Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:10

Belachelijk!! Ik zou me ook serieus af gaan vragen of je dit paard nog wel aan deze mensen wilt verkopen. Dat is toch zo geen goede nieuwe thuisbasis of zie ik dat misschien verkeerd?
Ik zou er in ieder geval een rotgevoel bij hebben om mijn paard aan zulke mensen mee te geven.

Wanneer ga je haar opbellen? Ha ha ik maak me gewoon er al boos om, terwijl ik maar een buitenstaander ben...... :S

Kom op verzamel al je moed en zeg gewoon wat je ervan vind.
Binnen een X tijd moeten ze komen ophalen anders gaat de deal niet door.
Gewoo duidelijk zijn, want ze nemen nu echt een loopje met je.

Misschien hebben ze nog wel een paard op het oog en kunnen ze maar niet kiezen ofzo.
Dat kan ook nog. Maar ja jij en je paardje zijn wel mooi de dupe....

Succes ermee en laat even weten nog als je gebeld hebt, want ik ben razend benieuwd !!!!

Johanna59

Re: Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:12

Datum stellen. Daarna weer te koop aanbieden.

LadyMadonna

Tesz_2208 schreef:
Ik kreeg de reactie, als ik niet gereageerd had hoe deed je dat dan? dan was er toch ook een geld probleem?

Dan had je het paard aan een ander verkocht.
Ik zou ze lekker in hun sop gaar laten koken en weer een advertentie zetten :j

Rahf

GamblersCup schreef:
Inderdaad: direct opbellen, zeggen dat het dier a.s. weekend opgehaald moet zijn, anders gaat de koop niet door. Dan gooi je hem bij de buurman op het land wat bijna niets kost en ga je de verkoopprocedure gewoon opnieuw beginnen. Niet met je laten sollen hoor!Grote kans dat ze hem toch niet wil/kan hebben.

He-le-maal mee eens

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:13

Zij maakt nu van haar probleem jouw probleem, dat zou ik niet pikken, kopen is gelijk ophalen en niet blijven uitstellen en anders gewoon volpension betalen!
Ik zou er al heel snel klaar mee zijn, gewoon zeggen dat je dit weekend uitsluitsel wilt en anders zet je hem weer te koop.
AAls zij het paard opgehaald had op afgesproken tijd had ze ook die kosten gehad dus ze moet niet mauwen, ik vind je al heel schappelijk dat je steeds afwacht en alle zorgen maar overneemt.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:13

Anoli schreef:
Tesz_2208 schreef:
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook..dat ze van de koop af wou zien.
Maar ze zegt een beetje vertrouwen en geduld graag.
En ze zegt ook steeds dat ze juist bang is dat WIJ het paard verkopen.
Maar geduld heb ik niet aan overvloed..

Vind dat behoorlijk brutaal van haar om te zeggen :oo
Zij weet van te voren dat het een hengst is, dan zoek je toch eerst een juiste stalling voordat je "ja" zegt tegen de verkoper?

Ik vind dat je al genoeg geduld hebt gehad met haar en ze nu wel voor een keuze mag worden gezet. Of ze haalt hem deze week op of ze heeft pech en jij zet je paard weer te koop voor iemand anders die wel beslissingen kan maken.

Als je het moeilijk vindt om dit te zeggen, kun je dan je vriend niet laten bellen? Bedoel jullie zijn beide bij de afspraak geweest en dan vind ik het niet raar staan dat hij belt in plaats van jij. Tenzij je vriend het net zo moeilijk vindt natuurlijk :)

brutaal vonden wij het ook!
Ja mn vriend vindt dat ook moeilijk..En ik ben normaal gesproken wel goed gebekt face2face maar nu schijt ik me 7 kleuren eerlijkgezegd.(misschien mede omdat ik nog nooit een paard verkocht heb?
Hoe moet ik dat eigenlijk brengen, omdat ze alwel betaald heeft nu..
gewoon zeggen dat ik het geld anders wel terug stort ofzo?

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:13

Rahf schreef:
GamblersCup schreef:
Inderdaad: direct opbellen, zeggen dat het dier a.s. weekend opgehaald moet zijn, anders gaat de koop niet door. Dan gooi je hem bij de buurman op het land wat bijna niets kost en ga je de verkoopprocedure gewoon opnieuw beginnen. Niet met je laten sollen hoor!Grote kans dat ze hem toch niet wil/kan hebben.

