Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:39

Stal mesten zal ik niet om vragen. Daarbij komen ze zowieso niet op stal. Er komt wel een stal, maar die zal zijn voor nood en of ziekte. Voor de pony's en koeien komt er een plekje binnen, maar dat zal hopelijk jaren leeg staan.

Ik vind een klein beetje meehelpen eigenlijk niet meer als normaal. Nu hoeft het geen dagtaak te worden. Dus een dagje in week een uurtje of hooguit 2 is toch redelijk?
Beetje meehelpen op de weide. Is ook voor het belang van de paardjes ;)

_pauline_

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:42

Persoonlijk zoals ik in een andere post al zei vind het idd niet meer dan normaal. Een beetje zorg dragen is niks mis mee, dat is juist goed!

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:48

ik heb jaren de stal uitgemest voor mijn verzorgpaard.
hoort er nu eenmaal bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:50

Okee, daar zijn we het over eens ;)

Maar wat moet ik nu doen? Moet ik mijn verzorgster wegsturen en op zoek gaan naar iemand die drie keer in de week kan komen?
Mischien verzorgster nummer 1 terug nemen, en afwachten of zij drie dagen in de week vol kan houden?
Of op zoek gaan naar een geheel nieuw iemand?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:50

AP_Art schreef:
Ik wil straks iemand die drie dagen in de week komt. Lekker gaat rijden (Met 1 van beide pony's, ze zal ze allebei mogen rijden, mischien dat ik 1 van de twee aan haar toewijs, dat is nog even afwachten hoe de tweede pony word). En die minimaal drie keer in de week komt.

Die ook meehelpt op stal en op de weide. Dus 1 dag in de week een uurtje of 2 mee helpt.
Die ook meehelpt met hooi halen en opslaan. Die klaar staat voor me.

Geld vragen?! Ik zou in jouw plaats geld aanbieden; je eist nogal wat van je verzorgster, "ik wil dit" en "ik wil dat"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:53

@Kuggur, lees aub even alle reacties voor je reageert.

Dan lees je dat ik zeg 1 dag in de week een uurtje of twee meehelpen ten welzijn van de pony's. Een beetje de waterbak vullen. Noem jij dat werk?
En 1 dag in het jaar een dagje dat ze mee helpt met het hooi halen. Als is het maar alleen meegaan. Met daarna gezellig bbqen. En als het een jong persoon is, wordt ze opgehaald en thuis gebracht.
Lijkt mij alleen een dagje gezelligheid.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:56

Ik mag van geluk spreken dat ik wel zo`n leuke lieve meid heb!
Maar... ik kan jou heel goed begrijpen.
Er zijn meiden die idd graag 3x in de week of meer willen komen (zo was ik ook vroeger) zoals mijn verzorgster. Je hebt denk nu een meid getroffen met heel veel werk aan school? of... in de periode wel of geen paard meer rijden?

Ik wens je veel succes met zoeken, want er zijn echt wel meiden (of jongens) die heel graag 3x komen en alles voor je doen met hoge verantwoording.
Er zijn meiden van 14 die je nooit bij je paard wilt hebben en er zijn meiden van 12 die je altijd alleen kunt laten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:58

Ben ik echt zon beul dan?

Wat ik vroeger allemaal voor mijn vz pony deed :+
De pony, de weide, de stal, de waterbak. Ik deed de kippen en hond. En later hielp ik ook nog mee met boodschappen doen, en zelf in huis deed ik weleens wat.
Ook hielp ik met de tuin.

Lijkt me niet dat wat ik vraag veel is?
2 uurtjes werk, in ruil voor 7 dagen in de week rijden?
Weet je wat dat zou kosten als je dat bij een manege doet?

Ervan uitgaande 1 uurtje per keer. Nu mag diegene uren het bos in met mijn dieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:00

Sanniej_ schreef:
Er zijn meiden die idd graag 3x in de week of meer willen komen (zo was ik ook vroeger) zoals mijn verzorgster. Je hebt denk nu een meid getroffen met heel veel werk aan school? of... in de periode wel of geen paard meer rijden?

