Welke auto op grijs kenteken voor 2 paard trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:46

Caira schreef:
een galloper, supersterk en ze kosten geen drol.

Ik ging ff kijken ja, maar dat stelt inderdaad niets voor :oo . Zijn bijna net zo duur in aanschaf als mn kleine 106-je

fanci_mike

Re: Welke auto op grijs kenteken voor 2 paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:48

Wij hebben een grand vitara. Zwaar genoeg. grijs. Van ons is benzine maar ze zijn er ook in diesel. Tweede hands niet belachelijk duur.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:50

xx_Irisje schreef:
Zijn dat auto's waar je weinig problemen mee tegen komt?

Ik heb laatst ook naar de korando's zitten kijken.
Maar het beste is als je vaak een trailer erachter hebt hangen geen gas, en geen automaat.
Tenminste dat is mij verteld hoor, schijnt dat het dan toch een aanslag is op je auto

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:53

heb een opel frontera! Hele fijne auto!! Trekt alles gemakkelijk! En dan heb ik nog de lichtere motor..

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:02

ik heb een rocky. Vind hem echt ideaal voor de trailer!
80 euro per kwartaal, diesel.

overigens te koop: zie onderschrift

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:12

Ik rij een Toyota Landcruiser 100 op geel kenteken. Beest van een auto, trekt alles en is nog heel luxe ook! Een Defender is mooi om te zien, maar je hebt een niergordel nodig voor het vreselijke gehobbel en ik vind de stoelen erg smal voor zo'n grote wagen...
De Landcruiser is wel erg duur, maar daarvoor rij je wel Buisiness Class :)

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:17

wij rijden Dodge RamVan
superfijne auto, sterk, veel ruimte
en ook op grijs kenteken. Zijn niet zo duur.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:26

Mitsubishi Pajero is een erg sterke auto, mankeert (bij mij weinig aan) alleen in NL wel duur in belastingen. Maar je komt nooit vast zelfs niet met trailer vol.
Kia Sorento heb ik hele slechte ervaringen mee, had ook moeite met 2 paards (we hadden die overigens op gas)
Landrover, is altijd wat..... Ik ken meerdere mensen die een LR hebben of meestal hadden, en die zaten regelmatig bij de garage.... (wel een hele mooie auto :o)
Toyota Landcruiser schijnt een hele fijne en sterke auto te zijn, ken veel mensen die hem hebben en heel tevreden zijn :) Maar wel duur.
Mitsubishi Pick Up zijn ook erg fijn en sterk :)
Nissan patrol is enorm duur en als er iets kapot gaat aan de motor moet alles eruit (japans, en gaat dus ook veel kosten) wel hele sterke auto

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:29

Hou je wel rekening met de extra bijtelling als je ook privé met een grijskenteken auto gaat rijden die zakelijk geregistreerd staat?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:10

michele schreef:
xx_Irisje schreef:
Zijn dat auto's waar je weinig problemen mee tegen komt?

Ik heb laatst ook naar de korando's zitten kijken.
Maar het beste is als je vaak een trailer erachter hebt hangen geen gas, en geen automaat.
Tenminste dat is mij verteld hoor, schijnt dat het dan toch een aanslag is op je auto

Oh?? Goh....

Gas, top; 240k km gemaakt (de auto, ik de helft daarvan) deed het prima op LPG (zoop 1:3 maar ach, kleinigheidje houd je)
Automaat, niks mis mee (heb ik nu) maar je moet wel even weten waar je mee bezig bent. Niet klakkeloos die automaat een eind heen laten schakelen (lees: af en toe begrenzen in het opschakelen).

Combi van die twee heb ik geen ervaring mee, maar gezien beide bovengenoemde auto's identieke motoren hebben, verwacht ik daar eigenlijk ook geen probleem.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:10

meggiemeg schreef:
Hou je wel rekening met de extra bijtelling als je ook privé met een grijskenteken auto gaat rijden die zakelijk geregistreerd staat?

Als je hem zelf koopt, kun je er toch voor kiezen om wel een grijs kentekenauto te nemen maar hem niet op je zaak te zetten. ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:19

Dat is ook een mogelijkheid ja, alleen betaal je dan wel het volle tarief en heb je geen voordeel wat betreft de wegenbelasting.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:58

meggiemeg schreef:
Dat is ook een mogelijkheid ja, alleen betaal je dan wel het volle tarief en heb je geen voordeel wat betreft de wegenbelasting.

