Dus voor sommige paarden is het niet verplicht.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
paddy schreef:tinkermarie schreef:chippen kost 35euro dus das de moeite niet ..
verkopen mag zonder chip , vervoeren mag niet met ene paard wat niet geregistreerd staat..
maar dat is het risico van degene die het paard vervoert
sorry chippen 35 euro, dat zijn de voorrij kosten al van de veearts.
100 euro komt eerst met alles erop en aan.
of doe je hetzelf misschien.
spicegirl schreef:ik verbaas/erger me ook aan het toch nog grote aantal pony's (m.n. shetlanders ) en veulens, die gewoon nog zonder verkocht worden. het is al een tijdje verplicht.
als je het te duur vind ( te duur vind ik het zeker ook wel ), in verhouding met de prijs die je voor een shetveulen b.v. vangt, moet je stoppen met doelloos fokken.

Gooiske schreef:Ik heb ook 35,- euro betaald voor chip met paspoort.
Geen voorrijkosten.
Je moet hiervoor een chipper laten komen en geen dierenarts!
Gerda20 schreef:Nee hoor, als het paard niet op de openbare weg komt hoeft het niet gechipt te zijn.
Maar een paard kopen zonder chip is geen probleem. Er kan moeilijk en makkelijk over gedaan worden.
Je kan een boete krijgen dat klopt. Maar ik heb het nog nooit mee gemaakt dat ik moest stoppen met de trailer voor een chip controle.
Op de markt word hier echter wel naar gekeken daar kom je niet onder uit. (gelukkig maar)
Je kan het paardje prima kopen en als je er wedstrijd mee wil rijden kan je hem laten chippen.
Let er wel op!!! Dat als je een paardje koopt zonder chip dat er niet al een chip in zit. Het kan een gestolen paardje zijn. De huidige eigenaar hoeft het paardje niet gestolen te hebben, maar de wereld is klein en dus via via kan het prima. Mensen hebben genoeg praatjes.
Dit kun je op lossen door bijvoorbeeld te zeggen dat je het paardje voor koop wil laten chippen. Wel kan je overleggen dat dit op jou kosten gebeurd. Zit er niet al een chip in dan laat je dit doen en koop je het paardje. Zit er wel al een chip in dan kun je er beter van afzien. En betaal je natuurlijk niets.
paddy schreef:Gooiske schreef:Ik heb ook 35,- euro betaald voor chip met paspoort.
Geen voorrijkosten.
Je moet hiervoor een chipper laten komen en geen dierenarts!
ik heb liever een da, dan een chipper.
als er iets mis gaat ben je direkt aan het goede adres.
zoals je hier boven leest, kun je maar beter een da laten komen.
of heel veel mensen het nu onzin vinden of niet, ik zelf vind het ook onzin.
maar als ze je aanhouden ben je gewoon het bokje.
en ga nu niet allemaal roepen dat je geen controle krijgt enzovoort enzovoort.
het gebeurt wel dat ze trailers aanhouden en het paspoort en de chip controleren.
ik spreek uit ervaring.