Probleempje met paard van ander persoon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Medra

Re: Probleempje met paard van ander persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:34

Moest er iemand op mijn paard komen rijden en willen gaan wandelen zou k die ook zelf laten verzekeren hoor. En van dat je zeg van dat als je iets voor hebt het geld voor die boer is en niets voor jou. Logis het is zijn paard dat hij dan wel kwijt is!!!

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 09:35

No_No schreef:
Tja, lastig.. Dat is precies de reden waarom ik gestopt ben met verzorgpaarden..

Ik denk dat de eigenaar bang is dat zijn paard een been breekt bij een cross. Hij is er niet gerust onder en wil graag zijn paard heel houden. Ik denk dat je dat gewoon moet respecteren. Als hij cross niet ziet zitten, moet je dat gewoon niet doen dus. Ga eens een goed gesprek voeren met die man, ik heb het idee dat er wat dwars zit bij die man. Die uitspraak over dure paarden en die verzekering... Volgens mij linkt dat samen?

Een paard verzekeren voor een ander? Volgens mij kan dat niet eens. Maar als je besluit het paard te verzekeren zou ik dat zien als "huur" voor het gebruik van het paard. Je kan hem ook een geldbedrag in de maand betalen als lease of zo iets.
Dat een eigenaar het paard voor meer kan verkopen als jij er hoog mee in de sport komt, is het risico van het rijden op paarden van anderen.. Het is maar net waar jij een goed gevoel bij hebt.
Voor mij is alles dus de keuze geweest om niet meer te verzorgen.

Daar is hij inderdaad bang voor dat er met de cross wat gebeurt wat ik ook heel erg goed snap....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:35

Ik begrijp je verhaal en ook je standpunt maar ik zou eens met hem om de tafel gaan zitten en vragen wat hij wil en duidelijkheid verschaffen.

Wil hij dat je op zijn paard blijft rijden zoals je al heel lang doet?

Wil hij het dier verkopen en dan aan jou?

Als jij ze verzorgt en ermee rijdt enz. dan weet je dat er een risico is dat er iets kan gebeuren maar dat kan ook op het land. Persoonlijk zou ik zelf geen verzekering ophoesten. Of je bent eigenaar of verzorger. Als het paard van jou is moet jij zelf weten of je er een verzekering op los laat. Ik zou er toch proberen achter te komen wat hij wil en dat hij een beetje een ommezwaai maakt. En oh ja, boertje is helemaal niet negatief bedoeld hoor...

Succes ermee!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:36

voor dat geld dat jij er ingestoken hebt heb je toch ook iets moois terug gekregen :(:)
ik begrijp niet dat je dat weggegooid geld vind
elke hobby kost geld, ik denk dat je blij mag zijn dat je zo veel mag van deze meneer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:37

Een paard kan altijd iets overkomen, ook in de wei. In dit geval kiest de boer daar zelf voor door paarden te nemen.
Waar hij niet voor kiest is dat zijn paard gaat crossen, dat komt van jouw kant. Hij ziet daar grotere kans op letsel in, welke ik me voor kan stellen. En eventuele kosten van dierenartsen gaan dan ook zijn kant uit, hij wil dit voorkomen door verzekering (wil nog niet zeggen dat alle schade dan ook door de verzekering wordt betaald). Jij bent degene die dit wil, zonder jouw hoeft hij geen verzekering, dus is het aan jou om de verzekering te betalen.

Dat je veel doet voor de boer, is te prijzen, maar helaas kun je daar geen rechten aan ontlenen. Het is ook fijn van de boer, dat jij eigenlijk alles met zijn paard mag doen, er zijn er genoeg die heel wat minder bewegingsruimte hebben met hun verzorgpaard of is het een betaald bijrijdpaard?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:38

bonita84 schreef:
Zunzuncito schreef:
Wat als je aanbiedt dat hij er nog een veulen bij mag fokken? Inderdaad krijgt hij er op deze manier een opgeleid paard door. Zie het voor jou als oefengeld (niet dat ik weet wat zo'n verzekering kost) Jij hebt de keuze om te stoppen met crossen of nog beter: koop je eigen paard. Ik betaal me blauw aan lessen met mijn verzorgpaard en mij hoor je niet piepen; ik weet wat voor zorgen erbij komen als je een eigen paard hebt. Als ik jou was en door wilde gaan met crossen, zou ik de kosten naast elkaar zetten en dan afwegen wat je wilt gaan doen. Zie het als iets zakelijks en niet als een vriendendienst die hij jou zou moeten bewijzen, omdat je zo goed voor zijn beesten zorgt, want zo ziet hij het blijkbaar ook niet helemaal.

