Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:55

Ik heb een schrift in mijn kast liggen waarin we allebei zetten wat we die dag gedaan hebben en hoe dat ging. Zo zorgen we er voor dat er niet alleen maar gereden wordt, maar ook eens gelongeerd/vrij springen o.i.d. Daar kun je ook de bijzonderheden vermelden zoals stijfheid van paardje of bijvoorbeeld een schaafplek/klein wondje.

Lijkt jou dit ook handig, dan kun je dat ook in het contract zetten dat ze verplicht is in het schrift te schrijven.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:57

rixtb schreef:
Ik heb een schrift in mijn kast liggen waarin we allebei zetten wat we die dag gedaan hebben en hoe dat ging. Zo zorgen we er voor dat er niet alleen maar gereden wordt, maar ook eens gelongeerd/vrij springen o.i.d. Daar kun je ook de bijzonderheden vermelden zoals stijfheid van paardje of bijvoorbeeld een schaafplek/klein wondje.

Lijkt jou dit ook handig, dan kun je dat ook in het contract zetten dat ze verplicht is in het schrift te schrijven.

Zo'n schrift hebben we ook inderdaad altijd gehad, maar is dat iets om in het contract te zetten?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:05

offtopic:als jij zoveel 'regels' opsteld dan is een kans op een verzorgster minder is.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:06

Sjors493 schreef:
offtopic:als jij zoveel 'regels' opsteld dan is een kans op een verzorgster minder is.

En de kans op een goede verzorgster groter ;)

Ik heb al zoveel reacties gekregen van meiden van 12 jaar met 2 jaar manege-ervaring dat het gewoon vervelend wordt. Ik heb liever dat ik langer moet zoeken naar een verzorgster en een goede vindt, dan dat er heel veel meiden op afkomen en het steeds niks is.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 03-08-11 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Re: Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:19

Het gaat niet alleen om regels. Zo is wel duidelijk waar beide partijen aan toe zijn. En ik vond het ook niet meer dan redelijk.
Ik heb achterlijke verzorgsters gehad die iedereen maar op m'n paard lieten rijden, niet hun afspraken nakwamen enzovoort.
Zo wist er 1 ooit dat ik ziek was, maar hoe ziek ik ook was, ik ben gewoon naar stal gegaan. Het was niet haar dag en opeens stond ze voor m'n neus. Wat ik op stal deed vroeg ze ook nog.

Dus ik heb tegenwoordig liever een contract. Weet iedereen waar hij en zij aan toe is.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:22

Ik heb dit als contract:

Bijrijdersovereenkomst

Ondergetekenden:

NAAM, wonende te PLAATS, aan de ADRES,

hierna te noemen: ‘Eigenaar’;

en

NAAM, wonende te PLAATS, aan de ADRES, gelegitimeerd met paspoort met nummer ………………………………,

hierna te noemen: ‘Bijrijder’,

Nemen het volgende in aanmerking:
a) Eigenaar is eigenaar van, of heeft anderszins rechtsgeldig de beschikking over de pony:
Naam:
Ras:
Kleur:
Geboortedatum:
Stokmaat:
Afstamming: v:
m:
mv:
Chipnummer:

b) Eigenaar wenst de pony gedurende AANTAL dagen per week, vooralsnog de DAGEN, door Bijrijder te laten berijden, terwijl Bijrijder de pony wil berijden, terwijl Bijrijder de pony gestald houdt bij Eigenaar en gebruik zal maken van de faciliteiten waarvan Eigenaar gebruik kan maken.

c) Partijen wensen de door hen gemaakte afspraken in deze overeenkomst vast te leggen.

Verklaren het volgende te zijn overeengekomen:
Artikel 1 Bijrijden
1.1 Eigenaar zal de hierboven omschreven pony vanaf DATUM beschikbaar hebben voor Bijrijder gedurende twee dagen per week, namelijk de donderdag en zondag. Op de dagen dat de pony ter beschikking van Bijrijder staat, zal Eigenaar de pony zo min mogelijk voor andere doeleinden inzetten. Het kan voorkomen dat er op één van deze dagen een belangrijke wedstrijd of activiteit van het stamboek plaatsvindt, dit zal minstens twee weken van te voren aan de Bijrijder zal worden gecommuniceerd, waarna er eventueel van dag kan worden gewisseld.

