eilleen333 schreef:Ik hecht inderdaad geen waarde aan een dergelijk cetificaat. Gebreken uit het verleden hoeven geen invloed te hebben op de toekomst. Op deze manier kan je nl je paard voor ernstige kwalen laten behandelen door een andere dierenarts, zodat dit niet bij jouw dierenarts geregistreerd staat en dus niet op het certificaat komt.
Een klinische keuring heeft denk ik een grotere waarde om te voorkomen dat je een paard koop met gebreken.
En met betrekking tot opvoeding... Wat de een diervriendelijk vindt, vind de ander dierenmishandeling. Hoe wil je dat formuleren? Getraint volgens de methode van Lammert Haanstra? Op 5 april 1998 een tik gehad omdat hij beet? Denk niet dat het voor opgroeien/opvoeding meerwaarde heeft.
Maar moet dan niet elk behandelende DA om dat certificaat gaan vragen? Zonder certificaat geen behandeling, zou de stelling dan moeten zijn.
Maar ik zie dat echt niet gebeuren. Mijn wormenkuren worden al niet eens vermeld in het paspoort en dat ik 1,5 jaar geleden een spuit quadrisol haalde voor mijn haflinger werd er ook niks in het paspoort genoteerd.
Aan de andere kant zie ik er wel wat in want het levert weer genoeg werkgelegenheid op voor de mens.
Doe mij maar zo'n registratie baantje