Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Safire schreef:vindt puberende pony ook niet geschikt voor lessen met kleine kindjes.
Op stal waar ik sta hebben ook een lespony voor priveles, die is superbraaf.
WissMiss schreef:Ik zou het nú nog niet doen... Wacht eerst even totdat ze al iets beter kan rijden en wat ouder is en een beetje begrijpen kan dat die pony van haar is en zij er voor MOET zorgen. Voor zo'n jong kind is dat op een gegeven moment niet zo leuk meer...
Over ruim een jaartje zou ik het dan pas doen. Dan rijd ze sowieso ook wat beter en snapt ze dat ook iets meer. Vind het nu nog te vroeg....
Roosch schreef:Waarom is de pony beschikbaar voor lesjes als het beest pubert en eigenlijk niet te vertrouwen is los?
We hebben al de nodige dieren dus ze weet wel wat erbij komt kijken, Mesten bijv ook de stal van onze Fries mee uit. Zij krijgt zeker niet de verantwoordelijkheid over pony, die hebben wij als ouders (daarom moeten ik en mijn man er ook 100% achter staan)
en ze haar stop kan zetten. Elke week vraagt ze wel voorzichtig nieuwe dingen zoals figuren sturen, galoperen etc. Ze weet alleen dat pony niet makkelijk is los en wil niet zeuren. Dochter wil altijd in goed blaadje staan bij haar juffen (ze zal dus niet zo snel tegen instr ongenoegen uiten, maar vraagt meer of we ook dat of dat kunnen doen). Dochter is erg fanatiek en wil HEUL GRAAG een eigen pony
Logisch toch? 
aerdenhout1 schreef:Roosch schreef:Waarom is de pony beschikbaar voor lesjes als het beest pubert en eigenlijk niet te vertrouwen is los?
Daar ben ik het volledig mee eens. laat de instructrice er eerst eens voor zorgen dat ze een ervaren ruitertje krijgt die de pony verder door rijd zodat ook een wat minder gevorderd kind er veilig los op kan rijden.
Een leuke eigen pony voor dochterlief is natuurlijk wel ERUG leuk! Zeker als mams al in de paarden zit en aan alle kanten kan helpen, maar zoals je al zei, er zit ook een kosten plaatje aan vast en daar moet je wel rekening mee houden natuurlijk.
Als je wil weten of ze los kan sturen........ ik heb een Fjord staan die zo bom proef is dat zelf iemand die nog nooit op een paard heeft gezeten er mee weg rijd bij wijze van spreken.
Wil je je dochter los zien rijden, ben je van harte welkom om een keer kennis te maken met onze Swiebertje!
Liever paard kan je niet treffen. Ik heb trouwens geen idee waar je woont maar als je een beetje in de buurt woont geef je maar een gil!
Ik neem het zeker in overweging. Zilfstar schreef:Wat betreft het nu niet los lopen: Dat zit dochter wel zeker dwars. Zo heeft ze al gevraagd of ze mag galoperen zodat als pony er van tussen gaat ze weet hoe dat voelten ze haar stop kan zetten. Elke week vraagt ze wel voorzichtig nieuwe dingen zoals figuren sturen, galoperen etc. Ze weet alleen dat pony niet makkelijk is los en wil niet zeuren. Dochter wil altijd in goed blaadje staan bij haar juffen (ze zal dus niet zo snel tegen instr ongenoegen uiten, maar vraagt meer of we ook dat of dat kunnen doen). Dochter is erg fanatiek en wil HEUL GRAAG een eigen pony
Logisch toch?
Britt_Sisi schreef:Waarom koop je geen pony waar die instructrice de overige dagen lesjes op kan geven? heeft zij ook gelijk een bravere lespony en qua kosten kan je dan ook misschien wel wat regelen!
geloof dat dit al een keer genoemd was maar heb er geen reactie op gezien! misschien een optie?
Jezzi schreef:Is het niet mogelijk een verzorgpony/bijrijdpony bij je in de buurt te vinden waar je dochtertje mee naar les zou kunnen gaan?
Britt_Sisi schreef:Waarom koop je geen pony waar die instructrice de overige dagen lesjes op kan geven? heeft zij ook gelijk een bravere lespony en qua kosten kan je dan ook misschien wel wat regelen!
geloof dat dit al een keer genoemd was maar heb er geen reactie op gezien! misschien een optie?

Ze heeft er een jaar op gespeeld en sinds kort is ze serieuzer begonnen met rijden. Ze hebben zo'n band met elkaar! Ik heb er geen spijt van dat ik hem toen heb gekocht! Prince is een heuse kindervriend, die alle gangen er goed in heeft zitten. Dus een uitstekende maatstaf om te zien wat je dochter er van vindt. Enne... nee, hij is niet te koop...
Jezzi schreef:Is het niet mogelijk een verzorgpony/bijrijdpony bij je in de buurt te vinden waar je dochtertje mee naar les zou kunnen gaan?