1.2 Bijrijder is gehouden als goed huisvader voor de pony te zorgen en de pony de nodige aandacht en beweging te geven. Bijrijder is gerechtigd gebruik te maken van de voor Eigenaar aanwezige faciliteiten. Bijrijder is gehouden zich daarbij te houden aan het Stalreglement. Deze is te vinden aan de deur op het poetshok. Eveneens is Bijrijder gehouden zich te richten op door Eigenaar gegeven aanwijzingen, zowel met betrekking tot het gebruik van de faciliteiten als met betrekking tot de behandeling van de pony.

1.3 Bijrijder is gebonden aan dezelfde afspraken met betrekking tot de stal als Eigenaar.

1.4 De overeenkomst behelst naast het beschikbaar stellen van de pony de volgende diensten:
a) Bijrijder zal ervoor zorg dragen dat de stal van de pony op de dagen dat de pony ter beschikking van Bijrijder staat, wordt uitgemest en opgestrooid;
b) Eigenaar zal ervoor zorg dragen dat de pony (ook) op de dagen dat de pony ter beschikking van Bijrijder staat, op gezette tijden wordt gevoerd;
c) Eigenaar zal zorgdragen voor passend harnachement voor de pony. Zonder toestemming van Eigenaar is het aan Bijrijder niet toegestaan ander harnachement te gebruiken. Gedurende de looptijd van deze overeenkomst dragen Eigenaar en Bijrijder gezamenlijk, in onderling overleg zorg voor het onderhoud van dit harnachement. Indien het harnachement door onzorgvuldig gebruik van de Bijrijder schade heeft opgelopen, zorgt Bijrijder voor eigen risico en rekening voor herstel dan wel vervanging daarvan.

1.5 Bijrijder is slechts in overleg met Eigenaar en na nadrukkelijke toestemming gerechtigd de pony mee te nemen naar wedstrijden, evenementen of trainingen buiten het terrein.

1.6 De pony zal op de dagen dat Bijrijder het gebruiksrecht op de pony heeft, slechts door Bijrijder worden bereden en verzorgd. Slechts na toestemming van Eigenaar is Bijrijder gerechtigd hier derden op te laten rijden.

1.7 De Bijrijder neemt gemiddeld minimaal één keer per maand les op de pony op de kosten van de Bijrijder. De lesgever dient ORUN gediplomeerd te zijn en goedgekeurd te worden door de Eigenaar. De les dient op het terrein van de stal gegeven te worden.

1.8 Het is de Bijrijder te allen tijde verplicht om een goedgekeurde veiligheidscap (CE/EN 1384) en veilig schoeisel te dragen.

1.9 Het gebruik van hulpmiddelen is door Bijrijder niet toegestaan, met uitzondering van een zweep mits deze naar alle redelijkheid wordt gebruikt.

1.10 Het maximale gewicht om de pony te kunnen berijden is 65 kilogram. Zodra het lichaamsgewicht van de Bijrijder hoger dan dit gewicht is kan de overeenkomst worden ontbonden.

1.11 Mocht de Bijrijder niet kunnen op de afgesproken dag, dan wordt dit zo snel mogelijk, uiterlijk 24 uur van te voren, aan de Eigenaar gemeld.

Artikel 2 Duur van de overeenkomst
2.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Zij kan door ieder der partijen worden opgezegd, per (digitale) post, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

2.2 Partijen zijn gerechtigd de overeenkomst per direct op te zeggen indien zwaarwegende redenen hen daartoe nopen. Eigenaar zal in deze gevallen nimmer gehouden zijn enige schade die Bijrijder dientengevolge zou lijden, te vergoeden.

Artikel 3 Gezondheid
3.1 Eigenaar zal zorg dragen voor het ontwormen en het tijdig enten van de pony.

3.2 Bij aanvang van deze overeenkomst heeft de pony geen ziekten of andere gebreken.

3.3 Bijrijder kan en mag de pony gebruiken als dressuur/recreatie pony. De pony is bij aanvang van deze overeenkomst geschikt voor dat doel. Zonder uitdrukkelijke toestemming van Eigenaar is Gebruiker niet gerechtigd de pony voor een ander doel te gebruiken. Voor het maken van buitenritten en/of springen is eveneens de nadrukkelijke toestemming van Eigenaar noodzakelijk.

3.4 Bijrijder is gehouden Eigenaar te informeren omtrent relevante aandoeningen en/of blessures van de pony en van alle andere bijzonderheden die Bijrijder aan de pony opvallen.

