Ik denk dat een bijrijdertje niet echt voordelig is voor jullie… Ik neem aan dat je een bomproof pony’tje zoekt aangezien je dochter op 8 jarige leeftijd ongeveer gaat beginnen? Als je de juiste pony vindt heeft deze echt geen bijrijder nodig en kan makkelijk 2 a 3 dagen ‘stil’ staan. Een stalgenootje bij mij heeft zo’n perfecte pony, ook een C-tje, zij begon met deze pony op haar 9de ongeveer. Zij moet er niet aan denken dat een ander op haar pony gaat rijden, vanaf het begin al niet, ze is/was te jong om te begrijpen waarom dat in hemelsnaam nodig zou zijn… daarnaast kan deze pony 3 weken stil staan en daarna zonder problemen opgepakt worden, een uitdaging is ook niet (meer) nodig, de merrie is 16 en vindt het alleen maar prima om lekker op de wei te lopen.
Ook moet je je bedenken dat het belangrijk is dat de pony een band op bouwt met jou dochter, als je bijrijdertje beter met de pony omgaat maak je dit proces wel iets moeilijker. Dan zitten er toch 2 verschillende ruitertjes op die beide op hun eigen manier rijden, waarom niet gewoon volledig voor je dochter gaan? Dan worden ze pas echt 1 als combinatie, met een kwalitatief betere bijrijder zal je dit echt in de weg zitten.
Als zij 1 keer in de week les neemt en nog eens 2 dagen erbij rijdt en hij wordt 1 dag in de week gelongeerd is dat echt wel genoeg. Hierbij er wel vanuit gaande dat de pony overdag naar buiten kan en niet 24 uur per dag op stal staat
Begrijp me niet verkeerd, ik snap jou achterliggende gedachte wel, ik denk alleen dat je de nadelen niet moet vergeten, want die zitten er wel degelijk aan, naast de extra tijd die je erin zal moeten stoppen als je zo'n jong bijrijdertje hebt.
Een kwalitatief goed ruitertje van 12 – 14 jaar die je kan vertrouwen is namelijk heel moeilijk te vinden, dus zal je het al snel met minder moeten doen, heeft het hele concept dan nog wel zin??
Het geld lijkt me inmiddels duidelijk, succes.