Hier zijn we weer
Citaat:
Waarom zoeken je kinderen geen verzorgpony voor een aantal jaren?
Die tip leek ons eerst niet zo interessant, maar na wat evaluatie is het misschien toch niet zo'n slecht idee. Niet zozeer omdat we dan geen paard hoeven te kopen, maar wel omdat we zo in contact komen met een paardeigenaar die ons wat op weg kan helpen.
We zouden dan wel willen dat het paard gedurende de zomer (deels) op onze (kleine) weide staat. Zo staat hij toch dicht bij huis (was een voorwaarde) en kunnen we al eens nadenken wat te doen met de mest
Mogelijks probleem is dat we 4 kids hebben die dan wel op de pony willen rijden. Geen idee of de eigenaar dat ziet zitten. Maar dat kunnen we dan nog wel zien.
Citaat:
De ruimte vind ik te beperkt & De beschikbare oppervlakte is idd zeer klein
Daar zijn we ondertussen ook al van overtuigd geraakt. Misschien toch maar eens kijken of hier in de loop van het jaar geen weide te koop komt (er liggen er nogal wat in een straal van pakweg 4 km). Ik denk dat we toch op 4000 à 5000 m2 extra moeten rekenen voor 2 paarden. Wordt dan wel een dure grap, maar een stuk grond (verstandig gekocht) is nooit weggesmeten geld. Het is iig niet zoals een wagen die je na 15 jaar kunt weggooien.
Citaat:
Waar ga je hooi, bodembedekking van de stal etc opslaan? Dat neemt veel meer ruimte in als je denkt.
Ruimte is niet direct een probleem. In België wonen we nogal ruim (op 1400m2 hier
)
Citaat:
Het is echt niet dat we jullie van het plezier van een eigen paard misgunnen.
Zo voelt het ook niet aan hoor. Als je een vraag stelt moet je ook bereidt zijn rekening te houden met de antwoorden, anders moet je de vraag niet stellen
Citaat:
Is het niet veel handiger als je gewoon eens een gesprekje hebt met een ervaren paardenman/vrouw die je eventueel ook verder kan helpen bij de mogelijke aanschaf? Iemand die jou, je kinderen en je situatie kent en goed kan inschatten?
Een paard aanschaffen met hier en daar wat tips van bokt is niet verstandig
bokt is maar een onderdeel van onze informatieronde. face to face is natuurlijk veel 'handiger'. Maar dat is ook maar 1 mening, op een forum krijg je er meerdere waar je het beste dan maar uit moet destilleren.
Citaat:
vind ik dat je van je hart een steen moet maken en de beslissing om een paard te kopen moet terugdraaien.
niet terugdraaien ... wel aanpassen
wezenlijk verschil
Ondertussen ben ik ook meer en meer overtuigd geraakt dat 'iets speciaals' in de wei ondergeschikt is aan 'verkeersmak'.
Citaat:
Niet dat je totaal onrealistisch bent, maar je hebt toch de neiging om de moeilijke kantjes en problemen te veel af te ronden
vind ik niet echt. Maar ik heb wel wat ervaring met dieren allerlei en eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad. Ik denk dus wel te weten wat me ongeveer te wachten staat en waarvoor ik moet oppassen. Daarbij ben ik ook iemand die geen schrik heeft om problemen op te lossen als ze zich stellen. Dat ik nuchter overkom wil niet zeggen dat ik mijn kop in't zand steek.
@ loes : voldoende geantwoord ?