3.5 In het geval de pony een aandoening krijgt of geblesseerd raakt gedurende de looptijd van deze overeenkomst, zullen Eigenaar en Bijrijder op de vaste, door hen afgesproken dagen, de zorg voor de pony dragen.

3.6 De reguliere (para)medische kosten aan de pony (behoudens de kosten van ontwormen en enten) zijn voor rekening van Eigenaar, tenzij deze kosten het gevolg zijn van onzorgvuldig gebruik van de pony door Bijrijder.

3.7 De kosten van de hoefsmid zijn gedurende de looptijd van deze overeenkomst voor rekening van Eigenaar.

Artikel 4 Verzekering
4.1 Bijrijder is verplicht een verzekering ten aanzien van de wettelijke aansprakelijkheid te hebben en te houden waarin de schade die de pony aan derden toebrengt is meeverzekerd.

Artikel 5 Aansprakelijkheid
5.1 Eigenaar is niet aansprakelijk voor schade die Bijrijder loopt door schade die door de pony aan Bijrijder wordt aangebracht, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid van de zijde van Eigenaar.

5.2 Indien enige aansprakelijkheid van Eigenaar bestaat, dan is deze beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering van Eigenaar in het betreffende geval uitkeert. Uitgesloten is uitdrukkelijk elke vorm van aansprakelijkheid voor gevolgschade, waaronder bijvoorbeeld, maar niet alleen, medische kosten, schade als gevolg van persoonlijke ongevallen of schade voortvloeiende uit aanspraken van derden jegens Eigenaar. Bijrijder doet afstand daarvan.

5.3 Eigenaar blijft bezitter van de pony als bedoeld in artikel 6:179 BW.

Artikel 6 Domiciliekeuze en toepasselijk recht
6.1 Eventuele geschillen, welke voortvloeien uit of verband houden met de tussen partijen gesloten overeenkomst(en) en de uitvoering daarvan, zullen onderworpen worden aan het oordeel van de bevoegde rechter van de rechtbank in het arrondissement waar Eigenaar is gevestigd.

6.2 Op deze overeenkomst is slechts Nederlands recht van toepassing.

Aldus overeengekomen en in tweevoud opgemaakt te:

………………………………………… ………………………………………………
Datum en plaats Datum en plaats

xxx xxx
Bijrijder Eigenaar

……………………………………… ………………………………………………
Handtekening Handtekening

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:22

bo0tjeee schreef:
Het gaat niet alleen om regels. Zo is wel duidelijk waar beide partijen aan toe zijn. En ik vond het ook niet meer dan redelijk.
Ik heb achterlijke verzorgsters gehad die iedereen maar op m'n paard lieten rijden, niet hun afspraken nakwamen enzovoort.
Zo wist er 1 ooit dat ik ziek was, maar hoe ziek ik ook was, ik ben gewoon naar stal gegaan. Het was niet haar dag en opeens stond ze voor m'n neus. Wat ik op stal deed vroeg ze ook nog.

Dus ik heb tegenwoordig liever een contract. Weet iedereen waar hij en zij aan toe is.

Ben ik het helemaal mee eens. In principe komen er vrij normale, voor de hand liggende dingen in te staan. Maar heb je wel iets om op terug te vallen.
Je moet eens weten wat ik allemaal gezien hebt met verzorgsters van anderen. Dat was gewoon om te huilen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:24

Lolacabana schreef:
Ik heb dit als contract:

Bedankt. Hier kan ik nog een hoop uithalen.

witjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:43

Ik ben ben zelf verzorgster/leaser ;) Als ik zo jouw regels lees zijn ze vrij logisch maar het doet mij een beetje te hard aan. :o Kan heel goed alleen aan mij liggen hoor, en k snap heel goed dat je zeker wilt zijn van je zaak! Maar ik neem dus wel aan dat je het contract nog even met hem/haar doorneemt? Dat werkt meestal beter dan "gewoon" het blaadje geven van ditenditendit, vooral als hij/zij nog vragen heeft =) Als ik jou was zou ik nog wel even kijken hoe het dus zit met het vergoeden van spullen. Wat als bijvoorbeeld het zadel valt door iemand anders en stuk is, maar het was wel net haar dag? Dan kan is ze zo even honderden euro's eraan kwijt. Bij dat soort dingen kun je anders wel neerzetten: Indien er iets stuk gaat waarvan de verzorgster geen schuld zegt te hebben, vind er een overeenkomst plaats tussen de eigenaar en de verzorgster en zal er uiteindelijk worden besloten worden hoe het vergoed wordt. Of iniedergeval zoiets, ik kan het niet helemaal goed in woorden uitleggen :')

