Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:59

Ja maar dan kun je wel hard maken dat er wat is...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:59

Hoe weet je dat? Misschien zijn ze er met uitverdoven en 3 foto's wel achter wat het is? Dat kost echt geen €10.000

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:00

Tsja, niet ieder mens heeft €10.000,- op de rekening staan hoor!!
We zijn nu in het plan, dat we gewoon door gaan, rijden, enz enz, en dan als ie kreupel word dat we naar de kliniek gaan.
Maarja, als een bewijs niet nodig is en ie dan ook terug kan, doen we dat liever.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:03

KellyDV schreef:
Tsja, niet ieder mens heeft €10.000,- op de rekening staan hoor!!
We zijn nu in het plan, dat we gewoon door gaan, rijden, enz enz, en dan als ie kreupel word dat we naar de kliniek gaan.
Maarja, als een bewijs niet nodig is en ie dan ook terug kan, doen we dat liever.

Nee maar je had ook beter een röntgenologisch onderzoek kunnen laten doen, maar dat is achteraf gepraat. Ik denk alleen dat het paard terugbrengen ontzettend lastig gaat worden, omdat het in jouw geval heel moeilijk is om dingen hard te maken. Ik zie trouwens dat je van plan bent hem te verkopen?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:04

Tsja, niet ieder mens heeft dat inderdaad. Maar als jij aan een paard begint weet je dat er iets kan gebeuren waar een DA bij moet komen. Als jij ieder kreupel paard zo verkoopt omdat je geen geld hebt om het te laten onderzoeken kun je beter een verzorgpaard gaan zoeken.

Je zult toch eerst moeten investeren en kijken wat eraan mankeerd. Dan kun je kijken of het paard een verborgen gebrek heeft en de vorige eigenaar mss wel verplicht is het paard terug te nemen. Nu stel je het alleen maar uit en paard heeft er pijn van. Een paard loopt niet kreupel voor z'n lol.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:04

Als je kunt aantonen dat het paard een aandoening/afwijking heeft welke al aanwezig was voor de koop dan kun je wel degelijk je geld terug krijgen.
Maar als je verhaal zo lees is dit niet aan de orde omdat de diagnose niet gesteld kan worden.......

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:07

Maar hoezo moet je €10.000 betalen voor een paar foto's? Een beetje operatie kost nog geen €10.000.
Om het paard nu te blijven rijden terwijl je niet weet wat er aan de hand is lijkt me niet verstandig en ook niet eerlijk naar het paard toe.

(Klopt het dat je hem nu te koop hebt staan?)

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:08

@ lieveli
Ja, maar dat hadden wij dus ook niet.
Wij zitten ook niet ruim, de normale keuring van €150,- euro slaat er al bij ons in :j.
Uiteindelijk was het inderdaad wel het beste geweest, de dierenartskosten zitten al op rontgenkeuring, maar dat is nu dus al telaat.
Ik heb hem inderdaad gister tekoop gehad, maar ik heb hem er toch maar weer af gehaald, om nu gewoon te wachten tot ie kreupel word en dan naar de kliniek te gaan.

@ Ladygiroc
Natuurlijk, maar hier zit je natuurlijk niet op te wachten, we sparen nu ook hard ervoor, maar dat gaat niet in 1 dag.
(Dat ie kreupel loopt voor de lol denken de vorige eigenaars wel maja haha :=) daar geloof ik zelf niets van.

@ cissie
Nee helaas, nog niet.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:09

@ valine
Ik weet ook niet hoe ze erbij komen, maar dat is mij verteld door de kliniek.
En het is misschien zielig dat we nu door blijven rijden, maar ik kan hem ook stil zetten dat t 3weken langer duurt dat we naar de kliniek moeten.

& Hij staat dus niet meer tekoop!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:09

wat kost dan 10.000 euro??

een paar foto's rondom ben je hooguit 400 euro voor kwijt...eer je 10.000 euro kwijt bent voor onderzoeken,hebben ze minimaal je paard 5x binnenstebuiten gekeerd...

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:10

Toen ik trouwens bij de Kliniek was, wouden ze geen foto's maken, omdat ze geen idee hadden waar het zat.
Ik had ook zoiets van maak maar foto's, maar ze weten niet waar ze moeten beginnen..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:11

een röntgologisch keuring kost max 400 euro, daaruit kan je al heel wat opmaken, er moet echt heel wat gebeuren voor je 10.000 euro kwijt bent hoor, je weet al welk been het is en uitverdoven kost niet o heel veel en van daaruit kun je verder zoeken.

Als hij wat oploopt bij jou, wat niet aan de verkopers ligt laat je hem dan ook niet onderzoeken? Sorry dat ik het zeg, maar als je een paard koopt moet je hier toch ook rekening mee houden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:12

Door welke DA is hij gekeurd, de jouwe of die van de verkoper?
Laat een thermografie doen, dan weet je meestal waar het probleem zit en kun je gerichter zoeken.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:12

Nee natuurlijk niet, als hij het opgelopen heeft bij ons (Nu ga ik ver voorruit) en er moet een operatie aan tepas komen, doen we dat.
Ik geef om mijn paard.

