Beste paardenverzekeraar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:53

Je moet denk ik ook kijken naar het paardje zelf. Is het gevoelig voor ziekten enz. Mijn eerste paard had ik ook altijd verzekerd maar nooit gebruik van hoeven maken. Misschien ook handig om de premie weg te zetten op je eigen bankrekening.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:35

Mijn oudste merrie was nooit ziek, tot ze in februari met artrose werd gediagnosticeerd. En het bedrag waar ze voor is verzekerd is toen op voorstel van de verzekering uitgekeerd. Ze had er toch over 2 jaar uitgemoeten (merrie is bijna 18).Ze was verzekerd bij Hippozorg.

Vergis je niet: een koliekoperatie kan aardig in de papieren lopen. Of je moet bij voorbaat al zeggen dat, als er bij koliek geopereerd moet worden, je het dier laat inslapen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:46

En hoe vaak komt een koliekoperatie voor? Ik ken ruimschoots meer paarden die er geen hebben gehad dan paarden die het wel nodig hadden.
Als je een paar jaar premie opspaart heb je die operatie ook betaald en mocht je paard bij de grotere groep horen die geen koliekoperatie nodig heeft, heb je dat geld mooi voor andere zaken beschikbaar.

Mijn grootste bezwaar tegen die verzekeringen is dus juist het feit dat ze paarden waar je jarenlang braaf premie hebt betaald de verzekering uitgooien als het interessant begint te worden.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:50

Myca schreef:
Ik ben wel tevreden over Bierum http://www.paardenverzekeringbierum.nl/

Zeker als je toevallig in de buurt woont van een van de klinieken waar zij een afspraak mee hebben, dan wordt 100% vergoed.
Anders is het eigen risico de kosten van het consult en wordt 80% van de factuur vergoed tot het verzekerde bedrag.

Deze heb ik ook! super fijn en ze zijn ook nog eens heel vriendelijk en belangstellend!
Nooit problemen mee gehad! en we hebben al heel wat paarden daar verzekerd! :Y)

abcde

Re: Beste paardenverzekeraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:42

Ik heb ook uitgebreid ziektekosten inderdaad, tot op heden nooit problemen gehad met Hippo!
Nu wel, lang verhaal kort paard is 5 heeft een chip groot en rotte plek maar loopt niet kreupel in de basis echter in de voorbereiding naar de m² lopen we vast in de contragalop! Na verdoving stuk beter!! Nu willen ze afkeuren en uitbetalen maar mag terug kopen maar dan
Ik kan hem dam zelf laten opereren met alle risicos! Maar mag Nooit meer in de sportrijden!! Wat heb ik er dan aan? daar heb ik dan jaren voor betaald en operatie is een relatief klein bedrag!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:00

Waratje schreef:
En hoe vaak komt een koliekoperatie voor? Ik ken ruimschoots meer paarden die er geen hebben gehad dan paarden die het wel nodig hadden.
Als je een paar jaar premie opspaart heb je die operatie ook betaald en mocht je paard bij de grotere groep horen die geen koliekoperatie nodig heeft, heb je dat geld mooi voor andere zaken beschikbaar.

Mijn grootste bezwaar tegen die verzekeringen is dus juist het feit dat ze paarden waar je jarenlang braaf premie hebt betaald de verzekering uitgooien als het interessant begint te worden.

Ik heb het tegendeel gezien: jonkies met been- en draadwonden die duizenden euro's hebben gekost, en oudjes die nooit wat mankeren.
Het hoeft niet alleen een koliekoperatie te zijn. Maar een keertje een uitgebreid kreupelheidsonderzoek, met foto's erbij en eventueel een MRI, gaat aardig in de papieren lopen.

Je moet je verzekeren voor een schadebedrag dat je zelf niet kunt betalen. Dat is voor iedereen verschillend. Maar een dier in moeten laten slapen omdat jij de verkeerde keuze hebt gemaakt en dacht goedkoper uit te zijn zonder verzekering, is in een woord: eeuwig zonde....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:14

@Waratje
Je hebt natuurlijk gelijk dat verzekeraars uiteindelijk alleen maar aan verzekerden verdienen en binnen de statistiek en kansberekening of je paard wel of niet voor een hoge medische kostenpost komt te staan.

Punt is alleen dat voor veel mensen met een paard al die logica ineens erg onbelangrijk wordt als je plotseling voor de keus staat om je paard met bijvoobeeld koliek a 6000 Euro te laten opereren/revalideren of af te laten maken.

Om een huishouden met een paard een paar kinderen en een hond of kat te runnen zou je toch minstens ten alle tijden aan een potje met 4 nullen moeten hebben, en dan niet een 1 ervoor. Er zijn veel mensen die dat niet hebben.

Wees blij als je in die positie zit als je dat wel hebt, of dat je zo zakelijk kan zijn om op dat moment een beslissing te kunnen nemen die financieel gezien verantwoord is.

Maar dit is een zijspoor, want TS vraagt naar de ervaringen met paardenverzekeraars.
Niet naar wel of niet verzekeren.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:39

Daar mijn paarden geen 6000 euro hebben gekost (nog niet eens de helft) zou een verzekeraar ook geen 6000 euro uitkeren wanneer er serieus iets aan de hand is. Ook dat is een overweging om mee te nemen bij je keuze van verzekeren of niet en zo ja, bij wie.
De meeste verzekeraars hebben een limiet aan wat ze per jaar uitkeren en die is meestal gebaseerd op de economische waarde van het paard.

Cassidy, het kan inderdaad zinvol zijn om een jong paard enkele jaren wel te verzekeren, in die paar jaar wordt vanzelf duidelijk of het een brokkenpiloot is of niet.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:41

Waratje; en dan trek je ze uit de verzekering en gaan ze wat mankeren... dat heb ik al vaak genoeg gezien.

Heb net een offerte binnen van equipe, veulen van 2000 euro met basisverzekering, 70 euro per jaar, dat vind ik wel netjes.
Ze gaan de opfok in, stel dat er wat gebeurt dus vind het wel belangrijk ze te verzekeren.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:11

Persoonlijk denk ik dat het voor dit paard gewoon niet de moeite loont om te verzekeren.
Heb hem gekocht voor 2600 geloof ik. Verzekering keert toch niet meer uit dan dat... En mij gaat het voornamelijk om de ziektekosten... Meeste verzekeringen eisen dan echter een uitgebreide basisverzekering, want anders wordt alleen bij dood of ongevallen uitgekeert... Tsja dat ontloopt mijn doel; Namelijk ook indekking krijgen als hij een keer met een pees mocht staan, of kreupel loopt en ik hem door de MMM wil halen.

Ik denk dat het handiger is wanneer ik zelf een potje opbouw.