Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HorseTopShop schreef:Je rijd bijvoorbeeld op straat of op wedstrijd, paard schrikt, ramt een auto. Zowel paard als auto hebben schade.
Alleen het ruiterbewijs dekt de schade aan de auto. WA verzekering en andere verzekering dekt eventueel schade aan de pony.
Echter als jouw paard de deken van een ander kapot trekt, gaat dat weer via je WA verzekering. Waarom? Omdat het geen ongeluk is geweest.
) HorseTopShop schreef:ikke schreef:Sorry, l*lverhaal!! Been there en mijn verzekering heeft alle schade netjes (niet!!) betaald, omdat de de automobilist schuldig werd bevonden. Maar was het toch mijn schuld geweest, had mijn AVP het gewoon betaald!!!
Ik heb hier jaaaren geleden al eens met een expert over gesproekken: de enige zin van de verzekering bij het ruiterbewijs is wanneer jij verhaalbare schade BOVEN je verzekerde bedrag van je AVP veroorzaakt!
Maak je me nou voor leugenaar uit? Beetje jammer en respectloos.
Nouja, ik heb het dus een keer gehad en ze deden van het ruiterbewijs helemaal niet moeilijk. Alles werd netjes vergoed en ik heb er niks voor hoeven doen. Het ruiterbewijs heeft het verder geregeld met de tegenpartij.
Dus geen l*lverhaal, maar keiharde waarheid.
Ik heb zowel ruiterbewijs als menbewijs en blijf het houden. Misschien gaan ze het in de toekomst ooit nog verplichten.
het kost me 1 euro per maand. Als je daar al over moet gaan miepen gaat er denk ik iets niet helemaal goed.
Het boekje wat ik per kwartaal krijg vindt ik ook erg leuk om te lezen.
Dusja....
Elanor schreef:HorseTopShop schreef:Je rijd bijvoorbeeld op straat of op wedstrijd, paard schrikt, ramt een auto. Zowel paard als auto hebben schade.
Alleen het ruiterbewijs dekt de schade aan de auto. WA verzekering en andere verzekering dekt eventueel schade aan de pony.
Volgens mij klopt dat niet, ook de schade aan de auto valt onder mijn AVP. Ik ben immers wettelijk aansprakelijk voor de schade die mijn paard aan de auto heeft veroorzaakt - en voor die aansprakelijkheid ben ik verzekerd.