schokkend!! wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:56

Goh, je hebt wel pech, hoor! Ik kan je helaas niet adviseren bij dit geval. Wilde alleen even zeggen dat ik het fantastisch vind dat jullie zo je best doen om deze dame weer op te lappen, menigeen zou direct roepen dat ze maar weer terug moest!
Ik hoop van harte dat ze snel geneest en dat je dochtertje hier nog jaren lang een hele fijne pony aan heeft. _/-\o_

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:45

Jeetje, dat is wel heftig. Ik had je vorige topic wel gelezen, maar toch geen los botstukje verwacht. Ik denkd at foto's wel wijs zijn om te zien of er nog meer losse stukjes zwerven voor zover dat op foto's te zien is, dan kn je altijd nog bezien of ze eruit moeten of dat ze kunnen blijven zitten.
Ik weet niet of het zin heeft de vorige eigenaren te bellen als ik het zo lees, de kans is groot dat die van niets weten...
Wel fijn dat ze zo superlief blijft ondanks alle gedoe.
Ik weet niet of je erop gelet hebt, maar plast ze nu wel gewoon? Het kan zijn dat er urine langs de wond komt en dat doet dan natuurlijk erg zeer. Ik zou dat even in de gaten houden en anders even overleggen met de DA of het wijs is een klein stukje van de buitenkant van de vulva in te smeren met vaseline o.i.d. Heb je de staart nog steeds gebandageerd of mocht die weer los?
Ik hoop voor je dat het nu snel opknapt, dis is wel weer iets heel aparts!

Ra_chel

Re: schokkend!! wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 07:42

ze heeft al gemest en geplast , dat doet ze gelukkig goed.
we moeten de staart gebandageerd houden ivm alle hechtingen , maar tijdens het schoonmaken en het eten haal ik de bandage eraf om zo de doorbloeding goed te houden , anders staat ze dadelijk weer met een kaal staartje...
ik ga er nu weer heen , hopelijk gaat het weer zo goed.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:25

Gezien het hier over rechten gaat verplaats ik dit topic van MD naar TAO gaat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:25

Is een staartzak dan geen optie? Die zitten een stuk losser als ik het goed heb.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:07

@dyonne , het gaat hier eigenlijk niet over rechten, ik wilde mijn verhaal kwijt , en hoop via deze weg adviezen en tips te krijgen, met name met betrekking tot de medische kant.

@tamary , of een staartzak een optie is weet ik niet, het gaat erom dat de wond vrij moet blijven en er dus ook niks langs schuurt ivm alle hechtdraadjes en knoopjes die aan de buitenkant zitten.

edit ;
ze was vanavond weer heel erg lief , kwam gelijk aan lopen toen ze me zag , en bleef zo goed als stil staan tijdens het schoonmaken,uiteraard wel omkijken wat ik aan het doen ben, terwijl ik me zo voorstel dat het uitdrukken van de wond toch best pijnljk is!
daarna het gebied eromheen ingesmeerd met fly away , en toen vond ze dat ze toch echt wel braaf genoeg was geweest en recht op haar eten had!
dat er antibiotica door haar eten gaat heeft ze niet eens in de gaten , ze is gewoon dolblij dat ze nu 2x per dag een emmertje eten krijgt hahaha
de wond is erg opgezwollen, maar ziet er wel netjes uit , en het onderste stukje blijft ook mooi open zodat het wondvocht eruit kan lopen. tot op heden lijkt het herstel dus goed te gaan.
en sonja zelf ?
die ondergaat alles braaf , en je zou bijna denken dat ze gewoon blij is dat er nu voor haar gezorgd word, en dat ze begrijpt dat ze hier beter van wordt , ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat een paard/pony alles zo braaf ondergaat.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:56

vind het echt super van je dat je niet bekomerd om de vorige eigenaren maar alleen maar aan het paard denkt super.
vind het wel super triest dat dat paardje zo lang met pijn heeft rondgelopen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:05

jeetje de stakker dat zal niet fijn zijn voor haar en dan zo braaf, ben benieuwd naar de foto's die gemaakt worden. Moet je ook spoelen van onder waar het open is???

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:07

Ik vind de wond er goed uitzien dierenarts heeft goed werk verricht :j
Ik vind het jammer dat je nu al zulke kosten eraan hebt gehad
maar vind het top dat je zo je best hebt gedaan voor het diertje :)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:14

Beterschap voor de pony en respect voor jou. Kleine opmerking: Ik zou die elastische bandage wel eraf halen en dan een staartbeschermer met klittenband eromheen doen. Die kun je vast maken aan een dekensingeltje. Zo'n elastische bandage zit echt veel te strak denk ik.... Succes ermee!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:17

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:50

Wat heftig zeg! Hoe gaat het nu met haar? Ik zie dat er al een poosje niet meer gereageerd is...

