verkoop van een eczeempony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:50

akreuze schreef:
Als hij dik vlees heeft wil ik hem wel kopen

wat is dit nu weer voor reactie..

ik heb ook een paard met exceem, ze staat ook tekoop maar is absoluut geen haast bij omdat ik wil dat ze een goed plekje krijgt.. maar het is gewoon moeilijk om een paard met exceem te verkopen,, ik ben opgelicht ik wist toen ook niet dat ze exceem had, ze zag er super mooi uit toen... maar je kan niet verwachten dat je idd de hoofdprijs krijgt, en altijd eerlijk blijven.

Gowines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:12

akreuze schreef:
Als hij dik vlees heeft wil ik hem wel kopen

ik zal jou eens kopen omdat je dik vlees hebt!
wat is dat nou voor reactie?!
mensen stellen gewone vragen, en jij gaat overal van die achterlijke reacties onder zetten!
Ga alsjeblieft grappen op de kermis maken, en niet hier op bokt.nl!

TS; even aan de tafel gaan zitten en over de prijs onderhandelen (:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:04

sndr_vdb schreef:
Hallo

Heeft er iemand ervaring met het verkopen van een eczeempony?
Gaat dat makkelijk of toch redelijk moeilijk? want het is natuurlijk niet niks.
Ik heb nu wel een product wat ik op haar manen smeer en ook effectief werkt, met ongeveer om de dag te smeren, ziet ze er echt goed uit moet ik zeggen.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de wilskracht heeft om dat vol te houden van maart tot zowat september ..

Ik hoor het graag =)

Reken er maar op dat eczeem de prijs halveert, of nog erger.. Veel mensen willen uberhaupt niet een eczeempaard, al zouden ze geld toe krijgen. Het is misschien niet terecht, zeker bij lichte eczeem hoeft het niet zo erg te zijn, maar zo werkt het wel.
Als hij echt erge eczeem heeft krijg je er niet veel meer dan de slachtprijs voor, of je moet hem zelfs weggeven. Maar hoe dan ook moet je zoiets wel melden bij de verkoop natuurlijk.

Wat voor pony is het? Heb je hem zelf gekocht met eczeem of heeft hij dat bij jullie gekregen?

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:37

ik heb 4 jaar geleden een toen 18 jarige exzeem merrie gekregen(dus niet gekocht) via een kennis. Ze zat onder de wonden..was kaal ..echt vreselijk
AfbeeldingAfbeelding
Ze is vreselijk lief..daar kun je bij wijze van spreken een blinde nog mee op pad sturen..dus ik heb er heel veel tijd, geduld en geld ingestoken en ze staat nu van maart tot september/oktober in een exzeemdeken...krijgt een speciaal poeder door haar voer en kan binnen gaan staan wanneer ze wil met als resultaat een heel mooi paard zonder schuurplekken en met mooie manen en staart :D

Afbeelding

dus een exzeempaard is voor mij geen reden om op een prijs af te dingen oid..een paard is er voor mij niet minder om...als je er genoeg tijd en geld insteekt..als je er moeite voor doet is het op te lossen..
ik hoop dat je ook zo'n eigenaar voor je paardje vind

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:20

Maar het is toch niet voor niks dat je dit paard gekregen hebt en niet gekocht barbara? En heb je wel eens in de zomer op een eczeempaard gereden? Niet leuk hoor.. Steeds dat gejeuk aan alles wat het kan vinden, en geschud. Rij je nog op dit paard?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:32

Ik kocht een C-pony die drachtig was met hele erge zomer exceem,beestje werd er gek van.
Kon geen seconde stil blijven staan,bleef maar lopen,zo'n jeuk had ze.Volgens de verkoper was het écht geen zomer exceem,maar ik wist wel beter.Ik heb de merrie behandeld en na 2 weken kon ze al stil staan om te grazen en gepoetst te worden.Na een paar mnd. groeide haar manen en staart weer mooi aan.
Als je het goed behandeld is er nix mis met een exceem pony.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:53

shera schreef:
Ik heb vorig jaar ook een paard met eczeem verkocht. Je kunt er niet de hoofdprijs voor vragen en je moet vooral eerlijk zijn over de mate van eczeem en wat jij er aan doet. De koper van mijn paard heeft zich vantevoren in zomereczeem verdiept en wist dus wat ze kocht.

Mijn paard is richting de kust vertrokken en dat vond ik wel een prettige bijkomstigheid. Ze heeft daar dus ook echt minder last van haar eczeem dan bij mij

En ik ben de nieuwe gelukkige eigenaar van deze knappe merrie.
Shera en ik hebben vooraf uitgebreid mailcontact gehad over mate van ZE, wat de verzorging inhield zowel qua kosten als qua tijd...Zij is er heel eerlijk in geweest en ook de afspraak gemaakt dat mocht het met 2 weken verergeren bij mij, ze weer terug ging.
Ik heb Vera nu een jaar en het gaat prima. Er zit idd wat meer werk aan, en het vergt een ander aangepast voerbeleid, maar ik vind dat geen enkele belemmering.
Ik woon meer richting kust en Vera staat nu regelmatig zonder soepjurk en als je het niet weet, zie je niet dat het een excemer is hoor ;)
Overigens een goede vliegenspray doet wonderen met rijden in de zomer (en dan bedoel ik niet de standaardsprays die in de winkel te koop zijn, maar sprays zoals Farnam Endure of Absorbine)

littledivaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:00

het ligt aan de koper een vriendin haar pony had ook eczeem en was binnen 4 weken verkocht dus het ligt aan het aanbod en heo de pony er verder eruit ziet.