Ik wens je veel succes met zoeken, want er zijn echt wel meiden (of jongens) die heel graag 3x komen en alles voor je doen met hoge verantwoording.
Er zijn meiden van 14 die je nooit bij je paard wilt hebben en er zijn meiden van 12 die je altijd alleen kunt laten ;)

Veel school, en ook werk tegenwoordig :j

Meisje 1 zou wel vaker in de week kunnen. Maar zit dan met benzine geld. Daarbij wil zij meer verantwoordelijkheid. Met mij samen de grenzen trekken?
Ik wil nog altijd zelf de verantwoordelijkheid houden. Lijkt me ergens logisch, daar het mijn paarden zijn?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:00

AP_Art schreef:
Ze wilt gaan proberen de zaterdag middag vrij te zijn. Omdat ik aangegeven heb, dat zondag ook mijn vrije dag is, en ik dan ook af en toe rijden wil. Nu gaan we dan meestal samen rijden.
Alleen al voor deze 2 punten die je beschreven hebt in de quote, zou ik direct met haar stoppen. Jij bent je nu aan haar aan het aanpassen, terwijl het jouw paard is? Natuurlijk doe je alles in overleg, maar op zondag rijden kan je zelf toch ook? Nu moet je zelfs voor haar gaan wijken deze dag, terwijl je zelf aangeeft dat dit je vrije dag is en je zelf ook graag rijdt. En samen heen gaan zou ik niet snel voor kiezen, aangezien je je verzorgster juist hebt om de aandacht te verdelen over meerdere dagen toch? Dan is een verzorgster toch alleen maar overbodige luxe waar jij rekening mee moet houden?
Geld vragen zou ik in jouw situatie niet snel doen, aangezien er ook nog wat 'werk' tegenover staat. Zelf ben ik ook al weer een aantal maanden op zoek naar een verzorgster, maar de juiste heeft zich nog niet gemeld. Ik vraag dan wel weer een vergoeding, maar mijn paard staat volpension, dus alles wordt gedaan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:05

Kuggur schreef:
Geld vragen?! Ik zou in jouw plaats geld aanbieden; je eist nogal wat van je verzorgster, "ik wil dit" en "ik wil dat"...

Als je dit al veel werk vindt :roll: Dit is helemaal niets joh!

@ TS: Ik zal gaan kijken naar een geheel nieuwe verzorgster. Plaats een oproep op bokt of marktplaats of zo, vaak komt er wel een geschikte uitrollen. Deze twee passen allebei niet in wat je net wilt en er zijn waarschijnlijk meisjes die dat wél doen. Op dit moment heb ik het heel druk met de laatste loodjes/examens, maar wel sinds kort een verzorgpony. Nu ben ik er nog erg weinig mee bezig geweest en ben niet echt een fijne verzorgster geweest. Vanaf deze week kan ik eigenlijk weer elke dag en daar ben ik echt heel blij mee en hopelijk de eigenaresse van Storm ook! Ik ga er nu 100% voor, maar vond mijn school even belangrijker. Ik hoop dat jij ook iemand vindt die aan je verwachtingspatroon voldoet. Als je dichterbij had gewoond had ik je zo uit de brand kunnen helpen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:07

AP_Art schreef:

Meisje 1 zou wel vaker in de week kunnen. Maar zit dan met benzine geld. Daarbij wil zij meer verantwoordelijkheid. Met mij samen de grenzen trekken?
Ik wil nog altijd zelf de verantwoordelijkheid houden. Lijkt me ergens logisch, daar het mijn paarden zijn?

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Mijn verzorgster doet niet meer dan wat ze van mij mag doen.
Ze overlegt alles als ze niet weet of het mag. Verder brengt ze altijd na die 3 dagen even verslag uit wat wel goed ging en wat niet goed ging.
Dus ja dit kun je zeker verplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:07

Nu op dit moment vind ik de zondag nog niet zon ramp. Ik ben nu vrij van school op het moment. Net afgestudeerd. Dus nu nog alle dagen vrij.

Maar ik wil werk gaan zoeken (Logisch natuurlijk). Voor of drie volle dagen, of vijf ochtenden in de week. Zaterdags ben ik met mijn vriend op stap. Die heeft ook werk, en daar help ik graag mee. Ik kan dus alle dagen wel met mijn pony aan de gang. Maar zondag is de dag waarop ik straks geheel vrij heb.
Want doordeweeks doe ik eht huis en de boodschappen. (Wat hier heel wat is, met 1 buurtsupermarkt :+ ).

