hoe doet iedereen dat toch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: hoe doet iedereen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:09

Ik heb mijn pony ook pas gekocht toen ik werkte.
Daarvoor vanaf mijn 12e verzorgpony's gehad. Mijn ouders hebben niets met paarden, dus moest het zelf doen.
Dus geduld, verzorgpony's zoeken en als je het geld hebt er zelf 1 kopen. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:30

Tot mijn 16e heb ik altijd verzorgponys gehad. Toen de laatste was verkocht (deed inrijden voor verkoop), had ik mijn eigen paard gekocht. Kon het betalen omdat ik een opleiding deed waarbij ik 5 dagen werkte en 1 dag naar school ging.
Ouders willen er niets mee te maken hebben dus die hebben ook nooit wat betaalt :+

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:51

Conclusie: werken, werken, werken, en al je geld opsparen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:58

boko1999 schreef:
Susyb schreef:
Meid je bent pas 11 jaar. Jou tijd komt echt nog wel :) Ik heb ook aardig moeten wachten want toen ik mijn paard kreeg was het een veulentje en kon ik er nog 3 jaar niks mee (wel mee poetsen etc. natuurlijk maar niet meer rijden of mennen of aan het werk zetten).
Geloof me .. ooit op een dag krijg je (als je het dan nog wil) echt wel een eigen paard. Is een verzorgpaard niet iets voor jou op dit moment?

ik wil ook een verzorgpaard, alleen ik moet er van m'n moeder zelf naar toe gaan, en alles is zo ver weg |(

Wat is ver weg? Ik zat vroeger gerust 2 keer een half uur en dan nog eens 2 x drie kwartier op de fiets...

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:00

gewoon heel hard sparen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:03

Door heel veel geduld te hebben O:)

Ik heb ook van mijn 5e tot mijn 19e gedroomd van het hebben van een eigen paard. Maar pas toen ik zelf de tijd had en zelf het geld had om een paard te kunnen kopen en onderhouden heb ik mijn droompoown gekocht! TS, jouw tijd komt ook echt nog wel :))

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:43

Ver weg is idd ook maar relatief. Mijn eerste verzorgpaard was een uur fietsen, dus 2 uur fietsen als ik een uurtje wilde rijden ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:50

Ik was 28 toen ik mijn eerste paard kocht. Mijn ouders hadden niks met paarden en ook geen idee hoe ze er een moesten verzorgen, dus ik heb vanaf mijn 8e op de manege gereden en op mijn 17e kreeg ik een verzorgpaard.
Ik heb wel altijd geweten dat er ooit een paard zou komen en daar ook altijd veel voor gespaard. En ik moet er nu ook dingen voor laten om het te kunnen betalen, maar ik doe dat graag!

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:08

Ik heb mijn paard zelf moeten betalen om mijn 14de.. Maar had gelukkig al een flink gevulde spaarrekening! Daar heb ik haar dan van betaald, stalling betaalde mijn moeder voor het grootse deel.. Neemt niet weg dat ik drie baantjes had :)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:57

op mijn 38e heb ik eindelijk mijn droom kunnne kopen na 30 jaar. Soms moet je een poos blijven dromen.....

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:02

Veel geduld hebben!
Een paard kopen valt nog wel een keer te doen, maar je hebt ook de kosten qua stalling, hoefsmid enz., die telkens weer terug komen.
Mijn ouders hebben mijn paard in eerste instantie betaald, maar moet wel gewoon terugbetalen. Voor de rest betaal ik hem helemaal zelf. Werk overdag en 's avonds naar stal.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:13

Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 5 was, sinds mijn 12de ongeveer op verzorgpony's overgestapt.
En sinds 4 weken mijn eigen paard (Veulen). zie onderschrift. Mijn vriend heeft hem betaald, ik draai op voor de kosten mocht ik niet uitkomen springt hij bij.
Als hij weggaat bij zijn moeder betaalt mijn vriend wel de stallingskosten en in de toekomst het zadel en eventueel hoofdstel.
De verdere kosten zoals de dekjes, dekens enz (de wat 'goedkopere' dingen) betaal ik zelf.
Verder staat hij op een half uur afstand met de auto en breng me vriend me braaf zonder te mopperen er heen.

Ik heb niet gezeurd om een paard me vriend kwam er zelf mee, en zolang het haalbaar is blij ik ook nog mijn verzorgpaard doen :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:18

Ik denk dat ik gewoon mazzel ben geweest, mijn eerste pony kreeg ik op mijn 13e, mijn 2e op mijn 14e, mijn paard moest ik 1000,00 bijleggen (was toen 17) m'n ouders gaven toen de helft van het geld weer terug. Ouders hebben altijd stalling betaald. Moest op een gegeven moment wel kiezen paard of rijbewijs, aangezien ik toen ook ging studeren, vriendje had, etc. Verkochten we het paard en haalde ik mijn rijbewijs. De paarden daarna heb ik zelf gekocht, althans met het geld van mij en mijn vriend.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:12

Héél veel gewerkt en zelf betaald!

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:16

ik heb er 23 jaar op moeten wachten totdat ik hem zelf kon kopen, maar nu, NU heb ik mijn droom! Iedere dag meer geniet je er dan dubbel en dwars van.