& Hij is door mijn DA gekeurd.
Laatst bijgewerkt door KellyDV_oud op 26-05-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:13

Ben je erachter gekomen waarom het paard een stamceloperatie heeft gehad? dit is nu niet bepaald een allerdaagse ingreeplos van de kreupelheid zou ik dit als koper wel willen weten....

Het is belangrijk om voor jezelf op een rijtje te zetten wat je met dit paard wilt......het liefst gisteren nog retour dat begrijp ik maar dat gaat momenteel niet.
Als je koste wat het kost van het paard af wilt (om het bot uit te drukken) en een doorverkoop uit wilt sluiten, in de praktijk houd dit in dat je je geld terug krijgt van de verkoper en hun het paard, dan ben ik bang dat je het paard nogmaals moet laten onderzoeken totdat de DA weet wat eraan mankeert.
In het gunstigste geval komt er een 'oude' blessure/gebrek uit zodat je het paard terug kan brengen, ongunstiger is het wanneer het paard een verse diagnose krijgt waarbij niet aangetoond kan worden dat deze al langere tijd aanwezig is, in dat geval blijf je met het paard zitten.
Er kleeft dus een risico aan met de nodige financieele nadelen..........

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:15

KellyDV schreef:
Toen ik trouwens bij de Kliniek was, wouden ze geen foto's maken, omdat ze geen idee hadden waar het zat.
Ik had ook zoiets van maak maar foto's, maar ze weten niet waar ze moeten beginnen..

Hmm.. vreemd, aangezien je met gerichte injecties (pijnstillers) vaak duidelijk de lokatie kunt achterhalen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:15

Zou de naam van je DA even weghalen :) Wel zo netjes.

Waarom moet je trouwens naar de kliniek als ie stokkreupel is? Bij mij komt de DA dan eerst aan huis om te zien hoe of wat en dan daarna naar de kliniek.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:15

Ik ben erachter komen via Hyves ja.. ik heb alles opgeslagen ook :)..
En dat begrijp ik.
We zitten zelf ook moeilijk hiermee, we zijn aan het bedenken wat we gaan doen :=.

En hij is niet altijd kreupel, dus dan kunnen ze niet uitverdoven.

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:16

Ladygiroc schreef:
Zou de naam van je DA even weghalen :) Wel zo netjes.

Waarom moet je trouwens naar de kliniek als ie stokkreupel is? Bij mij komt de DA dan eerst aan huis om te zien hoe of wat en dan daarna naar de kliniek.

Ja je hebt gelijk.
En wij hebben dus toen hij stokkreupel was de DA erbij gehaald, die wist het dus niet, en die verwees ons door naar de Kliniek Bears.
En daar kunnen we pas terug komen als ie weer stokkreupel is.
Zodat ze kreupelheidsonderzoek kunnen doen :j.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:17

Misschien heb ik er overheen gelezen...Maar wie zegt dat dit een oude blessure is en verzwegen is door de vorige eigenaren?

Wellicht is er iets in de wei gebeurd. Hij was inmiddels niet goed toen je hem die dag uit de wei haalde?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:18

KellyDV schreef:
Ik ben erachter komen via Hyves ja.. ik heb alles opgeslagen ook :)..
En dat begrijp ik.
We zitten zelf ook moeilijk hiermee, we zijn aan het bedenken wat we gaan doen :=.

En hij is niet altijd kreupel, dus dan kunnen ze niet uitverdoven.

Dat bgreep ik al uit je eerdere posts, maar je kunt toch met je DA afspreken dat deze langskomt als je de kreupelheid constateert?
Of je gaat met de trailer gelijk naar de kliniek....

Silly1972

Wat zei de osteopaat eigenlijk? heeft hij/zij gezegd waar er evt een probleem zat/ heeft hij/zij iets behandeld? en zo ja wat?

Thermografie is trouwens geen slechte optie je kan voor 175 euro een thermografie aan huis doen, dan kan je in iedergeval de punten zienwaar er problemen zitten en van daaruit verder kijken

Ladygiroc

Moeilijke situatie.. Is hij onder het rijden ook weleens ineens kreupel? Of is het nu alleen voorgekomen dat hij kreupelt als je hem uit de wei haalt?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:19

Sancha schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen...Maar wie zegt dat dit een oude blessure is en verzwegen is door de vorige eigenaren?

Wellicht is er iets in de wei gebeurd. Hij was inmiddels niet goed toen je hem die dag uit de wei haalde?

Dat weet ze ook niet zeker, ze vermoed het alleen

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:20

@ Sancha
Dat zeg ik ook niet, je weet maar nooit, misschien is het hier wel gebeurd.
Maar de 1e x dat ie kreupel werd, stond ie niet in de weide.

@ cissie
Hmm, dat weet ik niet.. volgensmij komt die Kliniek nooit aan huis, maar dat weet ik niet zeker..