pony: wel of niet kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Georgy

Re: pony: wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:08

Ik zou niet gaan twijfelen over een paardje als je geen vervoer hebt er is altijd wel een oplossing, kunnen ze hem niet brengen? Anders kun je misschien een paardetaxi regelen.
Mocht het rijden toch niet gaan vraag iemand om je te helpen er zijn toch wel van die handige meiden in de buurt om je te helpen!

Heel veel succes, als je positief blijft komt het allemaal goed.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:21

Dank voor alle reacties. Heb gezegd dat ik van de koop afzie. Voel me heel schuldig maar vind dat de pony een baasje verdient die niet twijfelt.

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:08

dan ben je ook geen paard waard om te kopen.
Dan maar lekker op de manege rijden als je wil paardrijden.

Rythm_Hooves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:37

Liever dat iemand van een koop afziet om problemen te voorkomen dan dat hij/zij ze veroorzaakt omdat hij zich verplicht voelt het toch door te zetten. Een paard kopen is geen kunst, er één houden des te meer dus hoe sneu het ook mag zijn voor de verkoper ik vind dat TS best die credit mag krijgen dat ze het welzijn van het dier voorrang heeft gegeven boven haar eigen wens om een paard te hebben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:40

BrightVjay schreef:
dan ben je ook geen paard waard om te kopen.
Dan maar lekker op de manege rijden als je wil paardrijden.

Heerlijk kort door de bocht :7

Ik denk dat je er goed over na moet denken en vragen om een proefperiode. zodat je kan zien of het klikt(of niet)

danique_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:43

je moet zelf weten maar als je twijffelt
ja dan kun je beter niet kopen anders probeer je eerst een verzorgpony op sommige manege`s heb je ook uurpony`s als je dat dan doet eerst om te proberen vind je het leuk ga je kijken voor een paard of pony kopen kan en met een huurpony is het bijna het zelfde asl een eigen pony dus zo kan je kijken of je wel een pony/paard wil :P

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:45

je bent dus bang voor veranderingen en nieuwigheid...
je kan nu dus 2 dingen doen... de koop afblazen en
dus toegeven aan je angsten... of je angsten proberen
te overwinnen en de visueuze circel te doorbreken...
ik zou persoonlijk voor het laatste gaan,
je kan altijd je pony of paard nog gaan verkopen,
laat hem of haar wel even keuren, en zeg de prijs die je
moet betalen ook tegen de dierenarts, vraag hem of
dat een re-eel bedrag is, dan kanv je toch weinig gebeuren?
je hebt al een mondelinge overeenkomst met de verkoper,
en het is alles behalve netjes om het nu af te blazen,
dan moet je het gewoon vertellen hoe het zit,
en of er kosten aan verbonden zijn dat je de koop niet door laat gaan...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:50

even het hele topic lezen, dan kun je lezen dat ze de koop al afgezegd heeft.

ik vind het persoonlijk erg banketstaaf tegenover de verkoper en hoop dat je, mocht je in de toekomst toch een paard kopen, er dan beter over nadenkt. het zijn namelijk allemaal vragen waar je eerder over na het kunnen denken.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 23:14

Ik ben me ervan bewust dat het niet netjes is wat ik heb gedaan. Voel me daar ook heel schuldig over. Het is een superleuk beestje. Zij verdient een heel goed baasje en juist door mijn onzekerheid weet ik niet of ik haar alles kan bieden. Op de plek waar ze zou komen te staan, zou ze in de winter 2 uur per dag buiten komen. Beter is er in de regio volgens mij niet te vinden. Iemand wees mij op het paardenbesluit. Daarin staat dat paarden recht hebben op minimaal 4 uur vrij spelen. Dat kan ik haar in de winter dus niet bieden. Hopelijk de nieuwe eigenaar wel.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:41

bit schreef:
Ik ben me ervan bewust dat het niet netjes is wat ik heb gedaan. Voel me daar ook heel schuldig over. Het is een superleuk beestje. Zij verdient een heel goed baasje en juist door mijn onzekerheid weet ik niet of ik haar alles kan bieden. Op de plek waar ze zou komen te staan, zou ze in de winter 2 uur per dag buiten komen. Beter is er in de regio volgens mij niet te vinden. Iemand wees mij op het paardenbesluit. Daarin staat dat paarden recht hebben op minimaal 4 uur vrij spelen. Dat kan ik haar in de winter dus niet bieden. Hopelijk de nieuwe eigenaar wel.

