Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rixtb schreef:Ik heb een schrift in mijn kast liggen waarin we allebei zetten wat we die dag gedaan hebben en hoe dat ging. Zo zorgen we er voor dat er niet alleen maar gereden wordt, maar ook eens gelongeerd/vrij springen o.i.d. Daar kun je ook de bijzonderheden vermelden zoals stijfheid van paardje of bijvoorbeeld een schaafplek/klein wondje.
Lijkt jou dit ook handig, dan kun je dat ook in het contract zetten dat ze verplicht is in het schrift te schrijven.
Sjors493 schreef:offtopic:als jij zoveel 'regels' opsteld dan is een kans op een verzorgster minder is.
bo0tjeee schreef:Het gaat niet alleen om regels. Zo is wel duidelijk waar beide partijen aan toe zijn. En ik vond het ook niet meer dan redelijk.
Ik heb achterlijke verzorgsters gehad die iedereen maar op m'n paard lieten rijden, niet hun afspraken nakwamen enzovoort.
Zo wist er 1 ooit dat ik ziek was, maar hoe ziek ik ook was, ik ben gewoon naar stal gegaan. Het was niet haar dag en opeens stond ze voor m'n neus. Wat ik op stal deed vroeg ze ook nog.
Dus ik heb tegenwoordig liever een contract. Weet iedereen waar hij en zij aan toe is.
witjelover schreef:Ik ben ben zelf verzorgster/leaserAls ik zo jouw regels lees zijn ze vrij logisch maar het doet mij een beetje te hard aan.
Kan heel goed alleen aan mij liggen hoor, en k snap heel goed dat je zeker wilt zijn van je zaak! Maar ik neem dus wel aan dat je het contract nog even met hem/haar doorneemt? Dat werkt meestal beter dan "gewoon" het blaadje geven van ditenditendit, vooral als hij/zij nog vragen heeft =) Als ik jou was zou ik nog wel even kijken hoe het dus zit met het vergoeden van spullen. Wat als bijvoorbeeld het zadel valt door iemand anders en stuk is, maar het was wel net haar dag? Dan kan is ze zo even honderden euro's eraan kwijt. Bij dat soort dingen kun je anders wel neerzetten: Indien er iets stuk gaat waarvan de verzorgster geen schuld zegt te hebben, vind er een overeenkomst plaats tussen de eigenaar en de verzorgster en zal er uiteindelijk worden besloten worden hoe het vergoed wordt. Of iniedergeval zoiets, ik kan het niet helemaal goed in woorden uitleggen
![]()
Misschien nog wat handige puntjes:
- Hoe zit het met wedstrijden rijden?
- Mag de verzorgster (indien niet alleen) bijvoorbeeld op bosrit gaan waarbij de trailer eerst gebruikt moet worden?
- Wat als de verzorgster een dag wil ruilen, maar dan vast. Dat ze bv. zondag wil gaan ipv. zaterdag omdat ze zaterdag moet werken? Wordt het contract dan geheel vernieuwd?
- Hoe zit het met het gebruik van sporen, zweep, desnoods beenbescherming die ze mag gebruken?
- Mag ze eigen spullen op het paard gebruiken? Zoals dekjes (indien goed passend), bandages, peesjes etc.
- Beetje apart misschien, maar hoe zit het met de spullen invetten en alles schoonmaken? Zorg jij daar dan gewoon voor of mag ze zelf ook wel eens het zadel invetten?
Ik houdt, net zoals rixtb, een boekje bij met de eigenaar. Hierin schrijven van elke dag op wat we allemaal hebben gedaan zodat daar rekening mee gehouden kan worden. Dat werkt wel handig moet ik zeggen =) Dan kun je een beetje kijken wat er allemaal gebeurd.
Veel succes!
Colway schreef:Het is niet echt rechtsgeldig volgens mij...Dan moet je het regelen bij een Notaris? Of i.i.g. iemand met juridische bevoegdheid ofzo....
Niels schreef:Colway schreef:Het is niet echt rechtsgeldig volgens mij...Dan moet je het regelen bij een Notaris? Of i.i.g. iemand met juridische bevoegdheid ofzo....
Complete onzin. Zeg maar gewoon niet als je er niets van weet
Het enige wat ik mis in dit contract (en vele andere), wat is de consequentie als het niet wordt nageleefd? Wat is de meerwaarde van een contract ipv gewoon afspraken maken (in dit geval dan)?
Sjors493 schreef:HorseTopShop schreef:Consequentie is dat het contract per direct beëindigd wordt als het niet wordt nageleefd. Dit heb ik er bij mij al in gezet.
1x iets fout doen is niet meer verzorgen?
Colway schreef:Maarre even ontopic....wat ik mis (of overheen lees) Vraag je een maandelijkse bijdrage?
rixtb schreef:Ik heb een schrift in mijn kast liggen waarin we allebei zetten wat we die dag gedaan hebben en hoe dat ging. Zo zorgen we er voor dat er niet alleen maar gereden wordt, maar ook eens gelongeerd/vrij springen o.i.d. Daar kun je ook de bijzonderheden vermelden zoals stijfheid van paardje of bijvoorbeeld een schaafplek/klein wondje.
Lijkt jou dit ook handig, dan kun je dat ook in het contract zetten dat ze verplicht is in het schrift te schrijven.
bo0tjeee schreef:Ik heb toentertijd dit contract gemaakt en gebruikt:
CONTRACT
….