Ik vind een klein beetje meehelpen eigenlijk niet meer als normaal. Nu hoeft het geen dagtaak te worden. Dus een dagje in week een uurtje of hooguit 2 is toch redelijk?
Beetje meehelpen op de weide. Is ook voor het belang van de paardjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

AP_Art schreef:Ik wil straks iemand die drie dagen in de week komt. Lekker gaat rijden (Met 1 van beide pony's, ze zal ze allebei mogen rijden, mischien dat ik 1 van de twee aan haar toewijs, dat is nog even afwachten hoe de tweede pony word). En die minimaal drie keer in de week komt.
Die ook meehelpt op stal en op de weide. Dus 1 dag in de week een uurtje of 2 mee helpt.
Die ook meehelpt met hooi halen en opslaan. Die klaar staat voor me.

Sanniej_ schreef:Ik mag van geluk spreken dat ik wel zo`n leuke lieve meid heb!
Maar... ik kan jou heel goed begrijpen.
Er zijn meiden die idd graag 3x in de week of meer willen komen (zo was ik ook vroeger) zoals mijn verzorgster. Je hebt denk nu een meid getroffen met heel veel werk aan school? of... in de periode wel of geen paard meer rijden?
Ik wens je veel succes met zoeken, want er zijn echt wel meiden (of jongens) die heel graag 3x komen en alles voor je doen met hoge verantwoording.
Er zijn meiden van 14 die je nooit bij je paard wilt hebben en er zijn meiden van 12 die je altijd alleen kunt laten
AP_Art schreef:Alleen al voor deze 2 punten die je beschreven hebt in de quote, zou ik direct met haar stoppen. Jij bent je nu aan haar aan het aanpassen, terwijl het jouw paard is? Natuurlijk doe je alles in overleg, maar op zondag rijden kan je zelf toch ook? Nu moet je zelfs voor haar gaan wijken deze dag, terwijl je zelf aangeeft dat dit je vrije dag is en je zelf ook graag rijdt. En samen heen gaan zou ik niet snel voor kiezen, aangezien je je verzorgster juist hebt om de aandacht te verdelen over meerdere dagen toch? Dan is een verzorgster toch alleen maar overbodige luxe waar jij rekening mee moet houden?Ze wilt gaan proberen de zaterdag middag vrij te zijn. Omdat ik aangegeven heb, dat zondag ook mijn vrije dag is, en ik dan ook af en toe rijden wil. Nu gaan we dan meestal samen rijden.
Kuggur schreef:Geld vragen?! Ik zou in jouw plaats geld aanbieden; je eist nogal wat van je verzorgster, "ik wil dit" en "ik wil dat"...
Dit is helemaal niets joh!AP_Art schreef:Veel school, en ook werk tegenwoordig![]()
Meisje 1 zou wel vaker in de week kunnen. Maar zit dan met benzine geld. Daarbij wil zij meer verantwoordelijkheid. Met mij samen de grenzen trekken?
Ik wil nog altijd zelf de verantwoordelijkheid houden. Lijkt me ergens logisch, daar het mijn paarden zijn?
).
Sanniej_ schreef:AP_Art schreef:Veel school, en ook werk tegenwoordig![]()
Meisje 1 zou wel vaker in de week kunnen. Maar zit dan met benzine geld. Daarbij wil zij meer verantwoordelijkheid. Met mij samen de grenzen trekken?
Ik wil nog altijd zelf de verantwoordelijkheid houden. Lijkt me ergens logisch, daar het mijn paarden zijn?
Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Mijn verzorgster doet niet meer dan wat ze van mij mag doen.
Ze overlegt alles als ze niet weet of het mag. Verder brengt ze altijd na die 3 dagen even verslag uit wat wel goed ging en wat niet goed ging.
Dus ja dit kun je zeker verplichten.
AP_Art schreef:Sanniej_ schreef:Ik mag van geluk spreken dat ik wel zo`n leuke lieve meid heb!
Maar... ik kan jou heel goed begrijpen.
Er zijn meiden die idd graag 3x in de week of meer willen komen (zo was ik ook vroeger) zoals mijn verzorgster. Je hebt denk nu een meid getroffen met heel veel werk aan school? of... in de periode wel of geen paard meer rijden?
Ik wens je veel succes met zoeken, want er zijn echt wel meiden (of jongens) die heel graag 3x komen en alles voor je doen met hoge verantwoording.
Er zijn meiden van 14 die je nooit bij je paard wilt hebben en er zijn meiden van 12 die je altijd alleen kunt laten
Veel school, en ook werk tegenwoordig![]()
Noompiejjj schreef:AP_Art schreef:Veel school, en ook werk tegenwoordig![]()
Tot op wat voor hoogte wilt ze meer verantwoordelijkheid dan?
Ik heb zelf ontzettend veel vrijheid bij mijn verzorgpony, maar wel alles in overleg. Gewoon afgesproken dat ik per keer de wei mest of een stal, maar die staan nu leeg.. Weilandje uitmesten is 15 min. werk en echt pinuts, stelt weinig voor.
Verder probeer ik ook zo vaak mogelijk te komen, alleen heb ik ploegendiensten en vorige week had ik de late dienst + dat ik ineens vanalles moest regelen waardoor ik maar 2 x kon, deze week kan ik weer vaker.. het gaat gewoon in overleg. Misschien kan je met verzorgster 1 afspreken dat ze de ene week wel 3 x komt en de andere week 1 x? Benzine kosten kan ik begrijpen voor haar, merk het zelf ook al flink..
Kuggur schreef:AP_Art schreef:Ik wil straks iemand die drie dagen in de week komt. Lekker gaat rijden (Met 1 van beide pony's, ze zal ze allebei mogen rijden, mischien dat ik 1 van de twee aan haar toewijs, dat is nog even afwachten hoe de tweede pony word). En die minimaal drie keer in de week komt.
Die ook meehelpt op stal en op de weide. Dus 1 dag in de week een uurtje of 2 mee helpt.
Die ook meehelpt met hooi halen en opslaan. Die klaar staat voor me.
Geld vragen?! Ik zou in jouw plaats geld aanbieden; je eist nogal wat van je verzorgster, "ik wil dit" en "ik wil dat"...

AP_Art schreef:Ze wilt zelf meer kunnen bepalen. Echt precies hebben we het er nog niet over gehad. Maar zelf wassen wanneer ze wilt, en zelf voer mogen bepalen.