Optie auto's voor 2 paardstrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:34

Lante schreef:
Ik heb twee Diahatsu Rocky's, perfecte auto's, mankeert nooit wat aan en alles is voorhanden op de sloop.
Ik heb er 1 te koop voor weinig geld, is echt een nette auto met achterbank, dus als je interesse hebt... ;)

Wil je mij informatie sturen als gewicht, geremd trekvermogen, leeftijd foto's motor inhoud etc?

Ik heb erg benieuwd! Mag ook via mail: marcella_e@hotmail.com

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:35

czar schreef:
Heb je al eens gekeken naar een peugeot expert? Is eigenlijk een bestelwagen, maar je kan ze tegenwoordig gemakkelijk in de versie "dubbele cabine" vinden zodat er achteraan ook mensen kunnen zitten.
Voordelen:
- best voordelig in aankoop 2de hands.
- je hebt achteraan nog enorm veel plaats om zadels en dergelijke weg te bergen.
- mag 2000 kg trekken.
- In belgie kan je deze inschrijven als lichte vracht (dan betaal je geen BIV en een een zeer goedkope auto tax)
- rijdt even kormfortabel als een doorsnee pesonenwagen en is nog vrij beknopt wat afmetingen betreft..

en hoe zit dat dan in nederland?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:35

Subaru forester!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:36

Citaat:
Ik heb twee Diahatsu Rocky's, perfecte auto's, mankeert nooit wat aan en alles is voorhanden op de sloop.
Ik heb er 1 te koop voor weinig geld, is echt een nette auto met achterbank, dus als je interesse hebt...

voor rocky's is heel moeilijk onderdelen te krijgen! weinig van gemaakt, weinig onderdelen aan te komen in NL. nieuwe onderdelen vrij duur, en moeten vaak uit 't buitenland komen.

Lante

Re: Optie auto's voor 2 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:39

Onze ervaring is anders, er zijn hier zat onderdelen te krijgen. We hebben er twee waaronder een oldtimer, duzzz... ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:40

wij hebben ook 'n oldtimer gehad. goedkoop ja. maar 'n hell met nieuwe onderdelen als je iets kapot rijd.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:40

Illusion schreef:
Subaru forester!

Ik neig meer naar de lecasy of impreza. Vind het beide goede auto's en niet duur. Voor rond de € 1750,00 vind je er al een

Ik heb net op internet gekeken naar de rocky. Ik vind de rocky wel een zware auto. Ik betwijfel of dat iets voor mij is qua kosten. Ik ben dan eerst weer gebonden aan echt me E achter B halen voordat ik op pad kan. Met een andere auto en een 1.5 trailer kan ik wel alvast op pad. E achter B komt er sowieso maar pas op 29-9-2011 en als ik dan slaag natuurlijk!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:44

Subaru's zijn hier iig erg goed bevallen!
impreza is vrij duur. maar de forester is heel sterk waardoor het een ideale ''trailertrekker'' is :Y) met 4wd!! ideaal voor natte parkeerplaatsen
vorig jaar met Horse-event stond iedereen vast, en wij waren zo'n beetje de enige die er zo uitreden _O- die 4 wheel drive is echt ideaal

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:46

Illusion schreef:
Subaru's zijn hier iig erg goed bevallen!
impreza is vrij duur. maar de forester is heel sterk waardoor het een ideale ''trailertrekker'' is :Y) met 4wd!! ideaal voor natte parkeerplaatsen

Als je kijkt op marktplaats vind ik de impreza ontzettend meevallen om eerlijk te zijn. Verder vind ik het prettig dat die 1600 geremd mag hebben. De forrester mag net even minder hebben en dan kom ik toch snel met het feit te zitten dat ik er niet mee mag rijden totdat ik mijn E heb. Met de impreza of lecasy wel.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:47

Ik heb een Hyundai lantra 1.8 motor. Uit 1997. Mag 1400 kg trekken en is zelf 1102 kg. Hij trekt onze trailer met paard heel erg makkelijk. Is niet zo duur in onderhoud en rijd met trailer ongeveer 1 op 10 en zonder trailer gemiddeld 1 op 12. Rij je alleen snelweg dan is hij nog zuiniger. Je moet er wel opletten dat je een 1.8 motor of hoger koopt aangezien 1.6 maar 1200 mag trekken.

Je mag er dan alleen zonder E rijbewijs nog niet mee rijden.

Succes met een keuze maken.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:48

Citaat:
Als je kijkt op marktplaats vind ik de impreza ontzettend meevallen om eerlijk te zijn. Verder vind ik het prettig dat die 1600 geremd mag hebben. De forrester mag net even minder hebben en dan kom ik toch snel met het feit te zitten dat ik er niet mee mag rijden totdat ik mijn E heb. Met de impreza of lecasy wel.

oke, de impreza ken ik niet als trailertrekker. maar wel als ''gewone'' auto zegmaar. top auto!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:53

