€ 3500 - tweejarige new forest (momenteel nog hengst)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:46

Rebeccatjuh schreef:
De castratie van mijn paard - op de kliniek, via de lies, onder narcose- kostte mij toen 700 incl. naverzorging. (geen complicaties)
Maar deze vorm van castreren is vooral voor oudere paarden waarvan het zaakje wat verkleeft kan zijn. Mijn paard was 9 toen ik hem liet castreren, vandaar.

Voor jongere paarden is een castratie geloof ik wel een stuk goedkoper? (zelfs op de kliniek, omdat het minder gecompliceerd is)

De castratie wordt gewoon terplekke gedaan, dus niet in de kliniek. ;)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:47

xMurano schreef:
Rebeccatjuh schreef:
De castratie van mijn paard - op de kliniek, via de lies, onder narcose- kostte mij toen 700 incl. naverzorging. (geen complicaties)
Maar deze vorm van castreren is vooral voor oudere paarden waarvan het zaakje wat verkleeft kan zijn. Mijn paard was 9 toen ik hem liet castreren, vandaar.

Voor jongere paarden is een castratie geloof ik wel een stuk goedkoper? (zelfs op de kliniek, omdat het minder gecompliceerd is)

De castratie wordt gewoon terplekke gedaan, dus niet in de kliniek. ;)

Dan is het nog goedkoper ;)

opisop_shop

Re: € 3500 - tweejarige new forest (momenteel nog hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:51

maar ja, het is natuurlijk maar net wat de gek ervoor geeft ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:51

opisop_shop schreef:
mistid schreef:
Ik heb mijn goede, raszuivere forester als tweejarige gecastreerd en wel voor 600 euro gekocht.

maar dat lijkt me eerder een uitzondering?

Nee, ze zijn op het moment helemaal niets meer waard. Toen was het wel een uitzondering, toen lag de prijs van een foresttwenter nog op zo'n 1000 euro. Je kunt er wel meer voor vragen, maar de praktijk wijst toch uit dat ze niet voor meer als 750 weggaan.

Al is verkopen naar particulieren voor fokkers wel ideaal, veel van die mensen zijn emotioneel veel te snel om waar fokkers en handelaren makkelijk gebruik van maken (geef ze eens ongelijk).

De prijzen die op internet staan, zijn allemaal vraagprijzen. Als jij de helft bied en je krijgt geen klap aan de kop, dan zit je al aardig in de buurt.

Edit: typfout

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:52

xMurano schreef:
Als ik de bedragen zie die hier worden vermeld, denk ik toch dat ik eens met de eigenaar moet gaan praten, maar iedereen zegt dat met hem niet te onderhandelen valt. :n

Het is wat de gek ervoor geeft.
Ik denk dat het in dit geval 'take it or leave it' wordt.
Ben wel van mening dat 3000 euro voor een 2 jarige hengst buitenproportioneel is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:55

mijn god...wat een geld, denk dat de verkoper handig inspeelt op het feit dat jij hem graag wilt hebben. Asociaal veel geld

btw, castratie ter plekke kost lang geen 500,00 en die naverzorging valt ook wel mee, gewoon rustig mee stappen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:58

Onze hengst van 3 jaar, bijna 1.70 groot, is gecastreerd voor 300 euro. Dat was incl. verschillende nabezoeken (+ behandeling) en meerdere soorten medicijnen, omdat de koker zo enorm gezwollen was.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:01

Pfeeew wat een geld... daar kun je bij ons dadelijk bijna een supergetalenteerde driejarige NF ruin voor kopen, netjes ingereden en al! Tja, vragen kan je natuurlijk alles, zullen die mensen wel denken. Ik zou verder zoeken. Of je moet geld genoeg hebben en deze perse willen hebben, maar anders niet. Belachelijk zeg...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:11

E 3500 is veel geld voor een 2 jarige. Op de hengstenkeuring koop je ze voor minder en dan zijn ze vaak ook al gekeurd. Vind het een onrealistische prijs. Koop dan een pony die al gecastreert is en talent onder het zadel blijkt te zijn van 3 of 4 jaar oud

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:15

Inderdaad, te veel voor een jonge New Forest. Ik heb voor de crisis een merrie, drachtig van een goedgekeurde hengst, 4000,- betaalt. Dus eigenlijk 2 én voor de crisis.
Nu is dat ook al te veel vind ik.

Hij is nog maar 2 jaar, en de eigenaar weet dat jullie hem wel graag willen hebben.
En valt er niet mee te onderhandelen? Nou jammer dan, want hij verkoopt hem echt niet zomaar voor 3500,- euro hoor! Kun je beter naar een mooie 5/6 jarige kijken die L loopt ofzo. :)

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:16

mijn friese merrie met alleen maar sterouders en sterfamilie kosten op 3jarige leeftijd €3000,- en zadelmak. Dan vind ik 3500 voor jouw pony waar je niet eens meer kunt dekken etc. belachelijk veel. Ik zou de helft geven en niet meer...

