Kan stal schadevergoeding vragen na Kapaza ingelicht te hebb

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: Kan stal schadevergoeding vragen na Kapaza ingelicht te hebb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:57

Precies !! Dat heb ik allemaal nog zwart op wit staan op de mail.
Geen kreten uit de lucht gegrepen, op waarheid en eigen ervaringen gebaseerd.
En erbij gezegt dat ik meerdere mensen ken die ook belazert zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:59

hoe komt die stal aan jouw gegevens? Heeft Kapaza dat gedaan? want dat mogen ze absoluut niet doen :)
Sowieso vind ik het nergens op slaan, als jij slechte ervaringen heb met een stal, en je hebt daar duidelijke argumenten voor (zie: misleidende advertentie's) dan kunnen ze je werkelijk niks maken :+ die naam hebben ze zelf slecht gemaakt...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:01

Waar zijn anders die duimpjes omhoog en omlaag voor? Je mag wel je goede ervaringen delen met de hele wereld maar niet de slechte? |o

Vind dat Kapaza er ook wel actie op mag ondernemen en de adverteerder in dit geval op de vingers mag tikken dat hij slechte recensies niet mag bedreigen met processen etc. En dat hij anders wordt geblokt op de site of hoe dat ook heet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:04

Ze zeggen dat Kapaza heeft gezegt dat ik heb gemaild ik heb nog niks terug gemaild en ga ik ook niet doen..
Ik heb niet gezegt dat de advertenties verwijderd moeten worden gewoon in het algemeen mijn verhaal gedaan..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:08

Kapaza mag absoluut niet jouw gegevens doorbrieven, dus daar kan je kapaza ook meteen op wijzen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:11

Wel in dit geval lijkt me. Als jij een advertentie hebt waarin je niet duidelijk maakt wat de slechte ervaringen zijn en alleen maar zit te roepen dat het oplichters zijn, kun je zeker wel rekenen op ongelijk in de rechtszaal. Sowieso vind ik het wat vreemd om zo'n advertentie te openen dan. Je hebt er niets mee te maken, als kopers het paard niet keuren is dat immers niet jouw probleem. Zet dan desnoods een recensie bij de adverteerder zelf of licht Kapaza in..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:14

Ik heb dat dus wel duidelijk gemaakt ik kreeg een mail en direct verwijderd zoals afspraak, daar kunnen ze me niet op verbolgen heb ik zwart op wit, verder heb ik alleen waarheid en feiten verteld over mijn eigen ervaringen!! Via meld misbruik

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:15

Ze willen me dus vervolgen over dat ik Kapaza heb ingelicht.. Maar Kapaza had dat in eerste instantie niet mogen doorgeven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:17

Maar dat mag wel, alleen de advertentie was niet echt een goed idee :+ Maar jij hebt hem verwijderd, dus in dat geval zou er niks mis mogen zijn. Dan gaat Kapaza nu idd de mist in en zou jij zelfs een schadevergoeding bij Kapaza kunnen eisen :+

Al ben ik wel nieuwsgierig om welke stal het gaat, zou je me dat kunnen pben?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:21

Ik ga het gewoon even afwachten ik heb niks illigaals gedaan en heb alles zwart op wit :)
Ik wil je best de stal pb en maar ben ik dan niet fout?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:22

tuurlijk kan je pb's sturen haha, dat is niet openbaar :P

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:27

Is dat geen laster of smaad dan? Mocht Kapaza mij niet hebben doorgegeven vinden ze me zo wel of de ruiters die er rijden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:29

Maar de advertentie die jij zelf op kapaza had gezet: daar had jij de naam van de stal toch niet in genoemd? Alleen in gezet dat mensen je konden mailen voor de naam van die stal?
In dat geval hebben zij toch helemaal geen bewijs dat je het over hun stal hebt, bovendien heb je hun stalnaam niet openbaar neergezet en hebben ze geen bewijs dat je hun naam ook maar aan ìemand hebt doorgemaild. Dus dan lijkt laster/smaad me echt niet aan de orde.

Lijkt mij dat ze je niks kunnen maken. Maar voor de zekerheid kun je eens langsgaan bij het juridisch loket?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:31

In de advertentie in eerste in stantie wel, niet aan gedacht een gefrustreerde actie, direct verwijderd ook na mail dat ik een uur had.. Dit staat zwart op wit dat dit netjes afgehandeld was dus hier kunnen ze me nu niet meer op pakken, ze willen me vervolgen omdat ik meld misbruik heb gedaan op Kapaza ze hebben het niet eens over de advertentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:39

Schrijf Kapaza aan, zij geven de mogelijkheid om te reageren met een duim of een minnetje en dat heb jij gedaan...dan mag de stal verder wel bewijzen dat ze zo goed zijn en dat onderzoek zal dan ook gestart worden. Desnoods ga je vast info bij elkaar scharrelen en dat willen ze niet in de openheid, want stel dat de rechter beslist en jouw gelijk geeft, dan is er dus een punt dat zij niet deugen.....

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:44

Info en getuigen heb ik al zat dus daar maak ik me niet druk om, ik kan echter geen rechtzaak betalen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:44

Ze adverteren nu trouwens onder een andere naam dus veel verlies zullen ze niet leiden..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:45

Oh, okee. Nou ja, gelukkig dat ze het dan niet over je advertentie hebben.

Met dat 'meld misbruik' knopje heb je een bericht aan kapaza gestuurd met de reden ofzo? En die redenen zijn puur jouw eigen ervaringen met deze stal? In dat geval kan ik me echt niet voorstellen dat dat onder smaad kan vallen.
Maar ik vind het wel echt heel erg vreemd dat kapaza heeft laten weten dat jij dit was. Onee, dat hadden ze ontkend hè. Kan wel zo zijn dat kapaza doorgegeven heeft dat er misbruik gemeld was (zonder namen te noemen) en dat die staleigenaar dacht dat dat waarschijnlijk door dezelfde gedaan is als degene van de advertentie (jij dus). En door die advertentie hadden ze natuurlijk jouw mailadres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:51

Balou_k schreef:
Ze adverteren nu trouwens onder een andere naam dus veel verlies zullen ze niet leiden..

Klinkt erg betrouwbaar je naam veranderen........dus je hebt wel een punt. laat ze maar komen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:52

maak van elke advertentie een printscreen :) meer bewijs voor jou dat ze onder andere namen averteren

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 00:00

Ik heb alles op papier maar van die andere advertenties kan ik geen ps meer maken daar adverteren ze helemaal niet meer onder..

Ja dat kan ook dat ze mij verdenken, ik heb niet gereageer op de mail, maar via dit kunnen ze natuurlijk zien van zie je wel zij was het maar alsnog heb ik niks verkeerds gedaan..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:08

laat je niet bangmaken. ze vinden jou gewoon lastig en hopen waarschijnlijk dat je op deze manier stopt
met het hun 'lastig maken'.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 10:07

Kapaza heeft mijn gegevens niet doogegeven alleen gemeld dat er klachten zijn.. Zou wellicht een modje dit topic zo anoniem maken? Dat er een algemene naam word gebruikt ? Voor posten die je niet meer op jouw naam wilt hebben?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:31

Moet je ff bovenin op de naam van een vd mods van dit forum klikken en die een pb sturen. Denk dat die dan dit topic verwijdert.