is dit normaal in belgie of belazeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:25

vervelend als mensen de boel belazeren... B-)

bakkabouter

Re: is dit normaal in belgie of belazeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:01

Dit heeft niks met België of eender welk ander land te maken, malafide kopers vind je helaas overal. Laat je niet doen hoor meid!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:08

sinds waneer koopt een handelaar op proef?...... :o

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:17

ik zou nooit een paard meegeven voor een proefperiode, je hebt geen idee wat er met dat beest gebeurd.
ze mogen m zo vaak ze willen komen uitproberen maar waar ik bij ben.
als het zo ver rijden is nemen ze maar een hotel voor een paar dagen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:58

owja die heb je overal inderdaad, zeg ook niet dat dit altijd belgen zijn maar is nu 2 keer voorgekomen met een belgische koper dus ik wilde alleen jullie regels weten, geen persoonlijke aanval op belgie, integendeel;)

@mariska32 nou dat zit zo... ;) als mensen zich voordoen als leuk gezinmaar achter je rug om handelen in paarden, en er een gek is die erin trapt en dus paardlief meegeeft op goed vertrouwen en met contract, dan hebben ze dus sneller kans op een "gratis" handelswaar dan dat ze bij voorbaat al zeggen dat hij de handel in gaat, toch? er hoeft er maar 1 in te trappen en ze hebben voorlopig weer wat centen.

@pvdbosch ik snap een proefperiode opzich wel, en alleen terug als er echt een verborgen gebrek is wat evt zelfs al bekendis bij een dierenarts, ik zou hemniet "zomaar terugnemen" omdat de kleur ze toch niet aanstaat of hij haar een keer eraf zou gooien, moet wel echt een geldige regel zijn. en als hij weg zou gaan als recreatiepony zou ik het ook niet doen, maar hij gaat de springsport in dus dan is het wel belangrijk dat hij helemaal gezond is.
voorwaarde was dat ze hem hier uitproberen en zien dat hij niet kreupel is en echt braaf is, dit wilde ze al niet dus hield het voor mij al op. erg ongeintresseerd in het beestje zelf, ze zeiden niet eens wat ze ervan vonden, alleen pa gaf een keer een opmerking dat hij mooi was. dochter zei alleen wat een mooie manen.....
vreemde ervaring die ik niet nog eens mee wil maken, proefperiode doen we nu dus niet meer aan.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:12

Ik ben Belg en ik kan je met zekerheid zeggen dat dit hier niet normaal is.
Sommige handelaren geven wel eens paarden uit de lagere prijsklassen op proef mee aan een klant, maar dat gebeurt eerder zelden. Particulieren en handelaars in de duurdere segmenten doen het bij mijn weten nooit.
En een handelaar die inkoopt met een proefperiode, dat heb ik nog nooit gehoord. Als je iets aan een handelaar verkoopt is het altijd betalen, inladen en wegwezen. Hier zit echt een luchtje aan en dat heeft niks met Belgie te maken.