Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_DP_ schreef:Ja het gaat om het paspoort. Ik ga dit eens bij de politie navragen, heb daar genoeg kennissen werken.
Bedankt allemaal voor de info! Ik hoop echt dat ik het nu geregeld ga krijgen.
Reacties mogen blijven komen...
hotchocolat schreef:Ik zou haar ook gewoon kopen, wel met een officiele koopovereenkomst zodat je daar altijd op terug kan vallen bij eventuele problemen.
Bij het stamboek ook een nieuw paspoort aanvragen.
Mindim schreef:Kun je niet het paspoort aanvragen en de huidige eigenaar(persoon B) zijn handtekening laten zetten? Doe jij het werk, het gaat voor de instantie toch alleen maar om de handtekening van persoon B.
Zoals vaker gezegd, paspoort is geen eigendomspapier.
_DP_ schreef:En als de geregistreerde nou overleden zou zijn hoe gaan ze het dan oplossen bij het stamboek?hotchocolat schreef:Ik zou haar ook gewoon kopen, wel met een officiele koopovereenkomst zodat je daar altijd op terug kan vallen bij eventuele problemen.
Bij het stamboek ook een nieuw paspoort aanvragen.
Officiele koopovereenkomst gaat er sowieso komen. Maar stamboek vertelde mij dat ik niet de pony kan kopen en dan nieuw paspoort aan kan vragen. Ze zeggen dat alleen degene die geregistreerd staat een duplicaat kan aanvragen...Dit is dus het grote probleem. Ik moes eerst zorgen voor een nieuw paspoort en dat dan op mijn naam laten zetten. Vind dit zo vervelend allemaal. Ik wacht al zo lang. Daarom dat ik er nu ook genoeg van had en het op bokt heb gezet...
loes-freke schreef:Mindim schreef:Kun je niet het paspoort aanvragen en de huidige eigenaar(persoon B) zijn handtekening laten zetten? Doe jij het werk, het gaat voor de instantie toch alleen maar om de handtekening van persoon B.
Zoals vaker gezegd, paspoort is geen eigendomspapier.
maar persoon B staat niet als eigenaar bij stamboek vermeld en A wel maar die is er niet meer.
Kabouterdans schreef:En als de geregistreerde nou overleden zou zijn hoe gaan ze het dan oplossen bij het stamboek?
Mindim schreef:Kabouterdans schreef:En als de geregistreerde nou overleden zou zijn hoe gaan ze het dan oplossen bij het stamboek?
Lijkt me dat je in de handel wel vaker dit soort dingen voorbij ziet komen, er zal toch wel een oplossing zijn.
Ik kon bij het kwpn wel de papieren omruilen, alhoewel ik bij het kwpn niet geregistreerd sta als eigenaar(moet ik namelijk lid worden en daar heb ik geen zin in),ik moest oude papier opsturen en dan was het klaar. Maar goed dat is een iets andere situatie.
Kun je persoon A niet opsporen?
santie schreef:Ik heb wel eens een paard gekocht en verkocht, maar ik heb nog nooit een handtekening hoeven zetten om het paspoort te laten overschrijven... Ook heb ik nog nooit een handtekening nodig gehad toen ik mijn paard op mijn eigen naam overschreef. juist omdat het geen eigendomsbewijs is! Misschien eens contact opnemen met de pve dit is een overkoepelende organisatie van de paspoortverstrekkers instantie's, daar zullen ze vast wel weten wat je nu moet doen. Als de oorspronkelijke eigenaar onvindbaar blijft, zou de pony dus nooit meer kunnen worden doorverkocht. Daarbij is een paspoort tegenwoordig ten aller tijden verplicht en kan de huidige eigenaar een boete krijgen, omdat hij het paard niet kan identificeren. Daarom vind ik het helemaal raar dat zo'n instantie niet wil meewerken.
piendepien schreef:Mag ik vragen waarom de papieren zo belangrijk zijn?
Is het een merrie en wil je nog een veulen.
Als het mijn droompony zou zijn zou het mij niks uitmaken of de papieren er wel dan niet bij zouden zitten, het zijn idd geen eigendomspapieren .
Bij mijn ruin zitten ook papieren, maar die bekijk ik maar eenmal per jaar , bij het inenten
santie schreef:Ik heb wel eens een paard gekocht en verkocht, maar ik heb nog nooit een handtekening hoeven zetten om het paspoort te laten overschrijven... Ook heb ik nog nooit een handtekening nodig gehad toen ik mijn paard op mijn eigen naam overschreef. juist omdat het geen eigendomsbewijs is! Misschien eens contact opnemen met de pve dit is een overkoepelende organisatie van de paspoortverstrekkers instantie's, daar zullen ze vast wel weten wat je nu moet doen. Als de oorspronkelijke eigenaar onvindbaar blijft, zou de pony dus nooit meer kunnen worden doorverkocht. Daarbij is een paspoort tegenwoordig ten aller tijden verplicht en kan de huidige eigenaar een boete krijgen, omdat hij het paard niet kan identificeren. Daarom vind ik het helemaal raar dat zo'n instantie niet wil meewerken.
...je moet dan uiteraard ook het paspoort meesturen (in jouw geval het registratiebewijs en niet het paspoort)...en dat heb je juist niet....je hebt beide dus niet
Stel anders eens voor, om mee te betalen, ofzo? santie schreef:Ik heb gewoon de paspoorten opgestuurd, met mijn gegevens en het verzoek tot overschrijven. Maar ik heb echt nog nooit een handtekening van de vorige eigenaar nodig gehad. Misschien dat het per instantie verschillend is. Maar helaas heeft ts geen paspoort en wil de huidige eigenaar het (ivm de kosten?) eigenlijk liever ook niet regelen en dan word het wel heel erg lastig.
@ Ts: Een paard houden die geen paspoort heeft is idd tegen de regels, maar blijkbaar moet de eigenaar dit regelen. Dus die zou ik dan toch weer even aan zijn jas trekken, dat hij het in orde maakt, zodat jij je geld aan hem kan gevenStel anders eens voor, om mee te betalen, ofzo?