Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suuzepuus schreef:Als het kosten koper is hoeft het van mij niet. Wanneer het paard afgekeurd wordt vind ik dat de verkoper de kosten opzich moet nemen of evt het paard alsnog verkopen maar dan met dikke korting en een eerlkijk rapport erbij! maar dat ligt een beetje aan de reden van afkeuring.
Over dat keuringen niet zo duur zijn, zijn denk ik de meningen (en waarschijnlijk de prijzen) over verdeeld.
Lizz schreef:Dat kritisch kijken is logischOver dat keuringen niet zo duur zijn, zijn denk ik de meningen (en waarschijnlijk de prijzen) over verdeeld.
Bij een paard dat goedgekeurd wordt kan je niet over het geld inzitten, maar bij afkeuring 100-200 euro armer worden... dan is het in mijn ogen wel duur.
Dus als ik een paard wil kopen en daar voor heb gespaard dan ben ik niet blij als er 4 paarden op mijn kosten worden afgekeurd. Je hebt namelijk dan nog niets, behalve dat je zo'n 400-800 euro armer bent. Misschien dat jij daar niet mee kan zitten, maar ik zou er niet blij van worden.
suuzepuus schreef:Lizz schreef:Dat kritisch kijken is logischOver dat keuringen niet zo duur zijn, zijn denk ik de meningen (en waarschijnlijk de prijzen) over verdeeld.
Bij een paard dat goedgekeurd wordt kan je niet over het geld inzitten, maar bij afkeuring 100-200 euro armer worden... dan is het in mijn ogen wel duur.
Dus als ik een paard wil kopen en daar voor heb gespaard dan ben ik niet blij als er 4 paarden op mijn kosten worden afgekeurd. Je hebt namelijk dan nog niets, behalve dat je zo'n 400-800 euro armer bent. Misschien dat jij daar niet mee kan zitten, maar ik zou er niet blij van worden.
Dat vind ik ook. En hoezo verkeerde keuzes maken? als je besluit te latemn keuren wil je jezelf toch beschermen tegen verkeerde keuzes?
Bij een duur paard snap ik het keuren, maar als je een paard voor 1000,- koopt is een keuring een heel groot bedrag bovenop de aanschaf. Als het paard dan ook nog afgekeurd wordt heb je geen geld meer over voor een 2e keer.
En nou niet gaan roepen dat als je dat niet kunt betalen je geen paard moet kopen. Dat zijn van die nikszeggende uitspraken...
kohtje schreef:Dus Ikke, jij kan er in kijken? Op xr komen toch wel dingen naar vooren die je zo niet kan zien.
Ik koop niet zonder keuren en betaal zeker niet bij afkeur. Ik ga geen 400 euro betalen voor een paard wat ik vervolgens niet op stal heb.