Waarom heb ik een ruiterbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Waarom heb ik een ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:25

Hier ook RB pas opgezegd, had m al heel lang en er is nog nooit naar gevraagd en ben ook in natuurgebieden nog nooit aangehouden of er is niet gevraagd naar RB bij kopen kaart. Nutteloos ding dus opgezegd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:23

Toen mijn pony kwam, hebben we nog speciaal nagevraagd of hij onder onze AVP verzekering viel. Dat was het geval, aldus onze verzekering, zolang ik er alleen hobbymatig een paard op nahield.

Ik heb mijn ruiterbewijs al jaren geleden laten verlopen, omdat ik in mijn studententijd wel 2 weken kon eten voor die 25 euro en ik het geld dus niet had.

Ooit wel afgevraagd of ik het niet weer opnieuw zou willen halen, maar heb een eigen pony, hoef dus geen paard te huren waar het handig voor is en bij ons in het bos in het ruiterbewijs een aantal jaar terug vervangen door een vergunning die je gewoon kunt kopen zonder ruiterbewijs.

Kortom, ik zie vooralsnog geen reden om een nieuw ruiterbewijs te gaan halen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:28

HorseTopShop schreef:
Je rijd bijvoorbeeld op straat of op wedstrijd, paard schrikt, ramt een auto. Zowel paard als auto hebben schade.
Alleen het ruiterbewijs dekt de schade aan de auto. WA verzekering en andere verzekering dekt eventueel schade aan de pony.

Echter als jouw paard de deken van een ander kapot trekt, gaat dat weer via je WA verzekering. Waarom? Omdat het geen ongeluk is geweest.

Fout.. WA verzekering vergoed JUIST die schade.. (eigen ervaring :o )

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:35

hier idd ook de ervaring dat als iemand zijn paard een gat in mijn auto trapt dat dat keurig vergoed wordt door je wa hoor,ik weet niet waar je de stelligheid vandaan haalt horsetopshop ,maar ook onze verzekeringsagent heeft me zelf bevestigd dat onze paarden als huisdier meeverzekerd zijn op schade aan derden door de wa

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:13

HorseTopShop schreef:
ikke schreef:
Sorry, l*lverhaal!! Been there en mijn verzekering heeft alle schade netjes (niet!!) betaald, omdat de de automobilist schuldig werd bevonden. Maar was het toch mijn schuld geweest, had mijn AVP het gewoon betaald!!!

Ik heb hier jaaaren geleden al eens met een expert over gesproekken: de enige zin van de verzekering bij het ruiterbewijs is wanneer jij verhaalbare schade BOVEN je verzekerde bedrag van je AVP veroorzaakt!

Maak je me nou voor leugenaar uit? Beetje jammer en respectloos.
Nouja, ik heb het dus een keer gehad en ze deden van het ruiterbewijs helemaal niet moeilijk. Alles werd netjes vergoed en ik heb er niks voor hoeven doen. Het ruiterbewijs heeft het verder geregeld met de tegenpartij.
Dus geen l*lverhaal, maar keiharde waarheid.

Ik heb zowel ruiterbewijs als menbewijs en blijf het houden. Misschien gaan ze het in de toekomst ooit nog verplichten.
het kost me 1 euro per maand. Als je daar al over moet gaan miepen gaat er denk ik iets niet helemaal goed.
Het boekje wat ik per kwartaal krijg vindt ik ook erg leuk om te lezen.

Dusja....

De waarheid heeft niks met respect van doen, dat zijn simpele feiten.

Wat de ruiterbewijsverzekering jou niet heeft verteld, is dat ze de schade bij je eigen AVP is gaan claimen en die hebben dat gewoon betaald, conform hun verplichting; daar doen ze inderdaad niet moeilijk over, deed mijn verzekering ook niet. Jij weet blijkbaar niet van dat stukje van de waarheid.

Wel het volledige verhaal weten, voordat je probeert de bal te kaatsen..........

Of jij die ene euro per maand wil betalen, dat is jouw keuze.
Ik heb ook mijn ruiterbewijs en doe het ook niet weg. Domweg omdat ik op veel plaatsen in NL ga rijden en ik niet tegen gehouden wens te worden door zoiets zieligs als een ruiterbewijs. Het is kippetje-eitje om te halen, zeker 20 jaar geleden en ik rijd af en toe in gebieden waar de eigenaar het verplicht heeft gesteld. Ik ga de ruzie met hen niet aan. De "oorzaak" krijg je toch niet te spreken en de boswachter doet domweg z'n werk........

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:57

Elanor schreef:
HorseTopShop schreef:
Je rijd bijvoorbeeld op straat of op wedstrijd, paard schrikt, ramt een auto. Zowel paard als auto hebben schade.
Alleen het ruiterbewijs dekt de schade aan de auto. WA verzekering en andere verzekering dekt eventueel schade aan de pony.

Volgens mij klopt dat niet, ook de schade aan de auto valt onder mijn AVP. Ik ben immers wettelijk aansprakelijk voor de schade die mijn paard aan de auto heeft veroorzaakt - en voor die aansprakelijkheid ben ik verzekerd.

:j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:03

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:00

Ik kreeg hem ook net weer op de mat. Ik verleng hem elke 2 jaar braaf maar ik vraag me ook af waarom dat elke 2 jaar moet.
Dat doen ze bij mijn autorijbewijs toch ook niet. En over de 10 jaar heen is het pasje van je ruiterbewijs dus duurder dan die
voor de auto. Er is mij ook nog nooit gevraagd of ik mijn ruiterbewijs wel heb...

Puntje bij paaltje moet je dus eigenlijk de voorwaarden van je WA-verzekering naast die van het ruiterbewijs leggen om te kijken
of je het wel moet verlengen.

Ik zag nu ook dat ik ineens Basiscontributie a 13,- moet betalen en dat het ruiterbewijs zelf nu 24,90 kost.
Ik heb alleen nog oude facturen liggen en 1 stamt uit 2005 en daar was het ruiterbewijs 30,- en betaalde je
geen contributiekosten. Vanwaar deze splitsing in de kosten ineens vraag ik me dan af.