Je hebt er niets aan maar de tip is: Wachten!

sterkte!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:06

Ik reed 2 jaar en ik zeurde bijna elke dag omdat ik een pony wou :')
Heb ook ooit als 7jarig pennymeisje een meneer gebeld die een pony verkocht in de krant hoeveel het kostte :') Vonden mn ouders niet zo grappig.. En toen ik op een dag uit school kwam, was toen 8 jaar, moest ik mn paardrijbroek aandoen en toen gingen we naar een pony kijken. 3 dagen later had ik mijn eigen pony :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:21

CoronaLime schreef:
Heb ook ooit als 7jarig pennymeisje een meneer gebeld die een pony verkocht in de krant hoeveel het kostte :') Vonden mn ouders niet zo grappig.. En toen ik op een dag uit school kwam, was toen 8 jaar, moest ik mn paardrijbroek aandoen en toen gingen we naar een pony kijken. 3 dagen later had ik mijn eigen pony :D

Herkenbaar, ik belde ook altijd van die advertenties op tv (kabelkrant ofzo?) dan vroeg ik van alles :')

Ik was 13 toen mn ouders idd zeiden hup, kom eens mee, en toen stond daar mn 1e pony, achteraf besef je wat een mazzelkont je bent geweest :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:26

Ik sleepte mijn ouders altijd mee naar de manege, toen zagen ze dat ik erg fanatiek was.
Daarna mocht ik een verzorgpony. Met die pony kwam ik in het Z springen, maar moest met pensioen.
Mijn ouders waren ondertussen zelf ook gek op paarden geworden, dus kochten ze een eigen pony voor me. :)

Mijn twee paarden van nu hoef ik ook niet zelf te betalen.

Dus...ik zou zeggen,sleep ze elke keer mee naar de manege en laat zien dat je serieus bent in het rijden.

Overigens kan je ook een verzorgpony zoeken. Dan hoef je niet bij je ouders te zeuren, en dat voelt ook als een eigen pony. :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:48

Colway schreef:
CoronaLime schreef:

Herkenbaar, ik belde ook altijd van die advertenties op tv (kabelkrant ofzo?) dan vroeg ik van alles :')

Ik was 13 toen mn ouders idd zeiden hup, kom eens mee, en toen stond daar mn 1e pony, achteraf besef je wat een mazzelkont je bent geweest :)

Ja precies! En dan blijft het er ook niet bij dat je gewoon een paard krijgt, ze hebben ook een trailer, dikke auto, gaan vaak mee op wedstrijd, dat is zo lief van ze <3

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:14

Ik heb op mijn 34e mijn eigen paard gekocht.. nu gaat al mijn vrije tijd en veel spaargeld er aan op, maar dat is het allemaal waard.... Ik heb wel een spaarrekening om het te bekostigen.. en daar staat niet een paar 100 euro op ;-)
Geduld is het toverwoord ! En geef je droom niet op !

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:16

Hard werken en op mijn 25ste mijn eerste paard gekocht.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:19

Als je iets echt wilt, dan lukt het. Prioriteiten stellen!

Ik begon met werken toen ik net 1 dag 14 was. Na school elke dag 2 uurtjes (4 tot 6), daarna paarden en huiswerk. Hoemeer ik verdiende hoe meer ik zelf betaalde. Op mijn 14e kreeg ik een paard van min ouders, onderhoud betaalde ik dus wel zelf. (Met af en toe wat hulp) uiteindelijk betaalde ik na 2 jaar alles zelf (16 jaar). Nu betaal ik al mijn paarden zelf.

Altijd hard knokken voor iets wat je echt wil, je moet wel zeker weten dat je het wilt, en niet omdat het je zo leuk lijkt, want breekt het je op.

Ik rijd al paard vanaf mijn 5e.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:25

Ik heb mijn paard gekregen van mijn ouders toen ik 16 werd. Daarvoor heb ik op verschillende verzorgpony's gereden. Het werkt wel als je ouders ook enorme dierenliefhebbers zijn en als je vader altijd paard gereden heeft. Ik kan ons gezin niet meer voorstellen zonder de 2 paarden die we hebben. Zowel mijn vader als moeder vinden het een prachtige sport en steken met alle liefde van de wereld er energie in. Daar ben ik ze wel heel dankbaar voor. :)

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:31

Heel erg veel geduld hebben idd wat al meer mensen hebben gezegd.
Ik heb op mijn 19e mijn eerste eigen paardje kunnen kopen omdat ik gespaard had en een opleiding volg waarvoor ik nog betaald krijg ook... :) En als je ouders geen verstand hebben van paarden is het misschien handig als je wat ouder bent. Dan kan je zelf alles betalen en kun je ook dingen signaleren! Meid jou tijd komt nog, ga een leuke verzorgpony zoeken of ga wat extra lessen op je manege, ervaring is erg belangrijk.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:03

boko1999 schreef:
hoe doet iedereen dat toch; een pony kopen?
betaalt idereen het zelf, of doen hun ouders dat?
nou mijn ouders willen het niet betalen hoor! |(

ik heb gewoon heel veel geluk dat mijn ouders mijn paardje gaan betalen...
anders had ik het nooit gekund!