Meningen met betrekking tot problemen na verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:18

inesje15 schreef:
Lijkt mij geen luchtzuigen te zijn dan...
Ik zou de man laten dobberen op z'n eilandje, behalve als de pony je heel erg nauw aan het hart ligt.

Luchtzuigen kan heel goed op de manier, er zijn ook paarden die het gewoon "in de lucht" doen, klein knikje maken en inderdaad een soort boergeluidje. Is echt wel luchtzuigen.

Paardenmeis1

Re: Meningen met betrekking tot problemen na verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:50

Kan je niet voorstellen om hem door een VA na te laten kijken? En dan dus specifiek op luchtzuigen en hoelang hij dat al doet.

Kosten delen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:34

helemaal niet kosten delen! daar moet je niet aan beginnnen hoor.

laat hem maar aantonen dat hij het al deed toen hij bij jou stond. hij komt hier nu naar al die weken mee en daarvoor was er niks aan de hand.

ik zou persoonlijk zeggen dat je wacht op de brieven van de advocaat en dat je de rechtszaak met vetrouwen tegemoet ziet.hij gaat echt geen rechtzaak beginnen over een pony, daar geloof ik niks van.

tenzij je heel graag je pony terug wil, dan koop je hem terug. maar dan maak je het die man wel heel gemakkelijk, je verkoopt een gezond paard en koopt een paard met een gebrek terug. zou dus zeker niet mijn keus zijn.

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:07

Paarden kunnen spontaan gaan luchtzuigen bij stress. (transport, andere stal ed.) Als hij geen lekkere ontspannen plek heeft op stal blijft de stress aanwezig. Als hij hem ergens anders zou stallen en rust geeft gaat het soms weg. Maar dan moet je wel snel handelen, voordat hij er een gewoonte van heeft gemaakt. En wat betreft de advocaat: dat ik volgens mij ook bluf. Stop er geen energie in, dat levert jou alleen maar stress op. Tegen de tijd dat er inderdaad een advocaat aan te pas komt, stop je er pas energie in. Succes verder.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 07:57

het is nu een week geleden, ik heb nog niets weer gehoord van de meneer of van zijn advocaat maar ik weet dus ook niet hoe het met de pony gaat of waar hij staat en dat vind ik wel vreselijk jammer!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:10

marjanw schreef:
het is nu een week geleden, ik heb nog niets weer gehoord van de meneer of van zijn advocaat maar ik weet dus ook niet hoe het met de pony gaat of waar hij staat en dat vind ik wel vreselijk jammer!

Ik denk dat meneer de handelaar niks meer zal laten horen, hij weet vast wel dat hij geen poot heeft om op te staan, het klinkt misschien cru maar ik vind dat je nu niet moet gaan piepen over "ik weet niet waar hij staat en hoe het met hem gaat" dan had je hem niet aan de handel moeten verkopen!

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:08

het klinkt idd wel heel cru

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:57

TS,heb je nog steeds niks gehoord?

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:25

Nee nog steeds niet, eigenlijk denk ik geen bericht goed bericht, maar als ik het berichtje nog eens afluister van die meneer dan klinkt het zo dreigend!!!!"mijn advocaat zal je wel dwingen het geld terug te geven, het kan mij niets schelen wat het gaat kosten, maar ik laat mij niet belazeren" zo hard werkt een advocaat misschien ook niet.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:47

Wat een nare man ! Hij zal vast geen advocaat nemen,veel te duur !
Staat de pony nu nog bij hem,heeft hij geen site waar hij zijn paarden
te koop heeft staan ??

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:53

marjanw schreef:
Nee nog steeds niet, eigenlijk denk ik geen bericht goed bericht, maar als ik het berichtje nog eens afluister van die meneer dan klinkt het zo dreigend!!!!"mijn advocaat zal je wel dwingen het geld terug te geven, het kan mij niets schelen wat het gaat kosten, maar ik laat mij niet belazeren" zo hard werkt een advocaat misschien ook niet.

