Paard vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sueno

Re: Paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:37

Het is toch zeer frapant hoeveel commentaar mensen kunnen hebben als je iets vraagt.
Ik stel een vraag , dan verwacht je er toch normaal antwoord op? Ik vraag er niet om om afgebrand te worden. Staat je die vraag niet aan dan antwoord je óf niet óf je geeft een normaal antwoord zonder er iemand op aan te vallen. Dit heeft niets te maken met "het opzadelen van een vreemde" .
Er word zelfs beweerd dat een transportbedrijf verzekerd is voor als er iets gebeurt met mijn paardje. Dit is dus niet waar, je bent alleen verzekerd als de transport wagen een ongeval krijgt of iets dergelijks. Of als het paard de wagen/trailer zou "verbouwen" . Maar als je paard bv valt in de trailer en hij breekt zijn been dan is dat NIET verzekerd, verantwoording voor eigenaar. Dus transportbedrijf is alleen voor zijn eigen spullen verzekerd.
Dus als ik dan iemand vraag voor mij dat paardje op te halen "mocht ie in de buurt komen" en diegene is daarvoor bereid , dan blijf ik als eigenaar verantwoordelijk als er iets gebeurt. Dus het blijft dan hetzelfde of ik nou een transportbedrijf vraag of een particulier.
Er zien hier gelukkig wel mensen (meerdere) in dit topic die WEL met je meedenken en het goed bedoelen.
Bedankt daarvoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:27

@Sueno
Ze zijn wel verzekerd voor fouten die ze maken waarbij jouw paardje schade bij oploopt.
Bv als het laden verkeerd gaat, of als er ze een stuurfout maken en jouw paard ligt ineens op z'n rug.
Als jij een particulier uitkiest heb je een grote kans dat die verzekering zegt dat het jouw keuze was dit te doen, dus ook jouw risico.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:30

Brainless schreef:
@Sueno
Ze zijn wel verzekerd voor fouten die ze maken waarbij jouw paardje schade bij oploopt.
Bv als het laden verkeerd gaat, of als er ze een stuurfout maken en jouw paard ligt ineens op z'n rug.
Als jij een particulier uitkiest heb je een grote kans dat die verzekering zegt dat het jouw keuze was dit te doen, dus ook jouw risico.

Ik wil niet respectloos overkomen hoor, maar heb je ooit een transport bedrijf gezien die durft toegeven als hij fouten maakt waarbij je paard ernstige schade oploopt? Tuurlijk geven ze dit niet toe. Dan zeggen ze , het paard werd wild en is daardoor gevallen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:38

Ja... Ik ken er 1.
Bij het laden door hun, sprong mijn paard naast de klep en de DA kosten zijn netjes vergoed door hun.

Daarnaast, als ik als particulier jouw paard vervoer en ik krijg een ongeluk (mijn fout) dan is jouw paard niet extra verzekerd.
Bij een officieel bedrijf wel.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:50

Nou verzekeringen zijn ook niet je van het.

Kosten alleen hopen geld , maar o wee als je daadwerkelijk wat aan de hand hebt en ze moeten uitkeren.
Heb een jong paardje moeten laten inslapen, paardje was verzekerd voor een bepaald bedrag, en verzekering geeft niet thuis.
Lekker is dat, dus een paardenverzekering hoeft voor mij niet meer.
Nou mag rechtsbijstand het opsoppen.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:49

Ik denk dat als je alles bij elkaar optelt je goedkoper uit bent met een beroepsvervoerder dan met het huren van busje , trailer , brandstof, en verzekering.
En ik vind idd dat je een onbekende niet met een jonge hengst kunt opzadelen die geen trailer gewend is.

Als je een paard koopt dan kan het geld voor het vervoer er ook nog wel bij, TOCH!