He-le-maal mee eens

Yep !!! Go Girl !!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:16

Heb ik wat gemist? Heeft ze het paard al betaald of heb je het hier over die 30 euro voor hooi?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:17

ik snap eigenlijk niet het hele verhaal als ik heel eerlijk ben?
jij hebt een paard verkocht aan een meisje maar dat paard staat nog bij jou op stal en nu komt zij hem niet ophalen en ze heeft ook nog niet voor hem betaald behalve 30 euro voor het voer?
lijkt me dat je daar ook geen geld voor gaat krijgen. :)
een hengst stallen is altijd lastiger, dat klopt, niet iedereen zit op een hengst op zijn stalling te wachten maar dat weet je als je een paard koopt.
ik denk dat je hard moet zijn voor haar. stel een datum en als het paard dan niet is opgehaald dan zet je hem gewoon weer op internet en zoek je een andere baas.

Rahf

GamblersCup schreef:
Heb ik wat gemist? Heeft ze het paard al betaald of heb je het hier over die 30 euro voor hooi?

Die heb ik ook gemist, terwijl ik die vraag al gesteld had :-s

Anoli

Dat geld wat ze nu heeft betaald kun je eventueel terugstorten als je heel schappelijk wilt zijn.
Aan de andere kant zij heeft ja gezegd en vervolgens moeilijk gedaan...

Tja misschien samen bellen op de speakerstand? Op die manier sta je wat sterker in je schoenen.
Ik snap dat het een lastige situatie is maar als je nu geen grens stelt dan blijft dit waarschijnlijk nog wel even een tijd doorgaan...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:19

Nee ze heeft NIET betaald voor het paard wat ze wel wil alleen ik niet aandurf omdat ik bang ben dat als ik de da betaald heb zij terugkrabbeld en ik het geld op moet hoesten.
Ze betaald idd 30 euro voor zijn voer water stro ed.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:20

Tesz_2208 schreef:
Nee ze heeft NIET betaald voor het paard wat ze wel wil alleen ik niet aandurf omdat ik bang ben dat als ik de da betaald heb zij terugkrabbeld en ik het geld op moet hoesten.
Ze betaald idd 30 euro voor zijn voer water stro ed.

Dan maak je een koop contract waarin je alles zet?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:21

Opbellen en zeggen dat de koop niet doorgaat, kan je er nog bij zeggen dat jij er inmiddels niet meer van overtuigd bent dat je paard bij haar een goed tehuis krijgt. Zit jij niet meer (tevergeefs) op haar te wachten. Gewoon die 30 Euro terugstorten en gedag zeggen.

Je kan nog overwegen om je paard te laten castreren voordat je een nieuwe verkooppoging doet. Ruinen zijn een stuk makkelijker te stallen dan hengsten dus dat argument valt voor een volgende koper dan al weg.

Als je de "koper" hebt laten weten dat je afziet van de verkoop, je paard lekker bij de buurman stallen, al dan niet na castratie, om de kosten te drukken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:22

Ze heeft niet betaald voor het paard??? Les 1 bij het verkopen van een paard:

Iemand betaalt jou het volledige bedrag en dan gaat het paard jouw erf af. Verder geen gedonder.

Dat is hier allemaal niet gebeurd dus er is m.i. helemaal geen koop. Een koper die niet betaald is geen koper. Gewoon paard weer te koop zetten en de 30 euro houden als schadevergoeding omdat ze je kostbare tijd gekost heeft met dit geneuzel.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:23

Ik sluit me bij de rest van de adviezen aan. je wordt echt enorm aan een lijntje gehouden. ongelofelijk vind ik! Grenzen stellen een tijdsafspraak maken waarop hij weg moet(komend weekend) en anders weer te koop zetten. Mijn gevoel is dat ze niet oprecht is, en jij bent te lief geweest al die tijd. Schraap jezelf bij elkaar en trek een grens! heel veel succes ermee, laat nog even weten hoe het verloop is van deze rare situatie waar je in verzeilt bent geraakt.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:23

Een contract stelt toch niets voor zonder dat het bij de notaris is vastgelegd?
dan is het toch immers gewoon een papiertje die je kan verscheuren en weg is de afspraak?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:25

Een koopcontract moet ze sowieso maken. Niet slim om te verkopen/kopen zonder contract, kan altijd gedonder komen.

Je kunt haar het paard laten betalen en dan staat het bij jou in volpension. Net zoals je het dier nu zelf hebt staan. Alle kosten zoals DA kosten etc. zijn dan gewoon voor haar.

Maar daar zou ik niet eens meer over nadenken nu, ze houd je aan het lijntje of buit de zaak uit. Voor mij zou het duidelijk zijn: ophalen dit weekend, staat paard er zondagmiddag nog dan gaat de koop niet door. Die 30 euro niet terugstorten, zij houd jou aan het lijntje waardoor jij die kosten hebt. Had ze dat maar niet moeten doen en het paard op moeten halen.
Ik zit me, net als een ander hier eerder, kwaad te maken terwijl ik hartstikke een buitenstaander ben! :D

Ik wil ook wel even voor je bellen hoor :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:28

Zij heeft voer betaald (klein bedrag overigens) voor het paard dat ze gekocht heeft. Ik zou ook niets meer op papier zetten, het is nu een kwestie van wil ze dit paard nog of niet.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 10-08-11 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

TLNLSDB

Re: Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:31

Mag ik zo vrij zijn om te vragen, wat wel een normaal bedrag is voor een volpension?
Voer stro water verzorging stalling ed?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:32

Een contract daar heb je niks aan in deze situatie naar mijn mening.

