(ook niet voor een shet) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(ook niet voor een shet) Succubi schreef:Nou, hier kan je geen plek onder de 100,- vinden hoor(ook niet voor een shet)

patjuh87 schreef:haha een rusthuis lijkt mij inderdaad ook niet echt een plek voor een 1 jarige.. Denk niet dat ze die willen hebben![]()
Daarbij ben ik al enorm lang aan het zoeken naar een plekje voor hem, alleen is er niet veel te vinden. Daarbij kan en wil ik geen 150 euro per maand betalen om hem in pension te zetten. En dat is ongeveer de gemiddelde prijs die ik te horen krijg..
Vjestagirl schreef:patjuh87 schreef:haha een rusthuis lijkt mij inderdaad ook niet echt een plek voor een 1 jarige.. Denk niet dat ze die willen hebben![]()
Daarbij ben ik al enorm lang aan het zoeken naar een plekje voor hem, alleen is er niet veel te vinden. Daarbij kan en wil ik geen 150 euro per maand betalen om hem in pension te zetten. En dat is ongeveer de gemiddelde prijs die ik te horen krijg..
Maar jij wilde toch een paard? Het is jouw dier, en dat houdt in dat je er de verantwoording voor moet nemen... 150 lijkt me wat overdreven trouwens, hier kun je een pony voor €60 per maand in pension zetten.
Vjestagirl schreef:Succubi schreef:Nou, hier kan je geen plek onder de 100,- vinden hoor(ook niet voor een shet)
Hier wel. €60, dan staan ze in een uitloop stal (10x4 met een uitloop van 6x4) met z'n 3en of 4ren, 's zomers op het gras. Stal wordt gemest en ze worden gevoerd.
patjuh87 schreef:Vjestagirl schreef:Maar jij wilde toch een paard? Het is jouw dier, en dat houdt in dat je er de verantwoording voor moet nemen... 150 lijkt me wat overdreven trouwens, hier kun je een pony voor €60 per maand in pension zetten.
ik vind ook dat ik de verantwoording ervoor neem. Ik ben toch op zoek naar een nieuw huisje voor hem?
emily_olle schreef:Vind gratis weggeven een beetje makkelijk, je weet maar nooit met zo'n beestje
Roosch schreef:emily_olle schreef:Vind gratis weggeven een beetje makkelijk, je weet maar nooit met zo'n beestje
Wat wil je dan? Dat ze hem voor 150 euro op internet zet?![]()
Daar komt al helemaal geen hond op af.
Ik vind dat er behoorlijk lastig gedaan wordt met dit topic.
"Waarom koop je dan een Shet?"
Nou.. waarom kopen jullie een paard?
TS moet halsoverkop weg bij haar huidige stal, andere stallen zijn (neem ik aan?) te duur..
De optie die ik hierboven las liet me het stoom uit de oren komen.. 'waarom laat je hem niet afmaken?'
![]()
![]()
Welja. Laten we gewoon even een gezonde (neem ik aan) jaarling slachten.
Dat liever dan een tehuisje zoeken zoals TS hier doet.
Als ik jou was zou ik het aanbod van fjord29 aannemen, TS. Zeer genereus aanbod en via daar kun je op je dooie gemakje een nieuwe eigenaar zoeken, of misschien een goedkopere stal in de buurt?
patjuh87 schreef:En omdat ik het sneu zou vinden om mn shetlander naar de slacht te moeten brengen, zoek ik een tijdelijk plekje voor hem.
Wie weet of er iets is waar ik tijdelijk mijn pony kan stallen??
patjuh87 schreef:@rapperijder: Hij is 1! dus hij kan niet beleerd worden onder het zadel / voor de kar. Vind het onzin om zo'n jong ding naar de slacht te doen. Daarbij heeft hij goede papieren / stamboom, dus ook voor de dekdienst zou hij leuk zijn.
Roosch schreef:Ohja? Zoals ik het lees voorkomt ze dat juist.patjuh87 schreef:En omdat ik het sneu zou vinden om mn shetlander naar de slacht te moeten brengen, zoek ik een tijdelijk plekje voor hem.
Wie weet of er iets is waar ik tijdelijk mijn pony kan stallen??patjuh87 schreef:@rapperijder: Hij is 1! dus hij kan niet beleerd worden onder het zadel / voor de kar. Vind het onzin om zo'n jong ding naar de slacht te doen. Daarbij heeft hij goede papieren / stamboom, dus ook voor de dekdienst zou hij leuk zijn.
Rapperijder schreef:Waarom laat je hem niet slachten als je geen pensiongeld voor hem wil betalen?
Het klinkt heel hard, maar als je hem gratis gaat weggeven aan een willekeurige bokker heb je geen enkel idee naar wat voor een plek hij gaat en hoe hij daar verzorgd wordt. Mensen hebben meestal geen waardering/respect voor iets dat ze gratis hebben gekregen.
Slachten is voor een paard niet pijnlijk of traumatisch, en je weet dan zeker dat hij niet op één of ander modderweitje achteraf eindigt, waar hij nauwelijks eten krijgt en van zn leven nooit meer een hoefsmid, tandarts of ontworming te zien krijgt.
Roosch schreef:emily_olle schreef:Vind gratis weggeven een beetje makkelijk, je weet maar nooit met zo'n beestje
Wat wil je dan? Dat ze hem voor 150 euro op internet zet?![]()
Daar komt al helemaal geen hond op af.
Ik vind dat er behoorlijk lastig gedaan wordt met dit topic.
"Waarom koop je dan een Shet?"
Nou.. waarom kopen jullie een paard?
TS moet halsoverkop weg bij haar huidige stal, andere stallen zijn (neem ik aan?) te duur..
De optie die ik hierboven las liet me het stoom uit de oren komen.. 'waarom laat je hem niet afmaken?'
![]()
![]()
Welja. Laten we gewoon even een gezonde (neem ik aan) jaarling slachten.
Dat liever dan een tehuisje zoeken zoals TS hier doet.
Als ik jou was zou ik het aanbod van fjord29 aannemen, TS. Zeer genereus aanbod en via daar kun je op je dooie gemakje een nieuwe eigenaar zoeken, of misschien een goedkopere stal in de buurt?
patjuh87 schreef:[quote\]Misschien moet je dan nu dus een poosje €150 betalen tot je wél een nieuw baasje gevonden hebt.
)