Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
toen ik op m'n 18e net m'n rijbewijs had en alleen de weg op ging, was dat toch wel heel erg anders dan met een instructeur naast je, en je leert nog een hele hoop qua inzicht in het verkeer. Nu ik bijna 20 ben durf ik het aan m'n E rijbewijs erbij te halen, ik voel me zeker genoeg op de weg om met mijn paard in de trailer op stap te gaan. superlise schreef:Ik heb net mijn rijbewijs en mag met onze auto de 1,5 trailer trekken, maar ik doe het niet. Ik vind dat je zéker een jaar eerst goed alleen auto moet rijden want als je je rijbewijs hebt betekent dat niet dat je goed kan rijden (viel mij vies tegen in andere auto's, en alleen).
De regelens wat betreft aanhangwagens gaan in 2013 veranderen, hoe en wat weet ik verder niet maar mij werd aangeraden ook dat af te wachten en als ik dan persé zou willen rijden dan de 1,5 paards te pakken waar ik dus met B mee mag rijden.
Vienna2007 schreef:superlise schreef:Ik heb net mijn rijbewijs en mag met onze auto de 1,5 trailer trekken, maar ik doe het niet. Ik vind dat je zéker een jaar eerst goed alleen auto moet rijden want als je je rijbewijs hebt betekent dat niet dat je goed kan rijden (viel mij vies tegen in andere auto's, en alleen).
De regelens wat betreft aanhangwagens gaan in 2013 veranderen, hoe en wat weet ik verder niet maar mij werd aangeraden ook dat af te wachten en als ik dan persé zou willen rijden dan de 1,5 paards te pakken waar ik dus met B mee mag rijden.
Dat is toch tegengesteld? Je trekt iets, en het is geladen. Dat veranderd echt niks aan de situatie.... Even riskant als een tweepaards trailer of een 1.5 paards trailer waar je niet met een B mee mag rijden.
Het gene waar ik me altijd zorgen om maak is dat mensen er altijd maar een auto voor knallen die het net mag trekken dat is levensgevaarlijk! Of je nu 20 jaar je rijbewijs hebt, of twee.
superlise schreef:Ik heb net mijn rijbewijs en mag met onze auto de 1,5 trailer trekken, maar ik doe het niet. Ik vind dat je zéker een jaar eerst goed alleen auto moet rijden want als je je rijbewijs hebt betekent dat niet dat je goed kan rijden (viel mij vies tegen in andere auto's, en alleen).
Nooit spijt van gehad! superlise schreef:Ik heb het gehoord van een rijschool. Maar jij hebt dus ook gehoord dat ze het gaan veranderen, en dan zouden gaan versoepelen, waarom is het dan zo gek dat ik het gehoord heb? Nu lijkt het alsof ik onzin zeg terwijl jij het ook gehoord hebt..
golddigger08 schreef:ohh oke, haha dan waren die agenten koekenbakkers aan wie ik het vroeg!! bedankt
LOCA schreef:golddigger08 schreef:ohh oke, haha dan waren die agenten koekenbakkers aan wie ik het vroeg!! bedankt
Meeste agenten zijn koekenbakkers hoor met dit soort regeltjes. n
hoor wel eens mensen die de weg opgaan die helemaal niet de weg op MOGEN gaan.. technische gezien niet en wettelijk niet.. 
)
uletje schreef:Nou moet ik wel zeggen dat ik op wedstrijd altijd al de trailer keerde voor mijn moeder die totaal niet achteruit kon rijden met een trailer. Dus achteruitrijden zat er al in.