Weer zo'n auto/gewicht vraag b-rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Re: Weer zo'n auto/gewicht vraag b-rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:37

Ja, dat zou heel goed kunnen. Maar volgens mij sluit het een het ander niet uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:47

FlyAway schreef:
Ja, dat zou heel goed kunnen. Maar volgens mij sluit het een het ander niet uit.

Je kunt in elke auto een G3-installatie peuteren, maar als dat geen belastingvoordeel oplevert is het vrij zinloos, aangezien die installaties niet echt goedkoop zijn en het verschil in het brandstofverbruik tussen een "gewone" installatie en een G3 niet dusdanig is dat dat de moeite waard is.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:10

We praten langs elkaar heen lijkt het wel. Voor de duidelijkheid; ook Volvo 940`s kunnen gewoon G3 op het kenteken krijgen en dus voor het gereduceerde tarief in aanmerking komen. Sterker nog, er staat er hier 1 voor de deur! 8-) En ik ken er nog tientallen die het ook hebben. Zelfs uitvoeringen zonder die (lambda)geregelde katalysator maar met een ongeregelde katalysator ;) . Met name de vloeibare gasinjectiesystemen (Vialla LPi, Landi LSi bijvoorbeeld) kunnen gemakkelijk op G3, kwestie van de LPE omwisselen en met bewijs van de inbouwer het kenteken naar Veendam sturen voor vermelding van G3 op het kenteken. Voor zover ik het weet is de regelgeving onlangs aangepast en was in eerste instantie het bouwjaar van belang (vóór 1995 kon geloof ik niet) en het is goed mogelijk dat nu bepaald is dat U9 vermeld moet staan op het kenteken. Maar dan nog zijn er dus op dit moment Volvo 940`s te vinden die G3 op het kenteken hebben, en dus profiteren van het lagere tarief.

MariKariS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:03

Volgens mij mag je met een B-rijbewijs nooit met een paardentrailer rijden want ik geloof dat paardentrailers altijd twee assen hebben (en vier wielen) en met een B-rijbewijs mag je geen tandemasser trekken. Een carvan met twee wielen mag dus wel zo lang het gewicht van de auto en de carvan niet meer dan 3500 kg zijn, de carvan beladen niet zwaarder is dan de auto en de auto de carvan mag trekken...

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:46

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:26

MariKariS schreef:
Volgens mij mag je met een B-rijbewijs nooit met een paardentrailer rijden want ik geloof dat paardentrailers altijd twee assen hebben (en vier wielen) en met een B-rijbewijs mag je geen tandemasser trekken. Een carvan met twee wielen mag dus wel zo lang het gewicht van de auto en de carvan niet meer dan 3500 kg zijn, de carvan beladen niet zwaarder is dan de auto en de auto de carvan mag trekken...

Je hebt weer aardig wat klokken horen luiden, maar waar de klepel hangt, heb je duidelijk niet begrepen!

www.overheid.nl/wetten en dan zoeken naar reglement rijbewijzen, art 15.