Mij heb je ook echt nooit horen klagen dat ik alles zelf moet betalen ect maar als hij onredelijke dingen gaat uitspreken dan is het voor mij ook niet meer redelijk! Hij mag inderdaad doen wat hij wil met zijn paard maar voor iemand die daar al 13 jaar komt altijd voor zijn paarden heeft gezorgd voor zijn andere dieren kijk je daar toch wel anders tegenaan...

Dat vind ik ook wat vreemd ja, je komt er al zo lang en dan ineens zo doen... Beetje jammer... Ook omdat je voor zijn andere dieren zorgt als hij op vakantie is. Je bent wel iemand die al heel lang trouw zijn dieren verzorgt.

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 09:39

MamboBeach schreef:
Ik begrijp je verhaal en ook je standpunt maar ik zou eens met hem om de tafel gaan zitten en vragen wat hij wil en duidelijkheid verschaffen.

Als jij ze verzorgt en ermee rijdt enz. dan weet je dat er een risico is dat er iets kan gebeuren maar dat kan ook op het land. Persoonlijk zou ik zelf geen verzekering ophoesten. Of je bent eigenaar of verzorger. Als het paard van jou is moet jij zelf weten of je er een verzekering op los laat. Ik zou er toch proberen achter te komen wat hij wil en dat hij een beetje een ommezwaai maakt. En oh ja, boertje is helemaal niet negatief bedoeld hoor...

Succes ermee!

Bedankt voor je reactie! Ik ga vanmiddag inderdaad even met om de tafel zitten. En even goed praten en de punten op noemen die hier zijn genoemd. Er zijn inderdaad teveel onzekere dingen...

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 09:41

Mindim schreef:
Een paard kan altijd iets overkomen, ook in de wei. In dit geval kiest de boer daar zelf voor door paarden te nemen.
Waar hij niet voor kiest is dat zijn paard gaat crossen, dat komt van jouw kant. Hij ziet daar grotere kans op letsel in, welke ik me voor kan stellen. En eventuele kosten van dierenartsen gaan dan ook zijn kant uit, hij wil dit voorkomen door verzekering (wil nog niet zeggen dat alle schade dan ook door de verzekering wordt betaald). Jij bent degene die dit wil, zonder jouw hoeft hij geen verzekering, dus is het aan jou om de verzekering te betalen.

Dat je veel doet voor de boer, is te prijzen, maar helaas kun je daar geen rechten aan ontlenen. Het is ook fijn van de boer, dat jij eigenlijk alles met zijn paard mag doen, er zijn er genoeg die heel wat minder bewegingsruimte hebben met hun verzorgpaard of is het een betaald bijrijdpaard?

Ik heb ook aangegeven omdat het dus mijn risico is dat ik ga crossen ect dat als er wat gebeurd dat het dan allemaal mijn kosten zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:42

Weet je, ik denk dat je er het beste aan doet om morgenochtend eens even langs de bakker te fietsen, twee lekkere gebakjes te halen, hem koffie te laten maken, en eens rustig samen aan tafel te gaan zitten.

Maak eens een lijstje met verwachtingen van elkaar, en van het paard in kwestie.
Wat willen jullie allebei?
Daarna eens kijken waar de overlappen zitten, en waar de grote verschillen.

Van daar uit heb jij een vertrekpunt, en is het eigenlijk heel simpel: kun jij de verschillen accepteren, en heb je het er bv voor over als zijn eis blijft dat jij een X-bedrag per maand gaat betalen? (vergéét waar het voor is, zie het als een gebruikersbelasting, de rest doet er niet toe)
Zo ja, dan betaal je dat voortaan per maand en accepteer je zijn voorwaarden voor gebruik van het paard.
Zo nee, dan stop je en ga je op zoek naar wat anders. Misschien wel eigen.