Misschien nog wat handige puntjes :) :
- Hoe zit het met wedstrijden rijden?
- Mag de verzorgster (indien niet alleen) bijvoorbeeld op bosrit gaan waarbij de trailer eerst gebruikt moet worden?
- Wat als de verzorgster een dag wil ruilen, maar dan vast. Dat ze bv. zondag wil gaan ipv. zaterdag omdat ze zaterdag moet werken? Wordt het contract dan geheel vernieuwd?
- Hoe zit het met het gebruik van sporen, zweep, desnoods beenbescherming die ze mag gebruken?
- Mag ze eigen spullen op het paard gebruiken? Zoals dekjes (indien goed passend), bandages, peesjes etc.
- Beetje apart misschien, maar hoe zit het met de spullen invetten en alles schoonmaken? Zorg jij daar dan gewoon voor of mag ze zelf ook wel eens het zadel invetten?

Ik houdt, net zoals rixtb, een boekje bij met de eigenaar. Hierin schrijven van elke dag op wat we allemaal hebben gedaan zodat daar rekening mee gehouden kan worden. Dat werkt wel handig moet ik zeggen =) Dan kun je een beetje kijken wat er allemaal gebeurd.

Veel succes! :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:29

witjelover schreef:
Ik ben ben zelf verzorgster/leaser ;) Als ik zo jouw regels lees zijn ze vrij logisch maar het doet mij een beetje te hard aan. :o Kan heel goed alleen aan mij liggen hoor, en k snap heel goed dat je zeker wilt zijn van je zaak! Maar ik neem dus wel aan dat je het contract nog even met hem/haar doorneemt? Dat werkt meestal beter dan "gewoon" het blaadje geven van ditenditendit, vooral als hij/zij nog vragen heeft =) Als ik jou was zou ik nog wel even kijken hoe het dus zit met het vergoeden van spullen. Wat als bijvoorbeeld het zadel valt door iemand anders en stuk is, maar het was wel net haar dag? Dan kan is ze zo even honderden euro's eraan kwijt. Bij dat soort dingen kun je anders wel neerzetten: Indien er iets stuk gaat waarvan de verzorgster geen schuld zegt te hebben, vind er een overeenkomst plaats tussen de eigenaar en de verzorgster en zal er uiteindelijk worden besloten worden hoe het vergoed wordt. Of iniedergeval zoiets, ik kan het niet helemaal goed in woorden uitleggen :')

Misschien nog wat handige puntjes :) :
- Hoe zit het met wedstrijden rijden?
- Mag de verzorgster (indien niet alleen) bijvoorbeeld op bosrit gaan waarbij de trailer eerst gebruikt moet worden?
- Wat als de verzorgster een dag wil ruilen, maar dan vast. Dat ze bv. zondag wil gaan ipv. zaterdag omdat ze zaterdag moet werken? Wordt het contract dan geheel vernieuwd?
- Hoe zit het met het gebruik van sporen, zweep, desnoods beenbescherming die ze mag gebruken?
- Mag ze eigen spullen op het paard gebruiken? Zoals dekjes (indien goed passend), bandages, peesjes etc.
- Beetje apart misschien, maar hoe zit het met de spullen invetten en alles schoonmaken? Zorg jij daar dan gewoon voor of mag ze zelf ook wel eens het zadel invetten?

Ik houdt, net zoals rixtb, een boekje bij met de eigenaar. Hierin schrijven van elke dag op wat we allemaal hebben gedaan zodat daar rekening mee gehouden kan worden. Dat werkt wel handig moet ik zeggen =) Dan kun je een beetje kijken wat er allemaal gebeurd.

Veel succes! :D

Natuurlijk neem ik het contract door met de toekomstige verzorgster. Het zou inderdaad hard aankomen als ik dit voor haar neus ga houden en zeg: Tekenen maar.

Over het vergoeden van spullen die stuk gaan, moet ik nog even goed naar kijken. Het kan inderdaad niet zo zijn dat een verzorgster een zadel moet gaan vergoeden. Maar als iets door lompheid of slordigheid kapot gaat, verwacht ik wel dat het vergoed wordt.

