Wendie1992 schreef:Ga eerst maar is vragen wat de man er uberhoupt voor wil hebben..
Zoals ik al zei,hij zegt alleen "Doe maar een bod"
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
M_D_H schreef:doe dat dan
ik moet je heel eerlijk zeggen dat als ik een pony wil verkopen, maar die zowiezo niet naar de slacht doe(zoals jij zegt dat hij niet zal doen) dan krijgt niemand hem mee voor de slachtprijs hoor
M_D_H schreef:doe dat dan
ik moet je heel eerlijk zeggen dat als ik een pony wil verkopen, maar die zowiezo niet naar de slacht doe(zoals jij zegt dat hij niet zal doen) dan krijgt niemand hem mee voor de slachtprijs hoor
Wendie1992 schreef:M_D_H schreef:doe dat dan
Dat denk ik dus ook niet.. voor 200 euro heb je geen relatief gezond paard, wat wel ondervoed is exc.. want daar is wat aan te doen hij is niet ziek of dan ookzoals jij dat zegt. Denk dat je met 200 niet ver zult komen
newt schreef:hij vraagt om een bod, maar wat heb je er zelf voor over? denk dat dat een juiste vraag is, wat wil en kan je uitgeven, wat zijn je overige onkosten je moet hem castreren e.d.
edit: wat is ondervoed?. dat je zijn ribben ziet?. of dat hij brood mager is. Het is een hengst bijna 3 jr die groeit. mager zijn er dan vele.
GittekeZ1 schreef:Een mager paard is gezonder
dan een vet paard
http://www.paardenkenniscentrum.nl/docs/bcs.pdf
hier kun je zien of het paard slank mager of onder voet is
worm besmetting is wel een groot probleem als het erg extreem is
bv geen normale ontlasting meer dan is het slijmvlies aangetast
Rhine_ schreef:newt schreef:Valt je vies tegen wat een paard aan kilo's is, daar verkijk je je op. mijn merrie van 2jr jong 1.60m groot en zwaar gebouwd en woog slechts 320kg in totaal!.
De slager gaf ook aan dat "wij" als leek ons daar snel op verkeken.
Mijn shetland ruintje van 1jaar weegt al 160 kg.