Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maia schreef:Ongelooflijk achteraf dat ik hier vroeger nooit over na heb gedacht, en er vrij zeker van ben dat de mensen wiens paarden ik reed hier ook nooit over hadden nagedacht. Sterker nog, toen ik vroeger van mijn verzorgpony viel en mijn arm dubbel brak, is dat gewoon via mijn ziektenkosten verzekering betaald, het zou wat zijn zeg!
twinducklin schreef:Als ik het bovenstaand arikel goed begrijp ben je als eigenaar wel altijd verantwoordelijk voor je paard maar als je een WA verzekering hebt en je paard hobbymatig houd worden eventuele kosten door de WA verzekering gedekt.
Dat laatste zijn mijn verzekering namelijk ook toen ik een aantal jaar geleden. Alle schade die mijn paarden toebrengen valt onder de WA verzekering zolang ik ze maar hobbymatig houd en er geen geld aan verdien.
LDRD schreef:Hier staat je antwoord in: Tanja @ [TAO] FAQ TAO
Kaitlyn schreef:Ik weet het niet precies, maar wij hebben in het begin een contractje gemaakt en beide partijen getekend. Als er iets met mij gebeurt kunnen de eigenaren niet aansprakelijk worden gesteld, als er iets met de paarden gebeurt kan ik niet aansprakelijk worden gesteld.
Sandeman schreef:Dus als ik de pony bijv kreupel rij, kan nik niet aansprakelijk worden gesteld??
Lotteettol schreef:Ik snap dat de eigenaar verantwoordelijk is, maar wat nou als een bijrijder iets doet of een ander die je op je paard hebt rijden, waar mee je hebt afgesproken dat het niet mag?
Bijv. buitenrijden of springen...degene doet het terwijl jij er niet bent en er gebeurd wat...dat is dan toch ook krom...??!