in de trailer of uit de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:07

Altijd in de trailer, hooguit het voordeurtje open, maar ben daar persoonlijk geen voorstander van.
Zo wie zo de achterklep altijd dicht.
Als een paard de rit van 2 uur kan overleven in de trailer, dan kan er best een half uurtje erbij.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:09

Geen IJslander hier maar die van mij gaat ook lekker in een weitje. Paaltjes mee, touwtje en lekker grazen. Evt wat kuilgras als er niet echt gras is. Vermaakt ie zich prima!

Janineb1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:12

In de trailer en als we er in de buurt zijn eruit. Sowieso hou ik er niet van om mijn paard lang alleen te laten staan. Dus blijf er in de buurt, zo blijft hij ook rustig en kan ik ook gewoon het deurtje opendoen of hem buiten de trailer vastzetten.

Wieze

Re: in de trailer of uit de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:58

Toch meestal eruit en als het even kan op een "privéstukje" :)

_Romy_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:00

Erin

Elskexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:02

ik heb m eigenlijk altijd in de trailer staan, omdat ik ook wel meegemaakt heb dat ze gek gaan doen buiten de trailer, zorg wel altijd voor een hooinet of iets dergelijks,

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:05

ikke schreef:
Skessa_ schreef:
Ik zet dr altijd in een prikweitje :)

Jij hebt vast een IJslander? :D
Hoe dan ook, je bent hier de enige die een ECHT verstandige oplossing kiest voor het paard.

En wie ben jij om te bepalen (voor andermans paarden notabene) wat verstandig is of niet?
Hoe dan ook die van mij blijft lekker erin, omdat ik vind dat dat verstandig is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:58

ja belachelijk!!
net of je overal zomaar even een prive weitje mag gaan afzetten!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:07

ligt beetje aan de tak van sport.... bij IJslanders, TREC en Endurance is het heel normaal dat alle paarden in prikweitjes staan. Doe ik ook.
Bij andere wedstrijden kan dat vaak niet ivm parkeerruimte of iets anders, bij western shows, dressuurwedstrijden en springwedstrijden zie je het gewoon minder.
en ja, ik loop op al die wedstrijden rond en ja, ik heb endurance en trec gestart en ook reining shows....

Iedereen kent zijn eigen paard het beste en weet wat werkt voor zijn paard. Sommige staan superbraaf op de trailer en breken de boel af als ze buiten eraan vaststaan. Sommigen staan braaf in hun prikwei en anderen jumpen eruit.... ligt gewoon aan je paard én de situatie waarin je verkeert!
Elke tak van sport heeft "zijn eigen ding" mbt paarden nerrzetten. En bij endurance en TREC staat alles nu eenmaal vaak in een prikweitje...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:10

haha, deze discusie hebben we laatst ook bij de TREC gehad.
Bij de TREC is het idd normaal om een paddock te maken en er was een locatie waar dat niet mogelijk was.
Er waren mensen binnen de vereniging die vonden dat daarom de wedstrijd niet door kon gaan.
Terwijl daar ook veel mensen in de kennismakingsklasse gingen starten die uit de dressuur/spring/SGW wereld kwamen en die vonden het juist heel erg gek als je je paard in een paddock wilde zetten ipv veilig op de trailer.

Het is maar net wat jij en je paard gewend zijn.

Ik vind zelf een paddock heel erg fijn maar op een dressuur wedstrijd blijft die van mij ook op de trailer.
Bij de endurance soms ook (als de wedstrijd kort bij is), dan rij ik het paard vrij snel na de keuring weer naar huis en kom later terug.
Bij TREC wedstrijden en endurance wedstrijden die verder weg zijn neem ik een prikwei mee.