Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Want bieden is vaak nog geen kopen

Elanor schreef:Juridisch gezien is een vraagprijs in een advertentie waarin een individueel bepaalde zaak voor een bepaalde prijs te koop wordt aangeboden in beginsel slechts een uitnodiging om in onderhandeling te treden om tot een overeenkomst te te komen, en dus géén concreet aanbod dat je als potentiële koper direct zou kunnen aanvaarden.
Ik kan me voorstellen dat het inderdaad niet zo hándig is als het bedrag van die uitnodiging veel lager is dan het bedrag dat de verkoper er voor wil hebben.
kimberley82 schreef:Ik zou al geen 'bieden vanaf' paard willen hebben.
Zijn toch vaak mensen die alleeeeen maar aan het geld denken en niet aan een goed nieuw tehuis voor hun paard.
Wat zegt dat wel niet over vorige eigenaar?
Ik hecht er toch wel belang bij om een paardje te kopen waar de vorige eigenaar ook hart voor heeft gehad en zelf ook kijkt of ze hem/haar verkopen aan een goed tehuis en een ruiter met wie het 'klikt'. Wil niet alles zeggen, maar daar heb ik zelf dan ook beter gevoel bij.
En idd, vaak staan die bieden vanaf paarden later nog steeds te koop op MPWant bieden is vaak nog geen kopen