Toeteren om in te halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:55

Ididit schreef:
Het is niet alleen vervelend, het is ook nog eens verboden om te toeteren als er geen direct gevaar dreigt! Er staat een flinke boete op als het opgemerkt wordt... Jammer genoeg rijden er natuurlijk nooit agenten langs in zo'n geval. Overigens ben ik wel van mening dat als een paard niet tegen het geluid van een toeters kan, hij nog niet op de weg thuis hoort... Maar dat is een eindeloze discussie ;)

toeteren mag ter afwending van dreigend gevaar dus ja als de automobilist denkt dat het een potentieel dreigende situatie kan worden dan mág hij/zij de claxon gebruiken, dat dat niet altijd de handigste actie is ben ik met jullie eens.

Malibo schreef:
Ik heb al een keer met mijn beugel een spiegel van een inhalende auto erafgereden, doordat de bestuurder zo nodig mij (ik reed in de berm) en een fietser die aan de de andere kant reed wou inhalen met 70 km per uur op een smalle weg en uiteidelijk moest uitwijken naar mijn kant.

Ik vind uitspraken doen over de gereden snelheid redelijk gewaagd. Het is lastig om als (bijna) stilstaande weggebruiker de snelheid van een voorbij rijdend voertuig goed in te schatten. Overigens heeft de bestuurder overduidelijk onvoldoende afstand gehouden als jij met je beugel de spiegel raakt.

MLoeser schreef:
Niet dat het bij elke automobilist lekker werkt hoor. Sommige crossen nog keihard en super dicht langs je heen maar goed, bij elke auto die wel rustig aan doet is voor het paard en een schrik minder en meteen een goede ervaring met een voorbijgaande auto.

Helaas heb je ook mensen die het als sport zien om paarden te laten schrikken. Ik heb zo'n figuur op motorrijles gehad, die had er veel schik om als een paard steigerde en op hol sloeg. Ik heb hem proberen duidelijk te maken wat de gevaren zijn en dat hij op z'n zachtst gezegd niet zo handig bezig is maar gezien zijn andere acties op de weg vrees ik niet dat het aangekomen is.

_Nancy

Re: Toeteren om in te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:25

Ik rij op een weg, naast een vliegbasis waar heel veel fotografen op af komen..
Ook met de auto en er rijden regelmatig mensen mij voorbij die minstens 60 rijden..

Gelukkig kan ze het goed hebben, maar toch..
Niet iedereen heeft er kennis van en sommige doen het er gewoon om.. :s
Dat hou je helaas toch altijd wel.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:15

Dat gebeurt mij ook erg vaak als ik aan het buitenrijden ben. En ik rijd (bijna) altijd netjes aan de kant vd weg of in de berm. Nu in de zomer periode zijn er ook veel fietsers, die het leuk vinden om te gaan bellen. Gelukkig is mijn paard niet bang voor getoeter en gebel, en daar ben ik vreselijk blij mee! Altijd als ik een grote tractor of vrachtwagen tegenkom probeer ik om ergens een inrit oid in te gaan of even stil te gaan staan, omdat ze een keer heel erg is geschrokken van een mafkees op een tractor die keihard langs reed en me afsneed. En ik gaf nog van te voren aan of hij af wou remmen omdat ik al zag dat hij niet al te zachtjes reed.

Tja sommige mensen vinden het blijkbaar gewoon leuk of snappen het niet.
Ik snap overigens wel dat mensen het vervelend vinden als iemand met een paard midden op de weg rijd.

melanie81

Re: Toeteren om in te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:59

normaal gesproken gaat het hier in de buurt redelijk goed, maar overal in nederland zijn grappenmakers. Laatst zijn we met een groepje van 3 naar buiten geweest. mijn man zat toen op onze jonge ruin die alleen verkeersmak is bij andere paarden. rijdt er jeugd langs, keihard toeteren en schreeuwen, geen wonder dat zo'n jong dier dan even in paniek is. gelukkig bleven de andere 2 rustig waardoor die jonge ook vrij snel weer kalm werd. zulke lui kan ik dan wel wurgen.

kkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:33

Scooters zijn ook altijd leuk, die crossen ook vaak gewoon voorbij zonder rekening te houden met paarden. Sommige geven zelfs nog wat extra gas en gaan toeteren, gewoon om stoer te doen. Ze hebben niet eens in de gaten dat paarden daarvan kunnen schrikken.