Vind gratis weggeven een beetje makkelijk, je weet maar nooit met zo'n beestje

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:02

emily_olle schreef:
Vind gratis weggeven een beetje makkelijk, je weet maar nooit met zo'n beestje

Wat wil je dan? Dat ze hem voor 150 euro op internet zet? :?
Daar komt al helemaal geen hond op af.

Ik vind dat er behoorlijk lastig gedaan wordt met dit topic.
"Waarom koop je dan een Shet?"
Nou.. waarom kopen jullie een paard?

TS moet halsoverkop weg bij haar huidige stal, andere stallen zijn (neem ik aan?) te duur..
De optie die ik hierboven las liet me het stoom uit de oren komen.. 'waarom laat je hem niet afmaken?'
-:(- -:(-
Welja. Laten we gewoon even een gezonde (neem ik aan) jaarling slachten.
Dat liever dan een tehuisje zoeken zoals TS hier doet.

Als ik jou was zou ik het aanbod van fjord29 aannemen, TS. Zeer genereus aanbod en via daar kun je op je dooie gemakje een nieuwe eigenaar zoeken, of misschien een goedkopere stal in de buurt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:09

Roosch schreef:
emily_olle schreef:

TS moet halsoverkop weg bij haar huidige stal, andere stallen zijn (neem ik aan?) te duur..
De optie die ik hierboven las liet me het stoom uit de oren komen.. 'waarom laat je hem niet afmaken?'

Als ik jou was zou ik het aanbod van fjord29 aannemen, TS. Zeer genereus aanbod en via daar kun je op je dooie gemakje een nieuwe eigenaar zoeken, of misschien een goedkopere stal in de buurt?

Ze begon zelf over af laten maken...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:11

Ohja? Zoals ik het lees voorkomt ze dat juist.

patjuh87 schreef:
En omdat ik het sneu zou vinden om mn shetlander naar de slacht te moeten brengen, zoek ik een tijdelijk plekje voor hem.
Wie weet of er iets is waar ik tijdelijk mijn pony kan stallen??

patjuh87 schreef:
@rapperijder: Hij is 1! dus hij kan niet beleerd worden onder het zadel / voor de kar. Vind het onzin om zo'n jong ding naar de slacht te doen. Daarbij heeft hij goede papieren / stamboom, dus ook voor de dekdienst zou hij leuk zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:17

Als ik het goed begrijp heb je 2 jonge dieren, waarom niet allebei naar die opfok?

En zet in je advertentie ook huidige en verwachte stokmaat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:22

Roosch schreef:
Ohja? Zoals ik het lees voorkomt ze dat juist.

patjuh87 schreef:
En omdat ik het sneu zou vinden om mn shetlander naar de slacht te moeten brengen, zoek ik een tijdelijk plekje voor hem.
Wie weet of er iets is waar ik tijdelijk mijn pony kan stallen??

patjuh87 schreef:
@rapperijder: Hij is 1! dus hij kan niet beleerd worden onder het zadel / voor de kar. Vind het onzin om zo'n jong ding naar de slacht te doen. Daarbij heeft hij goede papieren / stamboom, dus ook voor de dekdienst zou hij leuk zijn.

Niemand hier heeft slachten als een optie genoemd, ZIJ kwam ermee dat ze hem niet wilde laten slachten, maar er is niemand geweest die dat voorstelde.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:25

Ik geloof dat ik een andere bril op heb dan jij..
Ik citeer..

Rapperijder schreef:
Waarom laat je hem niet slachten als je geen pensiongeld voor hem wil betalen?
Het klinkt heel hard, maar als je hem gratis gaat weggeven aan een willekeurige bokker heb je geen enkel idee naar wat voor een plek hij gaat en hoe hij daar verzorgd wordt. Mensen hebben meestal geen waardering/respect voor iets dat ze gratis hebben gekregen.
Slachten is voor een paard niet pijnlijk of traumatisch, en je weet dan zeker dat hij niet op één of ander modderweitje achteraf eindigt, waar hij nauwelijks eten krijgt en van zn leven nooit meer een hoefsmid, tandarts of ontworming te zien krijgt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 02:41

Volgens mij is er een goed aanbod gedaan door Fjord29, pak dat aanbod aan voordat je er allerlei kosten aan ga krijgen die je eigenlijk niet kan betalen TS !!

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:01

[quote\]Misschien moet je dan nu dus een poosje €150 betalen tot je wél een nieuw baasje gevonden hebt.[/quote]

is leuk zeggen hoor, maar wat als je nou geen 150 euro per maand kúnt betalen? :S

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:05

Roosch schreef:
emily_olle schreef:

Dank je roosch, zo denk ik er ook over.

Ben al aan het pb'en met fjord om alles te regelen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:10

patjuh87 schreef:
[quote\]Misschien moet je dan nu dus een poosje €150 betalen tot je wél een nieuw baasje gevonden hebt.

is leuk zeggen hoor, maar wat als je nou geen 150 euro per maand kúnt betalen? :S[/quote]

Dan kijk je of het iets minder kan, er is vast wel een boertje waar hij voor €50 per maand tussen de koeien mag lopen...

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:40

Jeetje mensen, val patjuh niet zo aan! Je weet niet wat haar financiële reden is. Dingen kunnen veranderd zijn, die ze niet had voorzien! Bijv, uitelkaar gaan, ontslagen, ander werk.
Ik ben met haar aan het pb'en, en haar shet komt waarschijnlijk bij logeren tot er ander baasje is gevonden. Tot die tijd kan hij lekker bij mijn paardjes staan.

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:41

En een goedkope stal vinden? Nou hier liggen de prijzen van 250 tot dik in de 300 eur voor volpension.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:49

Wat een super aanbod van fjord29!!!
Ik vind het top dat je je best doet om een nieuw adresje voor hem te vinden!!!
Misschien nog een ideetje om je advertentie in je onderschrift te vermelden?!
Hoop dat je een super adres voor hem gaat vinden (of misschien dat Fjord29 zo weg van hem is en hem wil houden... }> :D )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:53

Fjord29 schreef:
En een goedkope stal vinden? Nou hier liggen de prijzen van 250 tot dik in de 300 eur voor volpension.

Ook voor een simpel stalletje? Ook bij een boertje in het land?

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:54

Hihi nou denk niet dat mijn metgezel dat zo leuk vind. Dan zou ik 5 paarden hebben! Wa!!
Maar kan het wel aankaarten bij mijn vrienden en kennissen, wie weet... Maar tot die tijd alle tijd ;)

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:57

Ik huur inderdaad ook nog een wei per jaar. Maar je moet maar n boer vinden die ook paarden op zijn land wil. Maar weinig goedkope landjes bij mensen die het wel leuk vinden. Maar dat kan natuurlijk per regio verschillen