Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:39

Misschien handig... maar laten we niet tegen elkaar gaan opbieden op vakantieveilingen XD
Ik zie het al voor me dat er nu 2 bokkers druk aan het bieden zijn tegen elkaar :P

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:42

Meldt zich... ik heb 8 juli via aanhangerrijbewijs in 1 dag.nl les en examen... Ben heel benieuwd :)

DeSa

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:13

13 mei heb ik mn BE gehaald. Precies een jaar na de B. Bochtje achteruit gaat hier niet lukken, rijd wel een blokje om :)
Ging met het examen ook niet goed. Heb de exeminator de oren van de kop gekletst en hij heeft toen ook gelukkig niet doorgehad dat ik een heel stoeprandje meenam.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:03

Ik kan niet eens een bochtje achteruit met mijn suzuki alto dus ben ook heel benieuwd hoe dat gaat haha

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:05

Jaaa ik meld mij!! *D In augustus ga ik op voor mijn E!
Net nog met aanhanger gereden. Foutloos in een krappe bocht achteruit, recht achteruit gaat allemaal wel goed
maar ben wel beetje bang voor de zenuwen haha

Wat moet je allebei precies kennen bij het examen?
Zag wel wat voorbij komen al zoals rechts achteruit, straatje keren, snelweg....

Ik zie trouwens dat ik wel heel weinig lessen heb geplant in vergelijking met jullie.
Ik heb namelijk 2 lessen en dan examen :Y) :+ ben ik nu te enthousiast ??

ndev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:11

Ik heb 26 mei me e rijbewijs gehaald! Ik ben 's ochtends om 8 uur begonnen met lessen en 2 uur 's middags had ik examen.
Ik moest keren op de weg, stuk achteruit rijden, aan en afkoppelen en een stuk door de stad heen. Ging gelukkig allemaal goed. Wel had ik thuis al een paar keer geoefend met rijden. En je krijg trouwens ook een stukje theorie maar dat verteld je lesgever allemaal, is meer je papieren kunnen inlezen. Succes allemaal. En hopen dat je snel slaag want het is een dure sport...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:13

_Jessie schreef:
Net nog met aanhanger gereden. Foutloos in een krappe bocht achteruit, recht achteruit gaat allemaal wel goed

Zag wel wat voorbij komen al zoals rechts achteruit, straatje keren, snelweg....

Ik zie trouwens dat ik wel heel weinig lessen heb geplant in vergelijking met jullie.

Nee hoor kan best......ben zelf om 8 uur begonnen met lessen ,en heb om 11 uur examen gedaan.....fluitje van een cent.....maar moet wel eerlijk zeggen dat ik al20 jaar zonder E rijbewijs rond tourde :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:13

ik heb 4 juli mn BE-examen, 'sochtends om kwart over 8 beginnen met lessen en om 1uur afrijden.
Ben benieuwd :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:47

Ik heb 'm een paar jaar geleden gehaald.
Dagcursus gegaan en examen gehad, helaas heb ik altijd onwijs veel last van examen stress en maak ik stomme fouten. Dus ook toen gezakt.
2e keer wist ik wat er ging komen, en was ik geslaagd! :)

Achteruit rijden is nog steeds niet mijn favo ding, maar de laatste tijd doe ik het weer veel meer, en gaat het me ook veel gemakkelijker af :j
Voor mijn dagcursus heb ik ook een aantal keren geoefen met de trailer en met een platte aanhanger.
Eerste paar keer hulp gehad, en daarna was het koppel maar aan, rij maar aan, en oefen maar met achteruit rijden!
Je moet zeker voor het achteruit rijden, gewoon het gevoel te pakken krijgen, en niet te veel nadenken.
Juist als je teveel gaat nadenken hoe je moet sturen, maak je fouten.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:52

18 juli ga ik de 2de (en hopelijk) laatste keer voor mijn BE.

De jeep mag ik volgende week ophalen, de trailer moet nog even wachten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:09

ja ik moet ook een keertje.

