Eddy Modde?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gisa

Re: Eddy Modde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:08

Goed idee, als we in de toekomst een diploma verplichten voor je een paard mag aanschaffen hoort deze manier van trailerladen in het cursuspakket te zitten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:10

gisa schreef:
De onmogelijk te laden paarden zul je niet op de cursuslocatie zien.
Maar met 1 paard zijn diverse mensen vanaf 14.00 uur bezig geweest en uiteindelijk had Eddy dit paard om 19.30 uur zover dat het in de trailer richting stal ging. Hoe moeilijk is goed genoeg voor de cursus?
Van de eigenaresse krijg ik enthousiaste mails, zij kan hem nu alleen laden.

Klopt maar het enige leuke paard was wel dát paard! :j
Ik had hem nog maar net in mn handen (hehe eindelijk een moeilijk paard in mn handen) en toen wilde Eddy hem perse hebben om de demo mee te doen :? , als ik had geweten wat ik nu weet dan had hij van mij een andere mogen pakken en had ik deze lekker zelf gehouden om mee verder te gaan oefenen. :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 11:22

cissy schreef:
Nogmaals even een kleine nuance, Eddy is niet degene die deze manier heeft uitgevonden dat is Parelli (en Parelli heeft ook weer vele leraren gehad). Eddy heeft het alleen vertaald naar een fijne videocursus en het handzame Ebook geschreven waarvoor velen hem dankbaar (zullen) zijn. Eddy was dan ook 3 ster Parelli instructeur voordat hij voor zichzelf begon.

Ik heb de cursus dus gedaan inmiddels en sta nu ook tussen de trailerlaadexperts vermeld. Het werkt gewoon erg goed op deze manier, maar dat wist ik al voordat ik de cursus ging doen :)
Persoonlijk had ik er meer van verwacht op de cursus, wat meer uitdaging wat paarden betreft, er waren niet van die hele moeilijke paarden helaas. Voor een aantal cursisten wel maar voor de meer gevorderden helaas niet. Maar zie maar eens geschikte paarden op locatie te krijgen :D

Chaos, ik zou als het paard er op gaat het iets meer uitbreiden totdat ze er 30 keer zijn opgegaan bij wijze van spreken, dan wordt het net even wat meer bevestigd de 1e keer, waardoor je geen 4 of 5 sessies meer nodig hebt. Misschien dat je dat nu nog niet lukt maar het werkt wel sneller ook voor het paard. Uiteraard nooit over grenzen gaan en op een goed moment afsluiten.

Nuance is niet nodig.
Ik doe de videocursus van Eddy Modde, niet die van Pat of Linda Parelli.
Wie het uitgevonden heeft maakt me weinig uit, ze vinden allemaal dat ze het wiel uitgevonden hebben dusja. :D

Ik doe het bewust maar een paar keer, paard wordt snel onzeker en verliest heel snel concentratie. Hij was altijd heel gemakkelijk te laden maar er is op een rit onderweg iets gebeurt waardoor hij er niet meer op liep. Maar ik verwacht dat het nu 2x ff wennen was en dat hij er vanavond gewoon oploopt! :j

Chaos

Re: Eddy Modde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 00:31

Cissy: Vanavond heb ik hem er 12x helemaal opgezet, en een keer of 7 tot het laatste stapje.
Wanneer kun je het beste beginnen met stang erachter? Hij wacht nu mooi rustig tot ik zeg: terug!
Hoe bouw jij het meestal op? :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:37

ook dat staat op Eddy zijn site :o scheelt mij weer typen :D

eddymodde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:55

Ben nu een video aan het maken over het sluiten van de stang (hoe en wanneer).
Op cursuslocatie zijn 'onmogelijk' te laden paarden uiteraard niet mogelijk. Het land stikt echter van de 'moeilijk' te laden paarden.
Ze verdoven om naar de cursus locatie te komen is een optie, maar ik probeer niets bewijzen, alleen mensen en paarden te helpen.
En inderdaad, alle credit voor mijn kennis en ervaring gaat naar Linda & Pat Parelli.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:57

Stalgenootje van mij raadde die methode aan. We waren er net naar aan het kijken maar toen liep ze er op wonderbaarlijke wijze ineens weer op. *\o/*