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:57

even een stipje want dit volg ik ook even.
Ik hoop dat het met de merrie goed gaat.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:19

super zeg dat je dit voor dit paard over hebt, vooral omdat je haar zo kort hebt.
Zo hoort iedereen die in het bezit van dieren is de noodzakelijke zorg te geven.
Wonden/hechtingen zien er netjes uit, hopelijk blijft dit zo en is de genezing snel voltrokken.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 12:30

hier ben ik weer!!
waar zal ik beginnen?
met Sonja gaat het naar omstandigheden goed, echter doordat mevrouw zich nu zo goed begint te voelen (dank aan 2x per dag eten , hele dag op wei, flink aangekomen en antibiotica) is zij aan haar 2e jeugd begonnen en heeft er met haar bokkesprongen 3 hechtingen uit gesprongen........:(
gelukkig geneest de wond wel goed, dus hebben we besloten om geen extra hechtingen bij te plaatsen, dat zou waarschijnlijk ook geen nut hebben.
ze weet inmiddels precies dat na het schoonmaken vd wond het eten volgt , en geeft mij dan ook geen kans om dat te vergeten!!

omdat ze zich zo goed voelde en apart gezet was vd rest vd kudde begon ze zich te druk te maken , waarna we gisteren het besluit hebben genomen om haar terug in de groep te plaatsen , mijn hemel wat was ze blij!!
toen ik een paar uur later kwam om haar te verzorgen dacht zij daar dan ook heel anders over!

omdat het beter is haar in beweging te houden , mag mijn dochtertje er vanaf vandaag een beetje mee rond stappen , niet veel , maar je merkt dat sonja er erg blij mee is, ze doet weer mee zeg maar...

het zal absoluut geen mooi litteken worden ,dus tips waar ik de wond mee zou kunnen behandelen als hij dicht is zodat het toch misschien een beetje netjes "opdroogt" zijn van harte welkom!

verder heb ik uiteindelijk toch kontakt opgenomen met de vorige eigenaresse , en in januari van dit jaar heeft de pony idd bij hun dit trauma opgelopen , zij zou heel gemeen getrapt zijn door 1 vd grote paarden , hield daar een wond aan over , en kon moeilijk lopen.
er is uiteindelijk een da bij geweest , (die zou ik wel eens willen spreken!!) , maar uiteindelijk komt het er op neer dat er helemaal niks aan is gedaan.
toen ze een tijdje later een nichtje erop wilde laten rijden , bleek dat de pony nog steeds niet normaal kon lopen , en dat was het.
weegezet en niet meer naar gekeken. (wie de exacte uitleg wil mag mij een pb-sturen , anders wordt het hier een lang verhaal)

ook weet ik nu dat sonja voorheen van een meisje was, genaamd lieke, en zou hebben gestaan op een manege in lepelstraat , zij zou meerdere pony"s hebben , mocht iemand haar kennen of iets weten dan zou ik dat heel graag horen.

vanavond zal ik nieuwe foto's plaatsen , moet nu rennen want heb t druk , dankjulliewel voor jullie belangstelling en de lieve pb"s die ik heb mogen ontvangen!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:38

Wat fijn dat het weer beter gaat met haar! Wat een verhaal zeg, dat geloof je toch bijna niet...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:32

Wat een heftig verhaal zeg. Arme pony.

Super dat ze bij jou terecht is gekomen en nu alle zorg krijgt die ze nodig heeft. +:)+

Heel veel beterschap voor Sonja.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:43

Arme pony :(:)
Echt top werk wat je vericht! ga zo door _/-\o_

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:54

mooi verhaal altijd niet? Gaat het beter met ze, voelen ze zich goed, dan doen ze wel weer iets stoms waardoor het weer slechter moet gaan. Typisch paarden. Fijn dat ze zo goed opknapt en succes met je zoektocht

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:01

rachel_j schreef:
het zal absoluut geen mooi litteken worden ,dus tips waar ik de wond mee zou kunnen behandelen als hij dicht is zodat het toch misschien een beetje netjes "opdroogt" zijn van harte welkom!

Ik lees veel goede ervaringen over mesitran bij wonden.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:08

Jeetje wat een heftig verhaal, ongelovelijk!
Mesitran is zeker het proberen waar! Hier bij een open wond bij de hond heel goed geholpen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:40

waar kan ik mesitran krijgen? of gaat dat alleen via de dierenarts?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:41

Mesitran kan je gewoon bij de apotheek halen zonder recept :)
Voor wildvleesvorming te voorkomen is Mesitran niet echt ideaal.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 21:31

tjoppie schreef:
mooi verhaal altijd niet? Gaat het beter met ze, voelen ze zich goed, dan doen ze wel weer iets stoms waardoor het weer slechter moet gaan. Typisch paarden. Fijn dat ze zo goed opknapt en succes met je zoektocht

zo is het op het moment inderdaad , ze begint zich steeds beter te voelen, en gedraagt zich daar dus ook naar , aan de ene kant is dat natuurlijk heel mooi , maar niet onder deze omstandigheden!
en tja , probeer een pony maar eens uit te leggen dat ie voor zn eigen bestwil beter zn gemak kan houden........

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:14

Ik heb hele goede ervaring met Dermiel. Is een ook een wondzalf. Laat wonden echt mooi en snel genezen. Het is volgens mij alleen verkrijgbaar via de dierenarts.