Maar maak het jezelf niet te moeilijk met wat je eerlijk vindt en wat niet, en wat er in de toekomst misschien ooit wel gebeurt. Dat heb je niet in de hand. De eigenaar bepaalt.
Probeer het zo dicht mogelijk bij jezelf te houden; wat is het MIJ waard om...

Succes, ik hoop dat jullie er uit komen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:42

bonita84 schreef:
MamboBeach schreef:

Succes ermee!

Bedankt voor je reactie! Ik ga vanmiddag inderdaad even met om de tafel zitten. En even goed praten en de punten op noemen die hier zijn genoemd. Er zijn inderdaad teveel onzekere dingen...

Ik hoop dat je wat wijzer wordt en ben benieuwd! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:44

bonita84 schreef:
Verzekering is alleen het bedrag waar je haar voor wil verzekeren, ik heb gekeken voor 2500 euro wat ze niet waard is, omdat hij ouders gewoon niet zoveel waarde hebben ze kan super lopen hoor maar als je haar wil verkopen zijn de ouders toch wel belangrijk, ik denk dat ze uiteindelijk miss op 1500 komt en als ik hoger kom miss op 2000 euro. Maar ik zou voor 2500 euro en dan als ze overlijd krijgt hij geld en als ze onbruikbaar word krijgt hij ook 85 %. En enkele dierenartskosten.

Maar jij hebt dan je plezier ermee gehad en hij is zijn paard kwijt. Logisch toch dat de uitkering naar hem gaat? Als paard behoorlijk letsel oploopt en ingeslapen moet worden, kan hij het paard niet verkopen, er niet meer mee fokken en is hij uiteindelijk de dupe van jouw wensen.
Ik vind hem dan ook helemaal niet onredelijk. Jij wilt crossen, hij stelt daar deze voorwaarde aan, aan jouw de keus. Hij heeft immers voor de crosslessen nooit eerder om een verzekering gevraagd? Dus of niet crossen of anders de verzekering betalen, zie het zoals iemand eerder al zei, maar als een soort van huur.

De tip van de gebakjes zou ik zeker proberen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-11 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 09:44

Sonja schreef:
Weet je, ik denk dat je er het beste aan doet om morgenochtend eens even langs de bakker te fietsen, twee lekkere gebakjes te halen, hem koffie te laten maken, en eens rustig samen aan tafel te gaan zitten.

Maak eens een lijstje met verwachtingen van elkaar, en van het paard in kwestie.
Wat willen jullie allebei?
Daarna eens kijken waar de overlappen zitten, en waar de grote verschillen.

Van daar uit heb jij een vertrekpunt, en is het eigenlijk heel simpel: kun jij de verschillen accepteren, en heb je het er bv voor over als zijn eis blijft dat jij een X-bedrag per maand gaat betalen? (vergéét waar het voor is, zie het als een gebruikersbelasting, de rest doet er niet toe)
Zo ja, dan betaal je dat voortaan per maand en accepteer je zijn voorwaarden voor gebruik van het paard.
Zo nee, dan stop je en ga je op zoek naar wat anders. Misschien wel eigen.

Maar maak het jezelf niet te moeilijk met wat je eerlijk vindt en wat niet, en wat er in de toekomst misschien ooit wel gebeurt. Dat heb je niet in de hand. De eigenaar bepaalt.
Probeer het zo dicht mogelijk bij jezelf te houden; wat is het MIJ waard om...

Succes, ik hoop dat jullie er uit komen!

Bedankt voor je reactie! Je heb gelijk dat moet ik gewoon gaan doen.

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 09:45

Mindim schreef:
bonita84 schreef:
Verzekering is alleen het bedrag waar je haar voor wil verzekeren, ik heb gekeken voor 2500 euro wat ze niet waard is, omdat hij ouders gewoon niet zoveel waarde hebben ze kan super lopen hoor maar als je haar wil verkopen zijn de ouders toch wel belangrijk, ik denk dat ze uiteindelijk miss op 1500 komt en als ik hoger kom miss op 2000 euro. Maar ik zou voor 2500 euro en dan als ze overlijd krijgt hij geld en als ze onbruikbaar word krijgt hij ook 85 %. En enkele dierenartskosten.

