Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leentje1975 schreef:Ik heb even de mening van anderen nodig daarom mijn vraag.....
Mijn dochter van 9 jaar tut al sinds wij ponys hebben er mee om en geeft aan dat ze nu serieuzer wil gaan paardrijden.
Ze ment al sinds een tijdje met een van de kleintjes (80cm) en hobbelt wat rond met onze andere shet (95cm en 20 jaar)
Nu ben ik er over na aan het denken om anders een grotere pony voor haar te kopen, (heb mijn fjord verkocht omdat die te sterk was voor haar en ik zelf op mijn belgische merrie rijd en dan te weinig tijd had om haar ook nog te rijden)
De shet van 20 kan nog wel eventjes maar ik heb een vrij lange dochter dus tja dat houd ook wel eens op natuurlijk.
Ze gaat vrij goed met de paardjes om, zet rustig mijn belgische merrie aan de kant en vind het ook gewoon leuk en dat
wil ik graag zo houden. Dus zo begint onze zoektocht.
Nu is er een manege in de buurt die er mee gaat stoppen en we zijn daar wezen kijken bij een pony.
23 jaar, beetje zuur op stal maar moet wel lief zijn en dan incl zadel en hoofdstel.
Hoogte ergens rond de 1,40
Loopt nu nog dagelijks in de lessen mee en mankeerd verder niks.
Maar wat zouden jullie nu voor of tegen hebben voor de koop van zo'n pony en wat zouden jullie daar aan uitgeven.
leentje1975 schreef:Ze mocht in principe de les ook wel meerijden maar aangezien mijn dochter een beginner is en dit een gevorderden les lukte dat niet.
De ponys mogen ook pas per 1 juni weg omdat dan de lessen pas stoppen dus in die tussentijd kunnen we vast nog wel een paar keer komen kijken/rijden, ga ik vanuit.
Eerst vanmiddag maar eens kijken, misschien klikt het wel helemaal niet.
Maar de prijs is dus niet zo heel raar.....