Alani schreef:Bedenk je ook dat wanneer je je paard verzekerd hebt er duurdere medicijnen door de da worden gebruikt. Als ik hier de bedragen zie voor een paar dagen kliniek (€ 1.400) dan heb ik het idee dat ze ook met andere tarieven werken.
Tuurlijk kun je pech hebben, heb ik ook gehad.
Mijn spatpaard heeft 6x Tildren gehad, onder behandeling van Emmeloord gestaan, weet ik niet hoeveel foto's er gemaakt zijn, dat zijn allemaal kosten die mogelijk door een verzekering betaald zouden zijn. Maar als een verzekeringsmaatschappij er geen heil meer inziet dan zal je paard afgekeurd worden en dus ook in goede perioden niet meer in de sport uitgebracht kunnen/mogen worden.
Voor zoveel paarden is verzekeren mij te duur en ik zorg dat ik voldoende geld achter de hand heb voor een behandeling.
Mag ik vragen wat jullie per jaar aan de verzekeringspremie betalen en wat je max mag claimen aan ziektekosten per jaar. En wat je netto krijgt uitgekeert ingeval van afkeuring sport of dood?
Dierenartsen zijn vaak wel wat terughoudender met onderzoeken als je niet verzekerd bent inderdaad. Ik heb met die van mij (die helaas niet in de verzekering zat) destijds de keus gemaakt om hem toch de meest optimale zorg te geven, dan maar op eigen kosten. Dan kom je toch ook wel aan zulke rekeningen. En ja ik was dus heel blij geweest met een verzekering
Afkeuren gaat natuurlijk altijd op basis van medisch advies en niet op basis van wat de verzekering er nog in ziet. Die van mij was wel voor dood en ongeschiktheid voor de sport verzekerd. Is uiteindelijk afgekeurd helaas, maar volledig op initiatief van mij en de VA. Verzekering is pas ingeschakeld toen hij afgekeurd was en hebben keurig uitbetaald.