Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:14

Jeeeeetje wat een verhaal..
Dat DOE je toch niet.
Ik herken het wel hoor, stond met de verzorgpony's tijdelijk op een andere stal (eigenaar op vakantie) en daar waren nog 2 meisjes met een eigen shetlandertje waar ze alles mee mochten (inclusief rijden), en op die van ons mag NIET gereden worden. Heeft moederlief leuk gezegt: Tuurlijk joh ga maar op buitenrit met die 2.

en dan moeten WIJ ons niet zo verantwoordelijk voelen?!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:17

Dit is echt super belachelijk!!!
Zoiets doe je toch niet....
Ik zou een maand stalgeld inhouden wegens onrechtmatig gebruik van jullie eigendom!
En inderdaad meteen wegwezen daar....

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:17

Maar pony staat gestald op een kindermanege, word daar dan voor betaald en wat zijn dan de gemaakte afspraken?
Vind het maar een vreemd verhaal en zou als het mijn pony was hem dan ook direct weghalen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:18

NoGo schreef:
Maar pony staat gestald op een kindermanege, word daar dan voor betaald en wat zijn dan de gemaakte afspraken?
Vind het maar een vreemd verhaal en zou als het mijn pony was hem dan ook direct weghalen.

Als jij bijleest zie je dat de pony niet gebruikt mag worden de eigenaren hebben daar geen toestemming voor gegeven

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:20

Sorry had ik in mijn haast overheen gelezen :o
Weghalen dus per direct dan...

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:23

Ja een kindermanege is ook een ruim begrip haha...het is een pensionstal en de eigenaren van de stal hebben eigen pony's en paarden. Daar rijden ze buitenritten mee....ze doen kinderfeestjes, en geven wat lesjes! Maar wij hebben dus een pensionpony, zonder toestemming voor wat dan ook!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:29

christel28 schreef:
Ja een kindermanege is ook een ruim begrip haha...het is een pensionstal en de eigenaren van de stal hebben eigen pony's en paarden. Daar rijden ze buitenritten mee....ze doen kinderfeestjes, en geven wat lesjes! Maar wij hebben dus een pensionpony, zonder toestemming voor wat dan ook!

Ik begrijp dat jij "de eigenaar in kwestie" bent?
Ik zou aangifte doen, na overleg met je rechtsbijstandsverzekering. Die jongens zijn dol op dit soort "inkoppertjes".

Ik heb eens een ander soort akkefietje aan de hand gehad, waarbij ik aansprakelijk zou zijn. Ik heb de jongens van de rechtsbijstand onder hun bureau vandaan moeten halen, waar ze in hun lachbui onder terecht waren gekomen :D Een simpele verklaring en een potig briefje met afzender "ARAG" deed de rest.........

NoGo

Re: Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:30

Simpel toch gewoon per direct weghalen, zou niet eens de moeite meer doen om er werk van te maken...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:33

NoGo schreef:
Simpel toch gewoon per direct weghalen, zou niet eens de moeite meer doen om er werk van te maken...

Ik wel. Ik trok er nog een pot geld uit, als "huur" voor de pony.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:35

Ik zou echt razend zijn geworden geloof ik.......jeetje wat een brutaliteit! En niet eens even vragen of overleggen, waar het fatsoen van sommige mensen toch zit.
Maar ik zou maar gauw een andere plek voor je pony zoeken voordat ie straks ook nog in lessen ed meeloopt zonder dat je er iets van weet.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:42

Bne bang dat dat toch al wel gebeurd is. Het zadeltje van onze dochtertje lag iedere keer weer ergens anders. Die hebben we toen allemaal mee naar huis genomen......(staartriem was inmiddels verdwenen ook nog)...de singel was gewoon nieuw. aangezien mijn dochertje niet vaak rijdt, meer borsteld en knuffelt en wandeld wegens haar handicap, kon dat nooooooit van haar rijden zijn!!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:43

Dan idd gauw wegwezen daar! Moet toch niet gekker worden...