Een advocaat werkt heel hard als zijn cliënt in het recht staat..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:56

Correctie niet goed gelezen.
De man heeft per laten we zeggen 1feb de pony op stal (die van jou was, hij heeft deze toen ook gekocht neem ik aan?) per 1juni ! (4maanden later dus) komt hij erachter dat de pony luchtzuiger is?
Er zijn 2 opties:
1. Hij had het toen de man kocht, maar dan heb je wel een heeeele slechte man getroffen want als een pony luchtzuigt zie je dat dezelfde dag al dan niet week nog en niet 4maanden later. (Volgens mij kan hij je zolang na aankoop niks verwijten gezien luchtzuigen meteen te zien is en anders heeft de pony er pas later/bij hem last van gekregen.

2. Pony is gaan luchtzuigen bij hem, en dus niet jou probleem.

Ik zou zoiets zeggen je niet op de kast laten jagen gewoon zakelijk blijven. En laat die zogenaamde advocaat maar komen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:09

colette_007 schreef:
Correctie niet goed gelezen.
De man heeft per laten we zeggen 1feb de pony op stal (die van jou was, hij heeft deze toen ook gekocht neem ik aan?) per 1juni ! (4maanden later dus) komt hij erachter dat de pony luchtzuiger is?
Er zijn 2 opties:
1. Hij had het toen de man kocht, maar dan heb je wel een heeeele slechte man getroffen want als een pony luchtzuigt zie je dat dezelfde dag al dan niet week nog en niet 4maanden later. (Volgens mij kan hij je zolang na aankoop niks verwijten gezien luchtzuigen meteen te zien is en anders heeft de pony er pas later/bij hem last van gekregen.

2. Pony is gaan luchtzuigen bij hem, en dus niet jou probleem.

Ik zou zoiets zeggen je niet op de kast laten jagen gewoon zakelijk blijven. En laat die zogenaamde advocaat maar komen.

Pony is verkocht in mei, niet in februari.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:19

Narya schreef:
Ik zou hem ook terugnemen. Niet omdat de handelaar zoveel herrie maakt, want zo te lezen heeft hij geen poot om op te staan, maar alleen met het welzijn van het paard voor ogen. Natuurlijk heb je hem niet voor niets verkocht, maar hier word ik toch wel een beetje naar van, dat zo'n man dan jouw pony moet verkopen.

En daar rekent die handelaar op. Aangezien pony bij jouw geen lucht zoog is er iets mis met zijn stalmanagement, waardoor pony is gaan zuigen. Stalmanagement veranderen en dus toegeven dat je fout zit is flink kostbaarder voor je bankrekening en je ego dan stoere praat door de telefoon.
Dit valt onder dezelfde categorie als zielige pony's duur verkopen met mooi verhaaltje erbij, niet in trappen en je geld/dieren naar een wel eerlijke handelaar brengen. Als het niks oplevert kiezen ze vanzelf een ander beroep.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 11:33

Hij heeft de pony op 7 mei bij ons opgehaald, op 3 juni had hij hem op mp staan (100% betrouwbaar, 100% bombroof, geen stalgebreken en kerngezond! stond in zijn advertentie!) op 6 juni had hij de pony verkocht en op 8 juni belde hij mij op met het luchtzuig verhaal.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:05

Hij heeft geen poot om op te staan !!
Laat je niet gek maken hoor,door zo'n idioot !

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:28

Miischien heeft de koper de pony laten keuren is deze afgekeurd door de betreffende dierenarts en probeert de handelaar daarom nu bij jou de pony terug te brengen, anders zou ik ook niet weten waarom de verkoopdatum en de "teruggeef" datum zo dicht op elkaar zouden liggen.

Het klinkt gewoon als intimidatie van de handelaar naar jou toe en omdat jij steeds contact met de handelaar had om te weten hoe het met "jouw pony" ging, ben je natuurlijk een makkelijk slachtoffer.
(Als je op de hoogte van het wel en wee van je dier wil blijven moet je hem niet verkopen en al helemaal niet aan een handelaar. Sorry maar dat is mijn mening.)