Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Merlinde schreef:Wij hebben dus ook op contract staan dat ik het eerste recht van terugkoop heb wanneer de huidige eigenaar om wat voor reden dan ook die pony weg doet.

Pauline schreef:Of verkoop je je paard niet. Punt.
Contract is niet rechtsgeldig vlgs mij. Je hebt ook te maken met waardeverlies of waardevermeerdering.
Recht van terugkoop, ik snap wel dat je dat wilt, maar als je zoveel eisen stelt ben je gewoon nog niet klaar om je paard te verkopen.
Pauline schreef:
Krijg je over 20 jaar een stokoud paard terug dat je voor veel geld mag kopen om in te laten slapen.
LuvdaTossa schreef:En jij blijft zitten met je paard of verkoopt hem en dan hoor je vijf jaar later dat het dier alsnog in de handel is...
Net zoals: "Moet hengst blijven". Hou 'm dan lekker zelf tot ie 3 is, kijk of het een dekhengst kan worden en zoniet: Ballen eraf!
xsenny schreef:dan heb ik een contract en klaag ik ze aan !
Adil schreef:Je kunt het er rustig neerzetten. Realistisch is het niet. Afschrikkend (dus geringere kansen op verkoop) is het wel.
Als ik een paard zou verkopen, zou dat echt geen voorwaarde zijnNet zoals: "Moet hengst blijven". Hou 'm dan lekker zelf tot ie 3 is, kijk of het een dekhengst kan worden en zoniet: Ballen eraf!
xsenny schreef:ik heb net contact met mijn advocaad opgenomen .
om hem het eens voor te leggen
als ik een contract bij notaris op laat maken .
dat het niet verkocht mag worden en alleen terug naar mij mag ,
sta ik in me recht en moeten ze zich aan dit contract houden.
Het kost je dan wel 300 euro dit op te laten maken.
Maar dat zou ik er zeker voor over hebben.
)..... maar als ik mijn paard zou moeten verkopen, dan wil ik alleen maar een plekje voor hem waar hij buiten kan zijn, dat is al eis nummer 1
. Doe het dit paard niet aan om hem op te sluiten op zo'n stalling. Dus ach.... ik heb toch wel zo mijn eisen, denk ik (weet ik wel zeker!).
jackgirl schreef:Marcella_e, je eerste en laatste punt kan ik me ook helemaal in vinden.
Vragen kan altijd, eisen word moeilijker vind ik.
Als ik wat verkoop ( bijv. m'n veulens ) zeg ik vaak wel erbij , als er wat is .. neem alstu even contact op.
Dan kan ik eventueel mee kijken naar een oplossing.
Als ik contracten bij een paard moet gaan tekenen ben ik al weg.
Daar begin ik niet aan als koper zijnde.
( bij verkoop doe ik daar ook echt niet aan )
ijspeert schreef:Waar ik me aan stoor is ook
Ik heb de klik niet met het paard (paard is pas 3 maanden daar )
en verkopen het dan weer.
Hallo aan de klik moet je werken en met 3 maanden is het meestal nog niet daar.
Kan wel meer dan een jaar duren,maar dat hebben sommige mensen nog niet door.
Dus weer in de verkoop(en dan wel eisen stellen aan de volgende eigenaar) en op zoek naar her andere paard waar ze wel de klik mee hebben.