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:43

@ikke,

Ja we gaan er eens achteraan...want we zijn er echt niet blij mee! voor zelfde geldt gebeurde er iets en hebben wij de schuld ervan!! Terwijl wij niet eens wisten dat de pony weg was, en we daar stonden met ons hebben en houden!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:44

Nou heel rap een ander plekje zoeken dan.
Mijn vertrouwen in zo`n pensionhouder zou totaal weg zijn.
Al ben ik wel benieuwd wie dat is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:44

Het schijnt zelf te zijn dat ze 4 paardjes in een trailer vervoer hebben !

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:46

ikke schreef:
NoGo schreef:

Ik wel. Ik trok er nog een pot geld uit, als "huur" voor de pony.

Had bij mij (denk ik) gelegen aan de reactie van de pensionbaas, maar vooralsnog zou ik dat idd zeker doen.
En nog een pot extra want als hij kinderfeestjes organiseert en zijn eigen shet daarvoor gebruikt, vrees ik dat dit niet de eerste keer is.
Kun je daar via de rest van de pensionklanten nog achter komen?

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:53

@ikke,

Hoe wist jij dat de pony "verhuurt" werd? Kon je dat aantonen?

Nou de pension baas (kamsel)..zei doodleuk: Oh nou sorry!! tegen mijn man!

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:54

ja dat vermeoden hebben we wel dynamiek....want er stond maar 1 trailer, een normale 2 persoons!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:58

christel28 schreef:
@ikke,

Hoe wist jij dat de pony "verhuurt" werd? Kon je dat aantonen?

Nou de pension baas (kamsel)..zei doodleuk: Oh nou sorry!! tegen mijn man!

Nee, ik had een totaal ander geintje aan de hand; iets met een aanrijding en ik was op dat moment niet alleen.

Die pensionbaas kan 100 keer "sorry" zeggen; dat gaat ie dan maar uitleggen aan de jongens van de rechtsbijstand, daar zou ik zelf geen woorden meer aan vuil maken.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:14

Nee, ik had een totaal ander geintje aan de hand; iets met een aanrijding en ik was op dat moment niet alleen.

Oh dan is het een ander verhaal...nou wij ga ook ff kijken erna, bedankt voor de tip!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:23

Nouja zeg. Wat een brutaliteit. En een ontzettend stomme smoes dat ze de pony's niet uit elkaar zouden kunnen houden.
Per direct verhuizen. Bij zulke mensen stal je je paard niet meer in vertrouwen omdat je altijd toch een beetje "bang" bent of ze je pony nog steeds weleens lenen. Ik zou er ook niet te veel woorden aan vuil maken want ze weten donders goed dat ze dat niet kunnen maken. Je zou kunnen proberen om geld van ze te krijgen maar ben bang dat ze daar niet op in zullen gaan en verder zou ik de tijd en moeite niet insteken om er echt werk van te maken. Dan moet je met bewijzen komen enzo.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:26

In dat geval zou ik ook zeker de rechtsbijstand inschakelen én getuigen proberen te vinden van deze en eerdere voorvallen..
Je zou hem toch... Iig flink wat geld terugvorderen van eerder gebruik pony en materiaal, kwijtmaken spullen, tegemoetkoming in de stalkosten, deuk in je vertrouwen, huilend kind, wat je maar kunt verzinnen.. Heb een hekel aan dat soort dingen..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:28

Het meest is al gezegd. een pittig gesprek aangaan maar daarbij;
Hij wist niet welke pony welke was???? Dat is natuurlijk kul. Als er een Da moet komen dan weet ie vast en zeker ineens van wie de pony is en waar de rekening heen moet. Als pensionhouder weet je toch welk paard bij welke klant hoort. Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om mijn paard/pony daar weg te halen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:30

Stampij maken, meteen weg gaan en weet ik veel wat er hier nog langs komt :?

Wat is er mis met te beginnen met een goed gesprek?

Ik kwam ooit op stal toen er een moeder van een les meisje bij mijn haf in de box stond. Ik heel verbaast.... "wat doet u?" Moeder: Ja mijn dochter moet op Molly (ook een haflinger) rijden, maar ik krijg het hoofdstel niet in.... Ik: Kan kloppen, dit is molly namelijk niet. No harm done.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:39

Zo'n foutje is wel wat anders als bewust de pony van een ander meenemen ;)
Dit was blijkbaar ook niet de eerste keer