Pony naar buitenland verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:52

Zo wie zo, een betaling vanuit Duitsland kan heel simpel via een Sepa overboeking. Is ze alleen maar je IBAN en BIC nummers voor nodig en geen Paypal. En dat is binnen de gehele EU.
Daarnaast is het ze echt niet om je pony te doen, wat moet een Negeriaan met jou pony. Kost veel te veel geld om hem/haar naar Nigeria te transporteren. Het is ze te doen om jou geld. Ik ben voor een forumgebruiker in Duitsland ook al even aan het zoeken geweest aangezien een soortgelijk verhaal had. En het gaat erom dat ze jou Paypal emailadres te pakken krijgen. Dan wordt er vanaf een gestolen creditcard of fake bankrekening geld overgeboekt naar jou Paypalaccount, welke na een paar dagen ineens gestorneerd/teruggevorderd wordt. Paypal haalt dan echt zonder pardon het geld van jou Paypalaccount, jij bent dus je centen kwijt en zij rijk.

Iedereen die dus echt denkt dat ze hun pony/paard dan ook nog kwijtraken.......... is echt niet zo, hebben ze helemaal geen interesse in. Ze willen geld en niks anders. Alleen kleine dingen als telefoons is voor hun interessant, die kunnen ze zo weer doorverkopen, dat is met grote objecten echt niet zo.

Ik heb overigens net als Nyckle ook al eens een pony zonder dat de koper hem gezien had verkocht naar Duitsland (toen woonde ik nog in NL). Maar ook die is gewoon via de bank overgemaakt, en heb ik meermaals telefonisch contact met die mensen gehad.

En net als Zahlina, niet alle overboekingen met Paypal zijn fraude. Ik ben/was ook bezig een paardje in de USA te kopen, die zou ik ook via Paypal betaald hebben aangezien dat veel makkelijker en goedkoper is dan via de bank. Ik heb zelfs de test die ik persee wilde via Paypal betaald aan de verkoper. Helaas viel die niet goed uit en ging de koop niet door (was overigens al paard nr 3 die niet door die test kwam). En ik kan ook van mezelf niet zeggen dat ik een oplichter ben ;) Maar ook in dit geval heb ik telefonisch contact gehad met de verkoper van dat paard. Het is dus niet allemaal negeriaanse fraude wat gebruik maakt van Paypal. Het wordt alleen voor de eerlijke mensen wel lastig om het te gebruiken door dit soort oplichters :(

femmie1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 08:36

Ik keek even naar mijn mail en deze mail kreeg ik vannacht nog van hem
Wij willen hem hier en we nemen een goede verzorging van al onze dieren. Ben niet echt goed in al deze, mijn taak hier is om wat voor soort paard komt naar ons.
Ga terug naar mij voor de betaling.
Dank.

ik vertaal al zijn mails op het internet.

Iris82

Re: Pony naar buitenland verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:41

En wat voor een gevoel krijg je er nou bij als je dit leest?

femmie1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 08:50

Ik zal dat maar niet zeggen want ik ben heel boos.

Ik ben ook al eens met onze pony naar onder in nederland geweest (ook dit vertrouwde ik niet).
Ik heb aan de kopers gevraagd welke dierenarts onze pony zou keuren en ik kreeg te horen : gewoon een dierenarts van de manege dus ik kreeg geen naam. Na 3 uur rijden kwamen we daar aan9Meisje wat erop kwam rijden reed onze opony super) maar er was net een pony kamp en die kinderen gaven hem een appel en suikerklontjes maar ook bleven ze erbij met de keuring. Toen moest hij op de grote volte en met die kinderen erom heen toen had onze pony alleen maar ook voor de kinderen in de hoop dat ze nog wat lekkers voor hem hadden. En de dierenarts vond dat genoeg voor twijfel want hij keek steeds naar buiten maar daar stonden die kinderen. En wou de koper in 1 keer gigantisch zakken met de prijs want de dierenarts zei dat hij last had van de rug. ik heb de pony toen weer op de kar gezet en lekker weer mee genomen naar huis. en nog mog ik niet weten waar ze een praktijk had want daar werd gewoon over heen gepraat.

We vonden het sneu voor het meisje want die had zeker weten een goede klik met onze pony en was heel erg in tranen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:44

Wat verdrietig. Jammer dat die ouders niet verder wilden kijken dan hun neus lang was.
In dit geval zou ik er ook zeker niet intrappen. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het ook in 9 van de 10 gevallen. Je hebt nu in ieder geval van dit soort fraude gehoord, zeg het voort. Het is belangrijk dat veel mensen hier vanaf weten zodat het mogelijk een keer ophoudt.

Veel succes met de verkoop van jouw pony, ik hoop dat je snel een geschikt (Nederlands) baasje vindt, waar ze een fijn leven tegemoet gaat.

femmie1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 09:49

dat hoop ik ook iris82

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:28

En toch hoeft het niet altijd fraude te zijn.
Ik heb een paar jaar terug ook een paard (waar ik de voledige zorg over had, ik werd hiervoor betald door de eigenaar) verkocht, in dit geval naar Spanje. Beste mens is nooit naar het paard komen kijken. Ik had een heel contract opgesteld in het Frans in dit geval, waarin alle gegevens van het paard stonden, maar waarin ook stond dat het paard gekeurd zou worden voor vertrek en dat zodra het paard op een trailer / vrachtwagen stond die door koper geregeld werd, wij geen enkele verantwoordelijkheid meer hadden over wondjes etc. Ook duidelijk afgesproken dat we zouden wachten tot het geld op onze rekening stond en na akkoord van onze bank het paard pas mee zou gaan. Bij eventuele problemen zou een rechtzaak bij ons in de buurt plaats vinden.
Paard is netjes betaald en opgehaald, nooit meer iets over gehoord.

Het is dus niet allemaal oplichting, maar ik zou sowieso eisen dat het geld gewoon op jouw rekening wordt overgemaakt en een contract opstellen waar een aantal van mijn eerder genoemde punten instaan.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:22

op zo iets zo ik niet ingaan ;-)

een vriendin van heeft haar pony verkocht aan een Fin. Deze was wel in België toen hij de pony kocht en vriendin heeft eerst op het geld geacht voor hij met de pony mocht vertrekken

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:07

maia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:12

Ik zou er sowieso niet op ingaan als jouw paard niet een enorm bijzonder dier is (bijzonder voor anderen, voor jou natuurlijk wel). Als dat namelijk niet het geval is, dan ligt het niet voor de hand dat iemand de moeite en kosten er in wil stoppen om het naar het buitenland te halen.

Veel succes, hoop dat je een leuke en goede koper vindt!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:20

Sorry hoor maar ik vind dit een beetje raar. Fraude of geen fraude. Je wilt toch weten waar je pony heen gaat, wie hem koopt, hoe die terecht komt? Als ze dat nu al niet willen zeggen.

Er is een tijd geleden een programma geweest over, jawel Negerianen! , dat ze veel fraude via marktplaats plegen met paypal. Ik had toen mijn telefoon te koop staan, en kreeg een aantal van zulke mailtjes. Altijd in het engels.

Succes met de verkoop, hoop dat je een slimme beslissing neemt en hier niet verder op in gaat.

femmie1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:53

nee dat is allang verleden tijd.

Ik wil inderdaad wetn waar onze pony heengaat want voor ons betekent hij wel heel veel en is zeer dierbaar.