Ik vind het gewoon zo jammer.. Dit meisje is heel aardig, maar kan gewoon niet zo vaak. Nu ik aangegeven ehb dat ik graag heb dat ze vaker zou komen. Probeert ze de zaterdag ook te komen.
Ze wilt het wel, maar heeft het gewoon erg druk.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:09

Ik denk niet dat je onredelijke eisen stelt als je zegt dat ze eens in de week een uurtje of misschien twee uurtjes moet helpen. Ik denk dat het probleem meer zit in het drie keer per week komen, dat is denk ik wat lastiger te vinden. Voor mijzelf zou ik dat teveel vinden, dat red ik niet.. en blijkbaar heb jij de verzorgers getroffen die hetzelfde probleem hebben. Ik zou dan toch die drie dagen over twee personen proberen te spreiden, want wie zegt dat een nieuwe verzorger de garantie op succes is? In het begin komen ze dan misschien drie dagen, maar vaak zie je dat het dan al snel minder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:10

Sanniej_ schreef:
AP_Art schreef:

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Mijn verzorgster doet niet meer dan wat ze van mij mag doen.
Ze overlegt alles als ze niet weet of het mag. Verder brengt ze altijd na die 3 dagen even verslag uit wat wel goed ging en wat niet goed ging.
Dus ja dit kun je zeker verplichten.

Meisje 1 wil eigenlijk heel graag een eigen pony, maar krijgt dit financieel niet voor elkaar. Ik heb het idee dat zij met haar verzorgpony dat idee wil beamen. Ze zei namelijk tegen mij, dat ze zelf ook wel wil bepalen wanneer ze mag wassen, en wat voor voer ze geeft.
Maar dat is iets wat ik absoluut niet wil. Je mag rijden poetsen troetelen knuffelen. Maar als er iets is wat je wilt doen, (Buiten rijden poetsen troetelen knuffelen om), dan vraag je dat eerst.
Dat wil meisje 1 liever neit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:11

AP_Art schreef:
Sanniej_ schreef:

Tot op wat voor hoogte wilt ze meer verantwoordelijkheid dan?
Ik heb zelf ontzettend veel vrijheid bij mijn verzorgpony, maar wel alles in overleg. Gewoon afgesproken dat ik per keer de wei mest of een stal, maar die staan nu leeg.. Weilandje uitmesten is 15 min. werk en echt pinuts, stelt weinig voor.
Verder probeer ik ook zo vaak mogelijk te komen, alleen heb ik ploegendiensten en vorige week had ik de late dienst + dat ik ineens vanalles moest regelen waardoor ik maar 2 x kon, deze week kan ik weer vaker.. het gaat gewoon in overleg. Misschien kan je met verzorgster 1 afspreken dat ze de ene week wel 3 x komt en de andere week 1 x? Benzine kosten kan ik begrijpen voor haar, merk het zelf ook al flink..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:11

Maar zou dat voor de pony's dan niet vervelend worden? Verschillende meisjes?

Ik wil meisje 2 eigenlijk niet wegsturen. En meisje 1 heb ik een hele goede vriendin aan overgehouden, en ik zou haar best terug willen.
Maar waar ik bang voor ben is dat dat dan heel druk word voor de dieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:13

Noompiejjj schreef:
AP_Art schreef:

Tot op wat voor hoogte wilt ze meer verantwoordelijkheid dan?
Ik heb zelf ontzettend veel vrijheid bij mijn verzorgpony, maar wel alles in overleg. Gewoon afgesproken dat ik per keer de wei mest of een stal, maar die staan nu leeg.. Weilandje uitmesten is 15 min. werk en echt pinuts, stelt weinig voor.
Verder probeer ik ook zo vaak mogelijk te komen, alleen heb ik ploegendiensten en vorige week had ik de late dienst + dat ik ineens vanalles moest regelen waardoor ik maar 2 x kon, deze week kan ik weer vaker.. het gaat gewoon in overleg. Misschien kan je met verzorgster 1 afspreken dat ze de ene week wel 3 x komt en de andere week 1 x? Benzine kosten kan ik begrijpen voor haar, merk het zelf ook al flink..

Ze wilt zelf meer kunnen bepalen. Echt precies hebben we het er nog niet over gehad. Maar zelf wassen wanneer ze wilt, en zelf voer mogen bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:13

Nu ga ik eerst even vlug het huis door, voordat vriendje thuis is. Die vind het vast niet leuk als ik de hele dag achter dit kassie gezeten ehb _O-

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:15

ik ben zelf sinds ongeveer 2 maandjes of iets langer een verzorgster van een heel lief paardje.

ik kom inderdaad 3x per week rijden 2x doordeweeks en 1x in het weekend.
verder haal ik altijd de mest uit de weide en de stal en brengt ik het naar de boomgaard bij ons. Verder verzorg ik het paardje natuurloijk poetsen longeren en lekker rijden. Na het rijden voeren en zorgen dat het er allemaal weer netjes uit ziet op de plaats ( hooi wegvegen en stro )
ik heb inderdaad ook heel veel vrijheid maar wel aangeven dat je er bent ( even aanbellen en dan weten ze voldoende )
ik mag zelf weten welke dagen ik kom en wat ik ga doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:17

Kuggur schreef:
AP_Art schreef:
Ik wil straks iemand die drie dagen in de week komt. Lekker gaat rijden (Met 1 van beide pony's, ze zal ze allebei mogen rijden, mischien dat ik 1 van de twee aan haar toewijs, dat is nog even afwachten hoe de tweede pony word). En die minimaal drie keer in de week komt.

