Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

webster543 schreef:@ Ikke : Voorzichtigheid is altijd geboden als je met een paard onderweg bent. Maar je kan nu eenmaal niet de reacties van bepaalde medebestuurders voorspellen. Ter illustratie :
Ik rij binnen de bebouwde kom ongeveer 40-45km/u . Iemand achter mij vindt dat te traag en haalt mij op reglementaire wijze in. Wat hij niet ziet is dat er 50 meter voor ons, iemand de weg opdraait op ons rijvak. En nog geen 10 meter verder weer stopt om de volgende straat in te draaien. Het voertuig dat mij inhaalde heeft alles dicht gegooid om een aanrijding te voorkomen (hij was al voor mij, dus indien botsing was ik toch in fout). Ik ben ook beginnen remmen, maar met een trailer en twee paarden achter jou... gelukkig was er nog een parkeerstrook en ik kwam tot stilstand NAAST het voertuig dat mij inhaalde.. Het vele gebodder acher in trailer wees er toch op dat ze moeite hadden met de schok op te vangen.
tweede verhaal is een vriendin van mij overkomen en zij dankt nog altijd hemel en aarde dat ze haar paarden bescherming aan heeft gedaan. Zij rijdt met twee paarden naar een wedstrijd aan ongeveer 60-65km/u, plots komt een tegenligger op haar rijvak terecht. Volgens zijn verklaring, was hij in slaap gevallen. Hij reed rond de 90km/u, een aanrijding was onvermijdelijk. De trailer heeft zich in haar auto geboort en door de slag is de auto als een harmonica in elkaar geplooid. Haar kleiner paard heeft door de slag zijn evenwicht niet kunnen houden en is gevallen, zijn benen belanden onder het paard dat ernaast stond. In volle paniek is het rechtstaand paard beginnen stampen, terwijl de kleinere er alles aan deed om weer recht te geraken. Twee beenbeschermers zijn in flardes teruggevonden, de anderen vertoonden scheuren. Beide paarden zijn er met een paar schrammen vanaf gekomen, gelukkig maar.
En het is waar dat paarden die de trailer kennen, geen problemen hebben met veilig laden. Maar een netjes opgevoed paard wordt zo niet geboren! Hij moet het eerst leren, dat gaat soms niet zonder slag of stoot...
cissy schreef:wat jij wil Lianne125, noem mij maar kortzichtig, prima als jij dat vindt.
Als paarden een goede traileropvoeding hebben gehad stormen ze de trailer niet uit en halen ze niks open want ze hebben dan onder andere geleerd hun benen te plaatsen en niet stom te doen.
Maar goed, als jouw paard er wel af en toe af stormt dan is het jouw goed recht om beschermers om te doen toch? Een ieder moet doen wat hij/zij het beste vind.
cissy schreef:wat jij wil Lianne125, noem mij maar kortzichtig, prima als jij dat vindt.
Als paarden een goede traileropvoeding hebben gehad stormen ze de trailer niet uit en halen ze niks open want ze hebben dan onder andere geleerd hun benen te plaatsen en niet stom te doen.
Maar goed, als jouw paard er wel af en toe af stormt dan is het jouw goed recht om beschermers om te doen toch? Een ieder moet doen wat hij/zij het beste vind.
lianne125 schreef:cissy schreef:wat jij wil Lianne125, noem mij maar kortzichtig, prima als jij dat vindt.
ik denk dat wij met mensen samenwerken die meer ervaring in trailerladen hebben als jij

Carmen schreef:Ja maar dan hebben we geen andere bescherming meer nodig want we hebben geleerd verantwoordelijk te zijn. Dus laat de cap en de peesbeschermers ook maar zitten!
Ongelukken heten niet voor niets ongelukken, sommige dingen kunnen gebeuren en dan kan de chauffeur, auto, trailer of het paard er niks aan doen.
secricible schreef:Kale vloer, ongeacht de afstand. Ik heb echter een paard dat ook gewoon in een kale trailer plast. Ik kan me voorstellen dat je geen lange afstand wilt rijden met een kale trailer als het paard dat niet plast.
Daarnaast op korte afstanden geen beschermers, bij lange afstanden dikke onderlappen met bandages en springschoenen. Ben met transportbeschermers bang dat ze afzakken.
ikke schreef:Peesbeschermers zijn ook nutteloos en het belangrijkste nut van een cap is tegen laaghangende takken......