Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rapperijder schreef:meggiemeg schreef:Denk niet dat je de keurende dierenarts hier mee kunt lastig vallen.
Hij staat geheel buiten de afspraken die beide partijen hebben gemaakt.
Ik maak altijd de afspraak als ik een paard laat keuren. Bij goedkeuren zijn de kosten voor mij en bij afkeuren voor de koper. De verkoper heeft dan in mijn ogen ook recht op het rapport. Het is tenslotte zijn paard.
Dat deze het achter je rug om heeft gedaan is niet netjes maar om nu tegen de keurende dierenarts te zeggen ik betaal maar de helft vind ik niet netjes van jou kant.
Je hebt een risico genomen en bij deze verloren.
Dit is volgens mij niet waar.
"Keuring kosten koper" is heel leuk voor de verkoper, maar heeft voor hem ook een nadeel, nl dat hij geen recht heeft op het rapport of de rontgenfoto's die genomen zijn. Die zijn van degene die ervoor betaalt.
De DA is in dit verhaal in de fout gegaan door dat rapport te geven . TS is hem maar 75 euro schuldig, geen 150.
Citaat:Eigenaar ging verder met zoeken van een koper en vroeg mij op een gegeven moment of ik het keuringsrapport naar haar wilde sturen. Ik gaf aan dit dat rapport mij zo'n 150 euro ging kosten (de rekening had ik nog niet ontvangen) dus dat zij het rapport mocht hebben als zij bereid was de kosten te delen a 75 euro. Eigenaar vond dit te veel geld en gaf aan het rapport dan niet te willen.
Citaat:Ik had de afspraak gemaakt met de verkoper dat zij het rapport kon krijgen als ze mee betaalde, die afspraak is zij dus niet nagekomen.
Citaat:Over de nieuwe koper. Ik verwacht dat de verkoper het verhaal iets mooier heeft verteld dan de dierenarts het heeft verteld.
Vudress schreef:Wat moet de eigenaar met een rapport waarop staat dat het paard niet goedgekeurd is?
nathe schreef:Vudress schreef:Wat moet de eigenaar met een rapport waarop staat dat het paard niet goedgekeurd is?
op het rapport dat ik heb meegekregen stonden alle dingen die gekeurd waren en dus ook alle dingen waarop hij
afgekeurd was...
voor de eigenaar waren dit totale verrassingen dus zij was wel iets met dat rapport hoor
Vudress schreef:Wat moet de eigenaar met een rapport waarop staat dat het paard niet goedgekeurd is?
[/quote]unicorn_kiss schreef:Ik vind het vreemd dat je toestemt om de kosten van de keuring te betalen, maar daarna het rapport voor 75 euro probeert te 'verkopen'. De eigenaar heeft toch wel recht op een rapport van zijn eigen dier.
Pashon schreef:waarom zou de verkoper betalen? Kosten koper lijkt mij vrij duidelijk tenzij er andere afspraken zijn gemaakt dus bij afkeuren kosten verkoper. Lekker belangrijk of verkoper paard weer in de verkoop gedaan heeft, er is immers verder geen grondige reden voor afkeuren gegeven kan van alles zijn zolang er geen verdere onderzoeken worden gedaan.
Als hij het rapport wilde hebben, dan had hij zelf de keuring aan moeten vragen. Pashon schreef:nee hoor dat was de afspraak niet. verkoper heeft het keuringsrapport nu dus wat is het probleem, vraag me ook af hoe ts hier achter is gekomen trouwens.
Hoe dan ook vind het een raar verhaal en heeft altijd 2 kanten, en gezien het feit dat ts zichzelf her en der toch behoorlijk tegenspreekt (kijk een x aantal posten naar boven) vind ik het erg vreemd allemaal.
Citaat:Nu heeft de eigenaar mij inmiddels verteld dat zij achter mijn rug om de dierenarts heeft gebeld en het rapport gratis van hem heeft gekregen.