Denk dat ik het haal op basis van rust. Mijn rijbewijs ook gewoon in 1 keer gehaald. Niet vlekkeloos maar door de rust die ik in me heb straal ik blijkbaar zelfverkererheid uit.

Terwijl ik wel een drempel heb voor mijn eerste dressuurproef :o }:0

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 04:20

Ik hoop ergens in september mijn te gaan halen gelijk met de aankoop van ons nieuwe trailer :o Papa wordt gek van chauffeur zijn haha.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:36

papagroom schreef:
_Jessie schreef:

Nee hoor kan best......ben zelf om 8 uur begonnen met lessen ,en heb om 11 uur examen gedaan.....fluitje van een cent.....maar moet wel eerlijk zeggen dat ik al20 jaar zonder E rijbewijs rond tourde :D

Ow gelukkig haha
Ik heb nu 3,5 jaar mn B maar ik rij nu denk al dik een half jaar met aanhanger etc rond dus denk dat het wel moet lukken.

@ Ndev: ow oke! Nou die onderdelen oefen ik regelmatig dus dan moet het wel goed komen denk ik :D
Alleen nog even leren hoe ik makkelijk aankoppel met een zwaardere aanhangen die van ons is redelijk licht en kan ik nog wel optillen haha

@ Carzy_boon: ik moet papa eerst nog over halen of ik de auto wel mag lenen haha
maar hij gaat zeer regelmatig mee met oefenen met de aanhanger en hij vind dat het erg goed gaat dus ik hoop....*d
Mn oom heeft me gister ook zien rijden (de aanhanger staat bij hem en ik ging hem terug brengen) en hij was best 'zenuwachtig' Gaat het echt wel lukken? Moet ik niet even helpen? Achter uit lukt dat wel?
Tuurlijk let maar op :D Toen zei hij dat ik wat hem betreft glansrijk geslaagd ben. Vond mn vader ook wel fijn om te horen haha

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:23

Dan heb je je BE rijbewijs en kun je niet eens een aanhangertje achteruit sturen :o Vandaag dus voor het eerst na het halen van de BE met een klein aanhangertje gereden. Pfff heb een ander gevraagt de aanhanger achteruit te rijden :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:16

hahaa ach ja, net als je met B rijbewijs; rijden leer je pas na je examen ;)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:05

Ik ga maandag voor een proefles... :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:56

Voor mij is morgen dé dag, spannend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:13

oeeeh succes!!!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:16

VivaLaVida schreef:
oeeeh succes!!!!

HiHi...wordt je al zenuwachtig....je hebt nog precies 2 weken.......dan ben je de :7

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:14

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:22

Ik heb volgende week dinsdag mijn eerste twee lessen. Meteen om half 8 's morgens 8-)

Heb al ingepland dat het me veel lessen en bakken met geld gaat kosten.. net als mn B :=

Heb mn B nu zo'n twee en half jaar en ik rijdt dagelijks. Het zal me dus benieuwen met trailer erachter! Zie nu al op tegen het examen.. heb voor mn B ook drie keer moeten afrijden. Ik zat zooo te trillen dat mn voet niet op de koppeling bleef staan en de motor dus gewoon uitviel ^)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:31

Ik moet mijn E ook nodig gaan plannen.... zie eigenlijk wel op tegen mn Examen alleen..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:34

Amable schreef:
Voor mij is morgen dé dag, spannend :=

Hoe is het gegaan?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:43

Niet zo goed :\ Bochtje achteruit ging helemaal mis, ging tijdens de les ook niet dendert maar wel een paar keer netjes. Kijken enzo ging wel allemaal prima, dat moest ik ook behoorlijk aanpassen, zo ontzettend veel kijken, keek meer in mijn spiegels dan vooruit, maar dat was wel goed. Recht achteruit ging ook prima, maar dus op het bochtje gezakt, hij schaarde :\

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:12

Balen joh :(:) Bij mij ging precies hetzelfde mis, aanhanger + auto stond schuin in de straat, kon geen mens meer langs. En toch geslaagd :o :(:)