Je kunt haar immers moeilijk dwingen om het paard op te komen halen of alsnog af te nemen , als ze dat ineens niet meer wil dan ben je gewoon de sjaak.

Ik zou echt opbellen en zeggen dat het dier dit weekend opgehaald moet worden (of regel een mogelijkheid dat je het eventueel zelf brengt , wel weer wat meer moeite maar dan ben je tenminste van het gedonder af...) en als ze hem niet komt halen dan gaat hij lekker naar de buurman en zoek je een nieuwe koper.

Ik kan me best voorstellen dat ze misschien oprecht moeite aan het doen is om een goede stalling te zoeken en omdat hij natuurlijk hengst is , dat dat even intern besproken moet worden bij de stallen , ik vind dat alleen maar heel netjes van de pensionhouder tegenover zijn al bestaande klanten +:)+

Maar het gemak en de vanzelfsprekendheid waarmee ze jou maar aan het lijntje houdt en het allemaal maar heel normaal vindt hoe het nu gaat en ze zelfs nog eerst allerlei onzin wil regelen zoals dat scootertje.....pffffft. Straks wil ze eerst nog even 3 maanden gaan sparen voor een goed zadel en moet hij tot die tijd maar bij jou blijven staan want ze kan er immers nog niet op rijden zonder zadel dus dan heeft ze er ook niks aan *bla-bla-bla* -> hier heb jij allemaal NIKS mee te maken eigenlijk , dat zijn HAAR problemen.

Dat ze hem nu niet meteen meeneemt omdat ze nog vanalles moet regelen is echt wel te begrijpen , maar ze mag dan zeer zeker wel haar verantwoordelijkheid nemen , het paard betalen en jou een pensionprijs gaan betalen en daarbij heel dankbaar zijn dat het dier nog even mag blijven staan , en zich verontschuldigen dat het zo lang duurt , EN dan eventueel VRAGEN of hij nog iets langer mag blijven staan vanwege dat scootertje. Dat is al heel iets anders dan dat ze het maar VERWACHT van je.

Nu zal dit ongetwijfeld ook wel een beetje komen doordat het klinkt alsof je jezelf opstelt als een slapjanus , er wordt gewoon enorm misbruik van je gemaakt , hihi. Je bent veels te goed :)

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:33

Oke, er is dus alleen 30,- betaald.

Een termijn voor jezelf stellen en dit telefonisch aan haar voorleggen (niet vragen, want het is een mededeling van jou). Als ze het paard echt wil kopen dan komt ze echt wel! Zo niet, dan weet jij waar je aan toe bent! Dan kan het beestje lekker bij de buurman op t land en zet je hem opnieuw in de verkoop.

Die 30,- hou je voor alle moeite die je gedaan hebt, en omdat het paard voor haar uit de verkoop is geweest!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:34

Tesz_2208 schreef:
En ze betaald idd bij die andere stal 200 ofzo.

Dit is een mooi bedrag op maandbasis.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 10-08-11 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:35

Ik zou zelf ook zeggen voor zondagavond is hij opgehaald en anders gaat hij weer de verkoop in.
Verder zou ik helemaal geen discussie aangaan aan de telefoon.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:37

GamblersCup schreef:
Een koopcontract moet ze sowieso maken. Niet slim om te verkopen/kopen zonder contract, kan altijd gedonder komen.

Je kunt haar het paard laten betalen en dan staat het bij jou in volpension. Net zoals je het dier nu zelf hebt staan. Alle kosten zoals DA kosten etc. zijn dan gewoon voor haar.

Maar daar zou ik niet eens meer over nadenken nu, ze houd je aan het lijntje of buit de zaak uit. Voor mij zou het duidelijk zijn: ophalen dit weekend, staat paard er zondagmiddag nog dan gaat de koop niet door. Die 30 euro niet terugstorten, zij houd jou aan het lijntje waardoor jij die kosten hebt. Had ze dat maar niet moeten doen en het paard op moeten halen.
Ik zit me, net als een ander hier eerder, kwaad te maken terwijl ik hartstikke een buitenstaander ben! :D

Ik wil ook wel even voor je bellen hoor :)

Ha ha ja klopt, dat was ik.....
Ik wilde ook al voorstellen om voor haar te bellen ;)