Je hebt geen moord gepleegd hoor ;) . Je hebt een koop afgezegd. Idd niet netjes, ook klote voor de verkoper, dat zeker, maar er zijn wel ergere dingen.
volgens mij neemt iedereen in zijn/haar leven weleens een beslissing waar hij/zij later op terugkomt, dus die rare reacties die hier en daar gepost zijn :n

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:55

Eens. Als je twijfelt, is het het beste om het niet te doen. De huidige eigenaar zoekt toch ook een goed, blijvend huisje, en verkoopt het paard niet om het drie maanden later weer verder verkocht te zien? Het zal best een teleurstelling zijn, eigenaar heeft misschien andere kandidaten afgezegd oid, maar als jullie beiden in het belang van het paard denken, dan is het maar beter zo.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 23:26

Als een proefperiode mogelijk was, had ik haar wel gekocht. Dan was de stap voor mijn gevoel wat minder groot geweest. De prijs die ze vroegen was heel netjes, zeker niet te hoog.

Nadine_v_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:40

ik heb 3 jaar geleden mijn paard gekocht nadat ik hem al ruim 3 jaar halfpension (soort leas) had. Het was altijd mijn droom hem te kopen, maar toen het ineens kon "schrok" ik ook in eens van de verantwoordelijkheid. Maar na 3 jaar kan ik zeggen dat ik nog steeds ontzettend blij ben met mijn paardje !

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:48

Nadine, dat gevoel ken ik. :) precies wat je beschrijft.
Nu denk ik dat ze misschien toch iets TE braaf was. Op de manege reed ik altijd op vrij pittige ponies.
Nu wil ik er natuurlijk wel mee naar buiten dus ze moet wel braaf zijn maar toch...
En ik heb gezegd dat ik haar niet koop, kan moeilijk weer op mijn beslissing terugkomen. Zou ik als verkoper ook niet accepteren.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:07

Kun je op een manege oid in de buurt niet fulltime een paard leasen voor een paar maanden. Op die manier kun je 'uitproberen' of een eigen paard bij je past, en of je het op kunt brengen qua tijd en geld etc. Dan kun je makkelijker stoppen als het niet bevalt, of is de overstap naar een eigen paard niet zo groot als je er wel voor wilt gaan.

xSCWxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:34

Zo herkenbaar, heb ik ook gehad!
Ik roep sinds mijn 8 jaar (nu 20 :P) al dat ike en eigen paardje wil. Enkele weken geleden bracht zich de mogenlijkheid om dit te doen. Eerst even goed nadenken of alles zou gaan werken (tijd geld ed.) en ja. Dat ging lukken. Paardje gezien op internet, verliefd. Gaan kijken op stal, nog meer verliefd!!! Niet kunnen slapen, twijfelen of ik haar alles wel zou kunnen geven en of ik wel genoeg ervaring (!) had. Ik ben al 12 jaar in de weer met paarden, dus mag aannemen dat ik er genoeg van af weet om een eigen paardje te hebben... Sinds ze op stal staat; geen spijt! Heerlijk! Geweldig! Wil niet meer anders.
Jammer dat je van de koop heb afgezien, als je alles goed overwogen hebt (zet alles ook op papier, heb ik ook gedaan lekker overzichtelijk) komt het allemaal goed. Als je er van overtuigd bent dat je een paardje wilt, rustig op zoek gaan. Ga een paar keer kijken en vraag of je het paardje enkele weken op proef mag. Ik heb mijn paardje niet op proef (de vorige eigenaresse zei: als ze ineens kreupel is dan breng je haar terug en zit ik met een kreupel paard) maar als er geen klik is wil de vorige eigenaresse haar wel graag terug. Een goed huisje was voor haar belangrijker dan geld.
Als je ook geen goed gevoel hebt bij de verkopers; niet doen!!