kan ik paard kopen als ik zo doorga?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:24

moonfish13 schreef:
zoofje schreef:
en wat is dit? wil je een hond en een paard gaan kopen?!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1500661&

Ehm..? Vanwaar deze reactie?
Wat verschrikkelijk kinderachtig zeg, maar ik zie in je profiel dat je 13 bent..

sorry hoor, maar zo was het niet bedoeld, ik vind alleen dat je als kind niet voor de kosten van een paard en een hond kan op draaien, ik zou persoonljk kiezen voor een van die twee

Anoniem

Re: kan ik paard kopen als ik zo doorga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:30

Ze zegt toch ook niet dat ze NU een paard wil kopen..

Heel erg wijs juist om nu al na te denken over de aankoop + onderhoud van een paard als je 18/19 bent!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:43

wat kunnen sommige mensen zeuren.. Dit meisje wil alvast gaat sparen voor een paardje. tegen die tijd kan je zien of je genoeg centjes gespaard heb, en of je genoeg verdient om het te kunnen betalen. Zoniet, heb je iig een lekker spaarpotje voor iets anders!

mijn mening: ga lekker sparen meid, hou je droom voor ogen! ik heb vanaf mn 15e altijd mn paardjes betaald. nu woon ik op me zelf, heb een auto, een paard een hond een scooter en een fiets. En een leive vriend die er in het weekend ook is. ik verdien ook geen jackpot. Maar kan alles betalen en spaar er maand wat voor onvoorziende kosten. Bijna alles is mogelijk, als je er maar zelf aan/voor werkt!

Succes!!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:55

Wat een gedoe...Dat je nou ook nog eens iemands posts na gaat lezen en daarna af gaat branden vind ik persoonlijk nog kinderachtiger dan wat dan ook. Dat valt echt in de categorie "ik heb geen ene reet te doen". En dan de opmerking EN een paard EN een hond... sorry maar misschien heb je liever niet dat ze eet en drinkt ook nog tot aan die tijd zodat ze NOG meer uit kan sparen?

Meid.. als jij een paard wil kopen tegen de tijd dat je 18 bent.. doen. Als je daar nu al een potje voor kan maken ben je goed bezig. Dat je in de tussentijd nog rond gaat kijken voor een hond(je).. hartstikke leuk. Hoe de prijzen zijn tegen die tijd voor stalling etc dat moet de tijd utiwijzen. Ik ben in schipluiden ooit een aantal jaren terug voor onder de 300 gaan staan.. ben er 3 maanden terug weggegaan en toen lag mijn stalgeld ruim boven de 330 ( en dan moest ik nog heel veel extra's erbij hebben omdat de mijne anders op t beton had gestaan).

Voornaamste is nu dan gewoon dat je een beetje geld opzij zet voor je toekomstige paard, een deel van je centjes gebruikt voor wat leuke dingetjes en dan misschien een deel van je geld voor een leuk hondje. En inderdaad, tegen die tijd verdien je wat meer, en kan je misschien wat meer wegzetten.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:10

ik denk trouwens dat heel veel (jonge) meiden hier wat van kunnen leren ;)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:16

Wat goed je dat geld opzij wilt zetten voor een paard. Meestal gaat je geld toch al snel op aan andere leuke dingen. Sparen voor een paard is goed, maar denk wel aan de bijkomende kosten: dierenarts, hoefsmid, tandarts, entingen, stal, onderhoud. Een paard is zo aangeschaft, maar de bijkomende kosten zijn al snel een probleem. Zelf heb ik op jou leeftijd een lening bij mijn ouders afgesloten om een paard te kunnen kopen. Dit geld betaal ik in 10 jaar terug. Ik weet dat niet iedereen in staat is om een bedrag voor een paard te missen, maar misschien is het te overleggen.

Ik zou als ik jou was op bokt rond gaan zoeken naar prijzen van paarden en hun onderhoudskosten (zie dierenarts, tandarts, hoefsmid, stal, etc) Als je dat berekend voor het eerste jaar, dan kun je kijken wat je ongeveer moet sparen.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:45

ik was bezig met sparen voor een fries totdat ik me kleine shetlandertje zag op marktplaats helemaal verlief en 2 x wezen kijken en de 3de x besloten dat ik der nam want zei was het gewoon.. nou alles erop en eraan een aardig prijsje voor een jaarling van 60cm maargoed zei was het dus toch gedaan binnen anderhalve maand stond me spaargeld weer op nul denk dat de dierenarts 6 x moest komen en op een gegeven moment viel ze alleen nog maar om dus helemaal van top tot teen na laten kijken nou alles was mis met het beestje de mensen opgebeld waar ik er van heb nou die hebben der gelukkig terug genomen. ben er nog kapot van.. het is ook altijd me droom geweest me eigen paard en ookal moet ik nu hemel en aarde verzetten ik ga ervoor en hoop nooit meer die fout te maken.. me schoonvader heb voor het huis een paar stukken weiland me vriend ze oom een eigen stalling die die verhuurt en zo scheelt het ook al een hele hoop maar als je erin gelooft en het echt wil lukt het je...

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:56

Robin_S: ze wil idd nu nog niet een paard kopen, maar over een paar jaar is die hond erook nog steeds hoor..

Altijd goed om te gaan sparen, gewoon proberen en kijken hoever je komt.