Maar jij hebt dan je plezier ermee gehad en hij is zijn paard kwijt. Logisch toch dat de uitkering naar hem gaat? Als paard behoorlijk letsel oploopt en ingeslapen moet worden, kan hij het paard niet verkopen, er niet meer mee fokken en is hij uiteindelijk de dupe van jouw wensen.
Ik vind hem dan ook helemaal niet onredelijk. Jij wilt crossen, hij stelt daar deze voorwaarde aan, aan jouw de keus. Hij heeft immers voor de crosslessen nooit eerder om een verzeerig gevraagd? Dus of niet crossen of anders de verzekering betalen, zie het zoals iemand eerder al zei, maar als een soort van huur.

Tuurlijk snap dan ook helemaal dat de uitkering naar hem gaat, maar wat ik dan liever zie is dat ik het paard overkoop wat uiteindelijk toch zou gaan gebeuren alleen paar jaar later en dat ik die premie voor mezelf betaal.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:46

Dat snap ik helemaal TS en zo zou ik het ook het liefste willen denk ik!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:47

Even over 'verzekering'.... hou je er wel rekening mee dat er verschillende soorten verzekering bestaan? Je kunt een paard verzekeren voor de dood|koliekoperaties - dat is de minst dure. Maar als de boer zich zorgen zou maken om eventuele andere aandoeningen en medicijnen.. dan val je in de duurdere verzekeringen ( klasse I t|m 4) dus, stél dat er verzekerd zou moeten worden, dan moet je dat wel heel goed bekijken. Hou ook rekening met eventuele keuringskosten.
Ik vind overigens niet dat jij ddie kosten op je zou moeten nemen - hij is de eigenaar en hij staat jou toe het paard te rijden. Daarmee neemt hij een risico, hoe goed je ook rijdt.

Wat betreft het doorrijden naar de Z, en de eventuele dollartekens in de ogen van de boer? Och.. als jij voor nop zijn paard mag rijden, jezelf daarmee ook verbetert, dan mag je hem wel een hogere verkoopprijs gunnen als het ooit zover komt, vind je niet?

Praten met elkaar en goede afspraken maken lijkt me het beste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:48

Ik krijg bij je bericht een beetje het gevoel dat je erg gefixeerd bent op de kosten en geld in 't algemeen.

Heb je er al eens bij stilgestaan, dat als er bijv. tijdens de cross iets gebeurd waardoor het paard afgemaakt moet worden, dat die boer helemaal niet blij is met verzekeringsgeld, maar gewoon zou balen dat zijn paard dan dood is?

Jij maakt nu beslissingen over wat er met het paard gebeurd, waar de eigenaar zich blijkbaar niet helemaal comfortabel bij voelt. Het blijft toch zijn paard. Als hij morgen besluit dat 't allemaal stopt, dan heb je helemaal niets meer.

Ik zou 'ns een goed gesprek met hem aan gaan. Vragen wat zijn plannen zijn, wat hij wil, wat hij overal van vindt en hoe jullie daar eventueel samen uit kunnen komen.

Ja, een hobby kost nou eenmaal geld. En die lessen die je zelf betaald hebt, steek je ook in het ontwikkelen van je eigen vaardigheden, niet alleen in het paard. Dus ook al zou je stoppen met dit paard, dan heb je toch nog de kennis die je tijdens de lessen hebt opgedaan. En dat kun je weer meenemen naar een "volgend" paard dat je zal rijden. Dus weggegooid geld is het sowieso nooit. ;)

Ik heb zelf ook jarenlang een stuk of 6 paarden verzorgd bij een "boertje" die ze alleen op het land had staan als dikke, slome fokmerries.
Ook jarenlang met die paarden bezig geweest... Zadelmak gemaakt, ingereden, betuigd, keuringsklaar gemaakt, premies op stamboek keuringen binnengesleept, etc. etc. etc.
Die zijn ook flink wat meer waard geworden in de tijd dat ik daar was. Maar wat doet dat er toe?
De eigenaar is de eigenaar. En hoe fijn je ook met zo'n paard bezig bent, de eigenaar bepaalt gewoon wat er met zijn paarden gebeurd.