Die ook meehelpt op stal en op de weide. Dus 1 dag in de week een uurtje of 2 mee helpt.

Want?
Op een manege is gehele verzorging inbegrepen bij lesgeld en hoef je dus niks te doen behalve rijden. En op sommige maneges mag je verder ook niks.
Verzorgpaard/pony is het verzorgen onderdeel van de afspraak met de eigenaar. In ruil voor gevulde waterbak en eventueel aanvullen hooi, controle omheining (aangezien verzorger er vaak op andere tijden zal zijn.) mag die lekker rijden. Er is nl meer aan paardenhouden dan er op rijden.

Zelf wil ik om meerdere redenen nu geen verzorger/bijrijder, maar mocht ik een echt goede tegen komen zou ik daar ook van verwachten dat die meer doet dan pony zadel op gooien, rondje bos rijden en pony weer terug zetten. Verzorger is voor het verdelen van de lasten en delen van het plezier. Niet de eigenaar 100% werk en 50% lol en verzorger 100% lol en 0% werk.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:17

AP_Art schreef:
Ze wilt zelf meer kunnen bepalen. Echt precies hebben we het er nog niet over gehad. Maar zelf wassen wanneer ze wilt, en zelf voer mogen bepalen.

Ik zou eerst eens een goed gesprek hierover hebben. Voer lijkt mij logisch dat jij dat bepaald, maar wanneer ze mag wassen? Jij vertrouwt haar met jouw paard, ik neem aan dat ze dan ook verstandig genoeg is om te bekijken wanneer het warm genoeg is om het paard te wassen, nietwaar? :P

Ik snap het punt van beide kanten wel. Ja, het is jouw paard en jouw beslissing en zij moet zich daaraan aanpassen. Maar als er over dingen als wassen overlegd moet worden, dan kan ik mij voorstellen dat ze het tijd vind voor een eigen paard :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:25

Ik ben van mening dat een paard niet aldoor gewassen kan worden. Ze staan 24/7 buiten. Krijgen nooit een deken op. Ik was dus alleen als dat echt, echt, Echt nodig is. anders niet.

Meisje 1 is een meisje, die wassen leuk vind, en dit graag iedere maand twee drie keer doet.

Vandaar dat ik dat leiver zelf bepaal.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:37

[/quote]
Geld vragen?! Ik zou in jouw plaats geld aanbieden; je eist nogal wat van je verzorgster, "ik wil dit" en "ik wil dat"...[/quote]
Want?
Op een manege is gehele verzorging inbegrepen bij lesgeld en hoef je dus niks te doen behalve rijden. En op sommige maneges mag je verder ook niks.
Verzorgpaard/pony is het verzorgen onderdeel van de afspraak met de eigenaar. In ruil voor gevulde waterbak en eventueel aanvullen hooi, controle omheining (aangezien verzorger er vaak op andere tijden zal zijn.) mag die lekker rijden. Er is nl meer aan paardenhouden dan er op rijden.

Zelf wil ik om meerdere redenen nu geen verzorger/bijrijder, maar mocht ik een echt goede tegen komen zou ik daar ook van verwachten dat die meer doet dan pony zadel op gooien, rondje bos rijden en pony weer terug zetten. Verzorger is voor het verdelen van de lasten en delen van het plezier. Niet de eigenaar 100% werk en 50% lol en verzorger 100% lol en 0% werk.[/quote]

ben het met jou eens de nadelen horen er ook bij zoals poep scheppen dat moet je er maar voor lief bij nemen, Ik ben al heelmaal blij dat ik zelf 3x in de week lekker mag rijden en nou die poep dat hoort erbji klaar evenals de naverzorgen en de hooibalen stapelen etc.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:40

Als iemand 3 keer in de week je paard gaat rijden is een kleine
bijdrage logisch. Ik zelf heb altijd stal uitgemest en gewoon die
klusjes gedaan. Ik hoefde niks te betalen want het was in
principe mijn eigen verzorging...

Ik vind dat bijdrage moet als je alleen gebruik maakt van het
rijden enzo. Als je de rest van de verzorging ook op je neemt
dan vind ik persoonlijk dat de bijdragen al minder moet worden.