Ik kan de Volvo 940/960 estates van harte aanbevelen. Ze zijn gemaakt tot en met 1998 en de laatste bouwjaren mogen 1600kg trekken, volgens mij die uit 1998 soms zelfs 1800kg. Het zijn van zichzelf al wat zwaardere auto`s, wat een fijne combinatie maakt in mijn ogen. Ze zijn leverbaar met verschillende motoren, op benzine loopt het voor de 940 van een 2,3 liter met ongeveer 130 pk, tot 2,3 liter turbo motoren met 165pk. De 960 is meestal geleverd met een 2,5 liter motor met 170 pk, tot een 3.0 liter motor met 204 pk (of 180pk). Er is ook een diesel variant, met 122pk. Die zal ik niet zo snel aanraden. Ik heb er zelf een en ben verslaafd aan het ding, maar het vraagt een totaal andere rijstijl dan de modernere diesels. Qua onderhoud en onderdelen zijn ze prima op de weg te houden, zeker als je op zoek gaat naar een liefhebber die graag aan deze types sleutelt.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:55

Ik dus ook niet. nou hadden toevallig stalgenoten van mij zo'n auto en die waren echt super enthousiast. Tevens zag ik ze voorkomen in een aantal topics die loulou in een link gezet had. Ik ben eens op marktplaats gaan kijken en zijn leuke betaalbare auto's die ook nog eens varierend 1600 tot 1875 kg mogen trekken.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:44

Marcella_e schreef:

Onze Forester, van het nieuwste model, met een 2 liter benzine handgeschakeld mag in Belgie 2000 kg trekken, dit is ruim voldoende voor een twee paards trailer, ik trek er een ifor williams mee.

Het verwonderd mij sterk dat een Impreza meer zou mogen trekken dan een Forester, als ze dezelfde motor en versnellingsbak hebben.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:47

Ik heb nog een goede rocky te koop ;)
Zie onderschrift

Super geschikt om de trailer mee te trekken

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:51

Ik trek de trailer met een Honda CR-V. Mag 1600 kg trekken.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 07:55

MarcR schreef:
Marcella_e schreef:

Onze Forester, van het nieuwste model, met een 2 liter benzine handgeschakeld mag in Belgie 2000 kg trekken, dit is ruim voldoende voor een twee paards trailer, ik trek er een ifor williams mee.

Het verwonderd mij sterk dat een Impreza meer zou mogen trekken dan een Forester, als ze dezelfde motor en versnellingsbak hebben.

Hoi marcR MIsschien ligt het er aan dat het geen 2 liter is die ik gezien heb en geen nieuwe auto, maar uit 1998. Ik weet niet of dit verschil maakt. Ik heb zelf op marktplaats gekeken en zo kom ik aan de informatie

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 07:57

Shaar schreef:
Ik trek de trailer met een Honda CR-V. Mag 1600 kg trekken.

Ga ik ook ff voor kijken! klinkt goed in ieder geval!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:07

Ik heb een subaru legacy uit 96 en mag 1600 kilo trekken. Auto heeft vier wiel aandrijving en turbomotor! Ze zijn tweedehands rond de duizend euro en zeer betrouwbaar. Enige nadeel is dat hij 1 op 10 loopt zonder trailer en met nog onzuiniger. Verder zijn het echt super autos!
Je zou ook naar een subaru forester kunnen kijken, die is zwaarder en mag meer trekken.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:12

Wij hebben een Rav4 en dat bevalt heel erg goed!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:01

Laurabyoux schreef:

Vind het een hele leuke auto! Alleen jammer dat hij alleen echt boven de € 2000,00 op internet staat. Echte hollander he wil zo veel mogelijk voor zo min mogelijk geld! hahahaha

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:09

Wij hebben ook een Opel Frontera, het is wel duur(der) rijden, maar wel een super trekauto. Hij trekt met gemak onze 2 paards trailer. :j

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:53

Marcella_e schreef:
Hoi marcR MIsschien ligt het er aan dat het geen 2 liter is die ik gezien heb en geen nieuwe auto, maar uit 1998. Ik weet niet of dit verschil maakt. Ik heb zelf op marktplaats gekeken en zo kom ik aan de informatie

Een Forester heeft altijd minstens een 2 liter en veel van de Foresters van het vorige model hebben een 2,5 turbo motor, die mogen zeken meer dan een Imperza trekken.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:56

Marcella_e schreef:
Laurabyoux schreef:

Vind het een hele leuke auto! Alleen jammer dat hij alleen echt boven de € 2000,00 op internet staat. Echte hollander he wil zo veel mogelijk voor zo min mogelijk geld! hahahaha

Hebben wij ook bekeken toen we onze Forester kochten en hij heeft een groot probleem : met de juiste trekhaak voor een trailer en een paardentrailer aan ge haakt krijg je de achterdeur niet meer open.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:59

Volgens de rdw mag onze huidige Mercedes E300 turbodiesel, bj '98 1900 kg trekken.
Motorisch is deze auto nog perfect, maar hij heeft inmiddels ruim 4 ton gelopen en de automaatbak moet soms nadenken bij het wegrijden. Onder het rijden schakelt ie nog steeds prima. Auto had 3 ton gelopen bij aanschaf.
Wij hebben hem juist deze week ingeruild voor een Mercedes E270CDI, bj '03, die mag volgens RDW ook 1900 kg trekken.
Onze oude heeft nooit moeite gehad met een tweepaards trailer met twee grote KWPN-ers erin.