Wedstrijden rijden zie ik niet zo snel gebeuren. Het is een 4-jarig trekpaard. (Al moet ik zeggen dat ik zelf wel de ringsteekwedstrijden meedoe, maar daar kan ze toch niet aan meedoen, want dat is een vast team)
Evenals het gebruik van een trailer. Zal een trailer moeten zijn met verstevigde bodem, anders zakt hij er zo doorheen. Zoiets zal toch wel in overleg gaan, maar vind ik niet nodig om in het contract te zetten. Lijkt me niet dat iemand een kolos als die van mij zomaar even in een trailer gaat zetten :P
We hebben hier zowel bos als strand, dus daar is geen vervoer voor nodig.
Daarbij komt in het contract te staan dat de verzorgster NIET alleen met hem op pad mag gaan. Er zal altijd iemand mee moeten. Op het paard of ernaast.
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze te pletter valt en er niemand bij is.

Een dag ruilen is altijd mogelijk. De dagen worden trouwens van te voren in overleg vastgesteld. Maar ook het ruilen van een dag vind ik niet nodig om in het contract te zetten. Dat spreekt voor zich.

Het gebruik van sporen, zweep, hulpteugels etc. moet ik er inderdaad bij gaan zetten. Dat is een hele goeie van je.

Spullen invetten etc. doe ik. Dat lijkt me ook iets overdreven om het in het contract te zetten. Ik zoek een verzorgster voor mijn paard, die lekker met hem aan de slag gaat. Niet een hulpje die mijn troep in orde maakt :P

Schriftje gaat er ook komen :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:19

Dit stukje kan je wel achterwege laten, want dit heeft toch geen enkele rechtskracht:

Artikel 5 Aansprakelijkheid
5.1 Eigenaar is niet aansprakelijk voor schade die Bijrijder loopt door schade die door de pony aan Bijrijder wordt aangebracht, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid van de zijde van Eigenaar.

5.2 Indien enige aansprakelijkheid van Eigenaar bestaat, dan is deze beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering van Eigenaar in het betreffende geval uitkeert. Uitgesloten is uitdrukkelijk elke vorm van aansprakelijkheid voor gevolgschade, waaronder bijvoorbeeld, maar niet alleen, medische kosten, schade als gevolg van persoonlijke ongevallen of schade voortvloeiende uit aanspraken van derden jegens Eigenaar. Bijrijder doet afstand daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:32

Colway schreef:
Het is niet echt rechtsgeldig volgens mij...Dan moet je het regelen bij een Notaris? Of i.i.g. iemand met juridische bevoegdheid ofzo....

Complete onzin. Zeg maar gewoon niet als je er niets van weet :)

Het enige wat ik mis in dit contract (en vele andere), wat is de consequentie als het niet wordt nageleefd? Wat is de meerwaarde van een contract ipv gewoon afspraken maken (in dit geval dan)?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 19:12

Consequentie is dat het contract per direct beëindigd wordt als het niet wordt nageleefd. Dit heb ik er bij mij al in gezet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:17

Niels schreef:
Colway schreef:
Het is niet echt rechtsgeldig volgens mij...Dan moet je het regelen bij een Notaris? Of i.i.g. iemand met juridische bevoegdheid ofzo....

Complete onzin. Zeg maar gewoon niet als je er niets van weet :)

Het enige wat ik mis in dit contract (en vele andere), wat is de consequentie als het niet wordt nageleefd? Wat is de meerwaarde van een contract ipv gewoon afspraken maken (in dit geval dan)?

Als jij het zo goed weet, leg het dan eens uit? Toontje lager zou je ook sieren btw

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:19

HorseTopShop schreef:
Consequentie is dat het contract per direct beëindigd wordt als het niet wordt nageleefd. Dit heb ik er bij mij al in gezet.

1x iets fout doen is niet meer verzorgen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 19:19

Niels heeft volgens mij wel gelijk. Het contract op pensionstallen is ook rechtsgeldig. Je huurcontract van je huis is ook rechtsgeldig. En dat gaat vooralsnog niet via een notaris.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 19:20

Sjors493 schreef:
HorseTopShop schreef:

1x iets fout doen is niet meer verzorgen?

Hahaha, nee natuurlijk niet.