Jawel, als particulier betaal je bij grijs kenteken geen provinciale opcenten, dat scheelt toch een sloridige 30%

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:12

Wij hebben een SsangYong Musso 2.3 TD grijs kenteken. Mag 2800 kg trekken, en kost
ons € 100,- per kwartaal. Hij is ietwat lui, maar verder een heerlijke auto waar we
(afkloppen!!) nooit wat mee hebben. Zonder trailer loopt deze 1 op 13 a 14, met trailer
durf ik niet te zeggen hoeveel hij neemt.
LandRover hebben wij ook om gekeken, maar deze is ons door diverse mensen afgeraden i.v.m.
het enorme verbruik van de auto, en het vaak stuk zijn.
Verder is inderdaad de Galloper goedkoop aan te komen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:14

ikke schreef:
meggiemeg schreef:

Jawel, als particulier betaal je bij grijs kenteken geen provinciale opcenten, dat scheelt toch een sloridige 30%

Klopt het scheelt wel wat maar je het ligt altijd nog hoger als dat je een grijs kenteken bedrijfsmatig rijdt.

TS heb je al gekeken wat het scheelt als je een grijs kenteken auto geheel bedrijfsmatig aanschaft en rijdt en daarbij rekening houdt met een bijtelling vanwege privé gebruik.
Of wat dezelfde auto je kost als je deze volledig privé aanschaft en rijdt?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:16

Ik heb ook een ssangyong Korando.. top auto _/-\o_

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:28

Ook ik ben me aan het orienteren op een grijs-kenteken auto.
Ik wil in ieder geval een dubbele cabine, dus dan blijft er al niet heel veel over.
Dan wordt het al bijna Mercedes of VW transporter.
Bij de VW wil ik dan wel voor een nieuwer model gaan.
Al zal dat nog zeker zo'n 2 jaar duren voordat we de stap gaan zetten.

Wegenbelasting bij dat soort auto's is ca € 30,- per maand (Diesel)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:33

annastasia schreef:
Ook ik ben me aan het orienteren op een grijs-kenteken auto.
Ik wil in ieder geval een dubbele cabine, dus dan blijft er al niet heel veel over.
Dan wordt het al bijna Mercedes of VW transporter.
Bij de VW wil ik dan wel voor een nieuwer model gaan.
Al zal dat nog zeker zo'n 2 jaar duren voordat we de stap gaan zetten.

Wegenbelasting bij dat soort auto's is ca € 30,- per maand (Diesel)

T5!!! Doen!!! Het zijn afschuwelijke bakken om tegenaan te kijken, maar het rijdt uitstekend!
Een simpele T5 doet al richting 1:15 MET 2000kg aan de haak; proefondervindelijk vastgesteld. Ga je voor de iets pittiger uitgeruste versies (je weet wel, power heb je nooit te veel), dan moet dat fluitend gaan.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:51

Euh.. beetje dubbel. ;)
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 19-06-11 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:53

meggiemeg schreef:

Nee hoor. Als jij ondernemer bent, betaal je het 'grijskenteken tarief.' Of die auto nou op de zaak staat of niet. De bijtelling is een ander verhaal maar ook die is niet afhankelijk van de naam op het kenteken. ;)
ikke schreef:

Alleen als je niet kunt aantonen dat je ondernemer bent. Kun je dat wel, betaal je net zo weinig wegenbelasting als een bedrijf. ;) Dus heb je veel meer voordeel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:38

Zodra je privé gaat rijden met een zakelijke auto zal je een bijtelling krijgen.
Dat krijg ik altijd te horen van onze accountant. Je moet dan volgens hem ook een km-ter registratie bij gaan houden. Dat is de reden dat wij privé een grote auto rijden die ook een trailer goed kan trekken.
Geen gezeur en gedoe en wel zo makkelijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:48

Ik heb een Nissan Terrano op diesel, die trekt als een tierelier!
Hiervoor had ik een Ford Maverick (is identiek, er stond alleen een ander merk op) op gas, maar wat een verschil. Op gas heb je veel minder trekkracht.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:48

meggiemeg schreef:
Zodra je privé gaat rijden met een zakelijke auto zal je een bijtelling krijgen.
Alleen als de auto op de zaak staat. Als jij hem gewoon prive in bezit hebt dus niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:06

Dan is het ook geen zakelijke auto meer ;) Dan heb je idd geen last meer van een bijtelling, alleen een wat hoger wegenbelastingtarief.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:06

Dressuurgek schreef:
Caira schreef:
een galloper, supersterk en ze kosten geen drol.

Ik ging ff kijken ja, maar dat stelt inderdaad niets voor :oo . Zijn bijna net zo duur in aanschaf als mn kleine 106-je

Die hadden wij er ook voor en op grijs kenteken, dus dat rijdt goedkoop. Al slurpt hij wel redelijk wat diesel weg en het rijdt wel wat oncomfortabeler dan een personenauto, maar als trekwagen vind ik hem super. Helaas ging die van ons kapot toen we onderweg waren naar de kliniek, dus nu gaan beide jeeps eruit (andere is een nissan patrol, die is nu verkocht). Waarschijnlijk komt er dan een bedrijfsbus. Hopelijk eentje waar mijn wagen ook in past.