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:50

Mijn dochter heeft een New Forest ruin gekocht met papieren voor 1500 euro, deze is veel te duur, zeker in deze tijd.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:11

Ik weet niet hoe de ponymarkt nu is, noch de afstamming.
Maar ik vind ook dat hier ook voor paarden behoorlijk lage prijzen worden vermeld. Als het ECHT een goeie pony is, raszuiver met goede afstamming, zonder verborgen gebreken, en braaf, dan kun je daar gerust dat geld voor betalen. Qua castratie, 500 is ruim gerekend, maar als je daarintegen geen risico's loopt als het fout gaat, (want ook bij castratie zijn er risico's) dan zou ik dat wel zo doen.

Aangezien ik hier voor 3 jaarse paarden overal prijzen zie staan van rond de 3000 euro. Ik kan je zeggen dat ik meer dan het dubbel voor de mijne heb betaald en dat (niet slecht bedoeld!!) op kwaliteit ook een prijs staat...
Soms verkeerdelijk ook hoge prijs voor een minder paard, maar daarvoor heb je een nader onderzoek nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:16

inesje15 schreef:
Maar ik vind ook dat hier ook voor paarden behoorlijk lage prijzen worden vermeld. Als het ECHT een goeie pony is, raszuiver met goede afstamming, zonder verborgen gebreken, en braaf, dan kun je daar gerust dat geld voor betalen. Qua castratie, 500 is ruim gerekend, maar als je daarintegen geen risico's loopt als het fout gaat, (want ook bij castratie zijn er risico's) dan zou ik dat wel zo doen.

Aangezien ik hier voor 3 jaarse paarden overal prijzen zie staan van rond de 3000 euro. Ik kan je zeggen dat ik meer dan het dubbel voor de mijne heb betaald en dat (niet slecht bedoeld!!) op kwaliteit ook een prijs staat...
Soms verkeerdelijk ook hoge prijs voor een minder paard, maar daarvoor heb je een nader onderzoek nodig.

Paard is tenslotte ook weer anders als een pony he. En de echt goede paarden (en pony's) worden niet zo maar verkocht als 2 jarige, JUIST niet door een stal die zelf (zoals ik het iig begrijp) naar keuringen ed gaan. Die weten de goede er wel uit te pikken en te houden, die gaan ze echt niet aan een meisje verkopen hoor... En daarbij, een 2 jarige is weer totaal wat anders als een 3 jarige...

Verder zou ik een bedrag van 1500 euro met casteratie zou ik zelfs redelijk veel vinden. Met keuring en alles erbij vind ik het een mooi bedrag. Het is en blijft een 2 jarige, hoe mooi, goed of wat dan ook hij ook is.

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:25

Als eigenaar niet over de prijs wil onderhandelen, zou ik verder kijken!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:27

pip_nijn6 schreef:
Als eigenaar niet over de prijs wil onderhandelen, zou ik verder kijken!

absoluut, zou sowieso inclusief castratie niet verder gaan dan 2500,00 in acht genomen dat jullie deze pony blijkbaar graag willen hebben. Maar zelfs 2500 vind ik eigenlijk al teveel geld

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:32

jeetje wat een geld
aan papieren heb je niks, aangezien hij gecastreerd word en geen GGK hengts is.
jong, niet ingereden, en dan zoveel geld vragen in deze tijden?
1500- max zou ik ervoor uit willen geven

Dat bedrag heb ik in guldens betaald voor een toen 3 jarige merrie met goede papieren!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:04

__Marloes schreef:
inesje15 schreef:

Paard is tenslotte ook weer anders als een pony he. En de echt goede paarden (en pony's) worden niet zo maar verkocht als 2 jarige, JUIST niet door een stal die zelf (zoals ik het iig begrijp) naar keuringen ed gaan. Die weten de goede er wel uit te pikken en te houden, die gaan ze echt niet aan een meisje verkopen hoor... En daarbij, een 2 jarige is weer totaal wat anders als een 3 jarige...

Verder zou ik een bedrag van 1500 euro met casteratie zou ik zelfs redelijk veel vinden. Met keuring en alles erbij vind ik het een mooi bedrag. Het is en blijft een 2 jarige, hoe mooi, goed of wat dan ook hij ook is.

Juist daarom dat het bedrag zo hoog ligt. ALS ze die willen, dan vraagt hij er veel voor. Het kan ook een fokkerij zijn die bijvoorbeeld enkel de merries houdt, of willen die mensen niet bepaald tijd investeren in het opleren.
Gaat die stal naar keuringen? Dat had ik niet uitgemaakt uit de tekst hoor.

Hoe dan ook, voor kwaliteit staat een prijs, hoe goed of hoe slecht de markt ook gaat, de goeie blijven geld kosten.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:07

xMurano schreef:
PercyLeen schreef:
Ik vind het een behoorlijk bedrag! Zeker voor een ruin (straks) Leuk hoor papier, maar je kan er niet op rijden en mee fokken wordt ook lastig in deze ;)

Wordt de pony gekeurd?

