tamary schreef:Eruit halen en aan de trailer vast zetten of paaltjes, lint en stroomklokje mee en paddockje maken. Je kan wel gaan negeren, maar paard wat serieus bezig gaat met afbreken kost je in elk geval je trailer. Er komt dan een moment dat je paard er wel uit moet halen ivm kapot zijn trailer. Daar leert hij ook niks positiefs van.
Hoogstens kan je met ministapjes het leren rustig blijven in een stilstaande trailer uitbouwen, maar gesloop voorzijn (en paard dus geen spanning laten opbouwen) houd paard in elk geval aanspreekbaar en veilig om bij in de trailer te stappen.
Wat is trouwens de trigger waarop hij gaat slopen? Uitzetten motor? Dichtslaan deuren? Dat eigenaar even kleine deurtje open doet om paard te controleren en dan weg gaat? Wat is de normale routine als paard op eindbestemming is? Wanneer gaat hij er bv thuis altijd uit? Wat is de volgorde dan?
Ze heeft nog geen routine want ze heeft dit paard pas een paar maanden. De laatste keer was ze op wedstrijd en ging ik kijken en zaten we gewoon in de kantine te wachten en hebben we dus gewoon genegeerd want toen wisten we niet dat hij de trailer sloopte. Toen we thuis kwamen had hij een wondje en toen hadden we al zoiets van hoe komt hij daarnou aan, dat weten we dus nu.
Als hij thuis is wil hij altijd graag lopen om spanning af te vloeien dus wellicht heeft het daarmee te maken, in een trailer kan je natuurlijk niet gaan lopen en dan wil hij er dus gewoon uit.
Het is trouwens niet een beetje schrapen ofzo, het is echt zitten op de stang en 2 benen vol naar achteren tegen de klep. Heel de trailer gaat heen en weer dus dit valt niet te negeren. Laden is trouwens geen probleem en is hij eruit is hij ook weer rustig.
Iedereen bedankt trouwens voor de reacties tot dusver

Ze ziet me al aankomen. 

Hij is er nog nooit gewond door geraakt, en de trailer rijdt nog. Het is ook geen paniek bij het paard, dus ook om zijn welzijn vind ik het niet zo belangrijk. Ja, hij is boos, maar hij zal waarschijnlijk de trailer nooit echt leuk gaan vinden.
) afbreekt dan voel ik me ook niet zo prettig, ons geluk is dat we hem zelf kunnen repareren
.
) maar aan het kabaal wat onze dame op die trailer maakt, met wedstrijden kunnen we vrijwel nooit op de prijsuitreiking wachten, want ze sloopt hem echt................behalve dan als we een andere pony van stal meenemen, maarja dat vind ik ook niet echt een optie