Dit heb ik erin staan:

Bij ernstige misdragingen zoals geweld, diefstal, mishandeling, of het niet nakomen van de afspraken/gebruiksregels heeft de `Eigenaar` het recht per direct deze verzorgovereenkomst te beëindigen en is dan niet verplicht het resterende maandbedrag terug te betalen.

Natuurlijk gaat dat niet om een kleine "overtreding".

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:22

Ik stelde het ook in vragende zin en niet als een feit, dus het antwoord is ook een beetje flauw lijkt me

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:24

Maarre even ontopic....wat ik mis (of overheen lees) Vraag je een maandelijkse bijdrage?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 19:48

Colway schreef:
Maarre even ontopic....wat ik mis (of overheen lees) Vraag je een maandelijkse bijdrage?

Ja, wilde ik eigenlijk niet online zetten omdat het niet zozeer van toepassing was, maar hier komt 'ie:

a. Met ingang van …………………… verzorgd `Gebruiker` van `Eigenaar` het bovengenoemde paard voor een overeengekomen bedrag van € 100,- per maand

b. Het overeengekomen bedrag betaald `Gebruiker` voor de 3e van de maand.
Bedrag wordt overgemaakt op bankrekeningnummer: ******* t.n.v. ***********
Omschrijving: Verzorgen Bries + maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:28

Colway: In het Nederlandse contractenrecht staat de contractvrijheid en het consensualisme voorop. Dit wilt zeggen dat een ieder (in de meeste gevallen, er zijn uitzonderingen) contracten mogen sluiten met wie zij wensen en over de inhoud die zij wensen. Daarbij is (ook weer in de meeste gevallen) er vormvrijheid. Een contract kan op alle soorten manieren gesloten worden, zolang er maar wilsovereenstemming is.
Een zelf geschreven contract is dus gewoon rechtsgeldig. Het is zelfs niet nodig om een contract te hebben, een mondelinge afspraak is net zo bindend als een contract, maar het is hierbij alleen lastig te bewijzen wat er in het ''contract/de mondelinge afspraak'' staat.

Noukie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:16

rixtb schreef:

Dit is een heel handige tip. Zo kun je ook zien wat het paard heeft gehad in het verleden.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:28

Wij hebben ook een schriftje en soms staan et leuke verhalen in! Haha vooral in vakanties is hij onmisbaar om dat er dan in de ochtend en avond word gereden en dan pakken ze niet de zelfde paarden. Een contract ga ik nu ook vast stellen want ben meerdere malen in de maling genomen! Dus een contract is echt super handig en vind het belangrijk dat er in komt te staan dat er na stuk gaan van leder door schuld verzorgster dit vergoed. Een x was verzorgster die mijn haf die zo 600 kilo weegt aan hoofdstel mee genomen de wei op en hij schrok en ze trekken mijn dure verstevigde hoofdstel in tweeen meisje wilde niet betalen want tja t kan gebeuren! Neee hier wordt je niet vrolijk van... Dus zet het er echt in..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:50

bo0tjeee schreef:
Ik heb toentertijd dit contract gemaakt en gebruikt:

CONTRACT

….

Sorry, maar van dit soort contracten krijg ik echt de rillingen. Er is toch ook nog zoiets als vertrouwen?

Iemand is imo serieus en betrouwbaar of niet, daar brengt een contract geen verandering in. Tuurlijk, met een contract heb je wat op papier, een poot om op te staan, maar wil je het zover laten komen 'jij moet dit en dit want je hebt nou eenmaal getekend'? Als ze niet met je paard omgaat zoals jij wil, kan je haar er toch altijd uitgooien?

Ik ben wel van mening dat alle contractspunten die je noemt uitgebreid besproken moeten worden, maar om het in de vorm van een contract op papier te zetten gaat me te ver.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:59

jeetje, dat vind ik nogal wat zwart-witte eisen en kostenplaatje zeg, zeker voor een trekpaard (no offence, heb ze zelf ook gereden), leuk dieren maar geen wedstrijdpaarden en meestal (!) om lekker recreatief mee buiten te rijden. Daarvoor vind ik het bedrag erg hoog en vraag ik me af of je hiervoor + het hele eisenpakket erbij, wel een verzorger zult vinden?
Naast dat, vind ik dit niet meer verzorgen maar leasen, maakt imo het contract ook net weer wat anders.