Bij mij was het destijds helaas van de ene op de andere dag afgelopen. Zonder opgave van reden.
We kregen op zondag ochtend nét voordat we naar de rijvereniging zouden gaan een telefoontje dat 't afgelopen was. De paarden stonden al ergens anders, dus zelfs afscheid nemen kon niet meer.

Zo hard is het soms nou eenmaal. Dat is het risico van een verzorgpaard.
Wil je dat risico niet lopen? Dan is 't tijd om zelf een paardje aan te schaffen....

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 09:48

Jannepauli schreef:
Even over 'verzekering'.... hou je er wel rekening mee dat er verschillende soorten verzekering bestaan? Je kunt een paard verzekeren voor de dood|koliekoperaties - dat is de minst dure. Maar als de boer zich zorgen zou maken om eventuele andere aandoeningen en medicijnen.. dan val je in de duurdere verzekeringen ( klasse I t|m 4) dus, stél dat er verzekerd zou moeten worden, dan moet je dat wel heel goed bekijken. Hou ook rekening met eventuele keuringskosten.
Ik vind overigens niet dat jij ddie kosten op je zou moeten nemen - hij is de eigenaar en hij staat jou toe het paard te rijden. Daarmee neemt hij een risico, hoe goed je ook rijdt.

Wat betreft het doorrijden naar de Z, en de eventuele dollartekens in de ogen van de boer? Och.. als jij voor nop zijn paard mag rijden, jezelf daarmee ook verbetert, dan mag je hem wel een hogere verkoopprijs gunnen als het ooit zover komt, vind je niet?

Praten met elkaar en goede afspraken maken lijkt me het beste!

Heb inderdaad ook gekeken naar de verzekering waarvoor hij dan ook verzekerd is als hij ze been breekt en afgemaakt moet worden...

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 09:50

Femke schreef:
Ik krijg bij je bericht een beetje het gevoel dat je erg gefixeerd bent op de kosten en geld in 't algemeen.

Heb je er al eens bij stilgestaan, dat als er bijv. tijdens de cross iets gebeurd waardoor het paard afgemaakt moet worden, dat die boer helemaal niet blij is met verzekeringsgeld, maar gewoon zou balen dat zijn paard dan dood is?

Jij maakt nu beslissingen over wat er met het paard gebeurd, waar de eigenaar zich blijkbaar niet helemaal comfortabel bij voelt. Het blijft toch zijn paard. Als hij morgen besluit dat 't allemaal stopt, dan heb je helemaal niets meer.

Ik zou 'ns een goed gesprek met hem aan gaan. Vragen wat zijn plannen zijn, wat hij wil, wat hij overal van vindt en hoe jullie daar eventueel samen uit kunnen komen.

Ja, een hobby kost nou eenmaal geld. En die lessen die je zelf betaald hebt, steek je ook in het ontwikkelen van je eigen vaardigheden, niet alleen in het paard. Dus ook al zou je stoppen met dit paard, dan heb je toch nog de kennis die je tijdens de lessen hebt opgedaan. En dat kun je weer meenemen naar een "volgend" paard dat je zal rijden. Dus weggegooid geld is het sowieso nooit. ;)

Ik heb zelf ook jarenlang een stuk of 6 paarden verzorgd bij een "boertje" die ze alleen op het land had staan als dikke, slome fokmerries.
Ook jarenlang met die paarden bezig geweest... Zadelmak gemaakt, ingereden, betuigd, keuringsklaar gemaakt, premies op stamboek keuringen binnengesleept, etc. etc. etc.
Die zijn ook flink wat meer waard geworden in de tijd dat ik daar was. Maar wat doet dat er toe?
De eigenaar is de eigenaar. En hoe fijn je ook met zo'n paard bezig bent, de eigenaar bepaalt gewoon wat er met zijn paarden gebeurd.