Ik ben niet zeker of hij toen meegeweest is op keuring (er zijn zoveel hengsten- en merieveulens die elk jaar meegaan dat ik het op den duur niet meer weet) :p
Ik zal het deze middag eens vragen. ;)

ik denk trouwens dat dit gaat over een standaard veulenkeuring en NIET over de hengstenkeuring ;-). Volgens mij komt dit paard uit een fokkerij, waar alle mannelijke dieren wegmoeten, hoe goed of hoe slecht ook. Hoe langer je dieren houdt, hoe langer je ze moet eten geven EN hoe meer risico op ongevallen.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:07

xMurano schreef:
PercyLeen schreef:
Ik vind het een behoorlijk bedrag! Zeker voor een ruin (straks) Leuk hoor papier, maar je kan er niet op rijden en mee fokken wordt ook lastig in deze ;)

Wordt de pony gekeurd?

Ik ben niet zeker of hij toen meegeweest is op keuring (er zijn zoveel hengsten- en merieveulens die elk jaar meegaan dat ik het op den duur niet meer weet) :p
Ik zal het deze middag eens vragen. ;)

ik denk trouwens dat dit gaat over een standaard veulenkeuring en NIET over de hengstenkeuring ;-). Volgens mij komt dit paard uit een fokkerij, waar alle mannelijke dieren wegmoeten, hoe goed of hoe slecht ook. Hoe langer je dieren houdt, hoe langer je ze moet eten geven EN hoe meer risico op ongevallen.

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 13:11

@ inesje15; ja inderdaad. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:31

inesje15 schreef:
__Marloes schreef:

Juist daarom dat het bedrag zo hoog ligt. ALS ze die willen, dan vraagt hij er veel voor. Het kan ook een fokkerij zijn die bijvoorbeeld enkel de merries houdt, of willen die mensen niet bepaald tijd investeren in het opleren.
Gaat die stal naar keuringen? Dat had ik niet uitgemaakt uit de tekst hoor.

Hoe dan ook, voor kwaliteit staat een prijs, hoe goed of hoe slecht de markt ook gaat, de goeie blijven geld kosten.

In een van de berichten van ts staat dat ze niet weet of de pony niet een keer mee naar de keuring is geweest, omdat er zoveel van die stal mee naar de keuring gaan... Daarom gaat het naar mijn idee om een stal die wel de beste pony's blijft selecteren.

Een heel goed paard of een hele goede pony word niet verkocht voor 3500 euro, die liggen weer een prijsklasse hoger (10.000-15.000 of nog meer) en worden dus niet naar een meisje verkocht maar aan een ouder persoon die er iemand anders op laat (en dan iemand met naam, bv dana van lierop oid). En waarom zou je een hele goede hengst willen laten ruinen? Met een goede bedoel ik dus eentje die eventueel kans maakt om ggk te worden.

Geloof me, echt goede paarden bieden ze niet even zomaar aan. De beste houden ze zelf, of zijn als veulen al verkocht aan grote stallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:33

om even iets duidelijker te zijn, met echt goed noem ik geen pony die het z aan kan, maar die nationaal en internationaal goed mee kan draaien onder een goede ruiter.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:44

Wow.. dat is wel heel veel geld voor een 2 jarige zeg... voor dat geld kun jebeter een erg goede net ingereden NF kopen..weet je ook nog wat ie onder het zadel doet ook...

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:49

Helemaal met marloes eens.

Naar mijn mening is de prijs dan ook veels te hoog, denk eraan dat hij ook pas 2 is een nog op zijn minst een jaar niks kan doen, waar wel heel veel kosten aan verbonden zijn, daarna moet hij ook nog ingereden worden ( als je dit niet zelf doet komt er ook nog en flink bedrag bovenop) en dan is het ook maar de vraag hoe het zich onder het zadel gedraagt, kan net zo goed heel anders worden dan dat jij het je voorsteld, en dan zit je met de gebakken peren want voor die prijs wordt je hem dan echt niet meer kwijt.

En laat hem aub keuren!

Ik wilde ook een veulen kopen van 2 jaar, had hem ook zien opgroeien vanaf dag 1, was er elke dag wel te vinden op stal, ontwormen en naar de hoefsmid, entingen etc regelde ik ook allemaal en de eigenaar betaalde, toch heb ik hem laten keuren voordat ik definitief overging tot de koop, gewoon weg om later geen problemen mee te krijgen, en wat bleek hij zat onder de verkalkingen!
Hij was waarschijnlijk op de wei eens uitgegleden of misschien tijdens het spelen met soortgenootjes was er eentje achter op zijn kruis gesprongen in ieder geval werd hij afgekeurd en zou niet als sportpaard kunnen dienen.
Zo zie je maar ook als je hem ziet opgroeien,je bent er geen 24 uur per dag bij en weet dus niet of er toch toevallig iets is gebeurd en hem nu iets mankeert.