Bij mij was het destijds helaas van de ene op de andere dag afgelopen. Zonder opgave van reden.
We kregen op zondag ochtend nét voordat we naar de rijvereniging zouden gaan een telefoontje dat 't afgelopen was. De paarden stonden al ergens anders, dus zelfs afscheid nemen kon niet meer.

Zo hard is het soms nou eenmaal. Dat is het risico van een verzorgpaard.
Wil je dat risico niet lopen? Dan is 't tijd om zelf een paardje aan te schaffen....

Als je even mijn reacties terug leest krijg je antwoord op je reacties!
Ik zei al het ging mij totaal niet om het geld!!!!!!!! Totdat hij uitspraken kreeg die totaal onredelijk zijn!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:55

CD28 schreef:
Ten eerste vind ik dat je verschrikkelijk onrespectvol over die meneer praat door hem een 'boertje' te noemen. Als je bij mij reed kwam je het terrein nooit meer op.

Ten tweede is het zijn paard. Dus als je het niet met hem eens bent ga je ergens anders maar een paard zoeken. Zo simpel is het.

Waar sommigen zich al niet druk om maken.. :')

TS, ik zou lekker recreatief verder gaan rijden. MENEER probeert er volgens mij zijn voordeel mee te doen dat jij zo gek op dat paard bent.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:56

dat is altijd vervelend aan het bijrijden...Uiteindelijk heb je niks over het paard te zeggen, hoeveel werk, tijd, moeite en geld je er ook in hebt gestoken. Het blijft zijn paard en dat jij ermee bent gaan lessen en wedstrijden bent gaan rijden, waardoor het paard meer waard is geworden, was jouw eigen keuze. Je moet dit ook niet zien als weggegooid geld, je hebt hier vast veel van geleerd en ervaringen opgedaan. Ik snap ook wel dat de boer niet blij is dat je wil gaan crossen, dit levert extra risico op voor zijn paard. Ik zou ook niet blij zijn als mijn bijrijdster met mijn paard wil gaan crossen.
Aan de andere kant snap ik jouw gevoel hierover heel goed, je doet veel voor het paard en de andere dieren, dus dan is het altijd zuur als eigenaren dan opeens over geld beginnen.

Ik ben het met bovenstaande eens: ik denk dat je er goed aan doet om eens rustig met de boer te gaan praten.
Even op tafel leggen wat hij wil en wat jij wil en kijken of je er samen uitkomt. Ik zou niet de verzekering gaan betalen, maar misschien kun je wel voorstellen om hem elke maand 'bijrijgeld' te betalen. Mijn bijrijdster betaald ook elke maand een bedrag en dit spaar ik voor als er wat met het paard gebeurd. En tja, als hij het paard wil verkopen, kun je daar weinig aan doen. Dat is het risico van andersmans paarden rijden.

Succes!

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:00

Het was inderdaad voor mij een risico dat ik dit allemaal gedaan heb, maar ik deed het ook allemaal zonder over na te denken en had en heb het er nog steeds voor over! Ik heb alles overlegd voordat ik dingen ging doen zoals springen en crossen... Ik zie het nogmaals ook zeker niet als weggegooit geld heb er veel plezier van gehad en nog steeds maar ik zie hem zelfs een beetje als me vader en had nooit verwacht dat hij sommige onredelijke dingen zou zeggen! En daarom deze reactie van mij!! Ik ben hem ook ontzettend dankbaar dat ik dit mag doen allemaal enzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:09

bonita84 schreef:
Als je even mijn reacties terug leest krijg je antwoord op je reacties!
Ik zei al het ging mij totaal niet om het geld!!!!!!!! Totdat hij uitspraken kreeg die totaal onredelijk zijn!

Wat zijn dat dan voor uitspraken?
Ik heb nog geen onredelijke dingen voorbij zien komen eerlijk gezegd....

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:10

Nee dat zijn ook geen uitspraken die ik hier heb neergezet en ook niet ga doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:11

Tja, dan kun je het ons ook niet kwalijk nemen dat we blijkbaar op een onvolledig verhaal moeten reageren ;)

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:11

Ik neem niemand wat kwalijk ;)