Slachtprijs E-pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:57

Wendie1992 schreef:
Ga eerst maar is vragen wat de man er uberhoupt voor wil hebben.. ;)

Zoals ik al zei,hij zegt alleen "Doe maar een bod"

M_D_H

Re: Slachtprijs E-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:58

doe dat dan :)
ik moet je heel eerlijk zeggen dat als ik een pony wil verkopen, maar die zowiezo niet naar de slacht doe(zoals jij zegt dat hij niet zal doen) dan krijgt niemand hem mee voor de slachtprijs hoor ;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:59

Valt je vies tegen wat een paard aan kilo's is, daar verkijk je je op. mijn merrie van 2jr jong 1.60m groot en zwaar gebouwd en woog slechts 320kg in totaal!.
De slager gaf ook aan dat "wij" als leek ons daar snel op verkeken.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:01

M_D_H schreef:
ik moet je heel eerlijk zeggen dat als ik een pony wil verkopen, maar die zowiezo niet naar de slacht doe(zoals jij zegt dat hij niet zal doen) dan krijgt niemand hem mee voor de slachtprijs hoor ;)

Dat denk ik dus ook niet.. voor 200 euro heb je geen relatief gezond paard, wat wel ondervoed is exc.. want daar is wat aan te doen hij is niet ziek of dan ook ;) zoals jij dat zegt. Denk dat je met 200 niet ver zult komen ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:01

newt schreef:
Valt je vies tegen wat een paard aan kilo's is, daar verkijk je je op. mijn merrie van 2jr jong 1.60m groot en zwaar gebouwd en woog slechts 320kg in totaal!.

Mijn shetland ruintje van 1jaar weegt al 160 kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:02

M_D_H schreef:

Maar bij hem zit dat net wat anders ;)
Hij ruilt bijv. ook gewoon pony's (heeft laatst een shet tegen een C-pony geruild) verder doet hij er niks mee.
Het is eigenlijk het "oude mannen met shetlanders type" (papierloos fokken,e.d.)

Wendie1992

Re: Slachtprijs E-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:03

dan alsnog krijg je hem niet mee voor 200 euro denk ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:05

Wendie1992 schreef:
M_D_H schreef:

Dat denk ik dus ook niet.. voor 200 euro heb je geen relatief gezond paard, wat wel ondervoed is exc.. want daar is wat aan te doen hij is niet ziek of dan ook ;) zoals jij dat zegt. Denk dat je met 200 niet ver zult komen ;)

Het is niet duidelijk in welke medische staat hij verkeerd,dat wordt eerst een check-up door de DA. ;)
Ik denk dat ik met 200 juist wél redelijk ver zou komen.
Papierloos,ondervoed,kent niks,hengst. Heb je gewoon "niks" aan,om het zo te zeggen (zoals hij het ziet). ;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:07

hij vraagt om een bod, maar wat heb je er zelf voor over? denk dat dat een juiste vraag is, wat wil en kan je uitgeven, wat zijn je overige onkosten je moet hem castreren e.d.

edit: wat is ondervoed?. dat je zijn ribben ziet?. of dat hij brood mager is. Het is een hengst bijna 3 jr die groeit. mager zijn er dan vele.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:10

newt schreef:
hij vraagt om een bod, maar wat heb je er zelf voor over? denk dat dat een juiste vraag is, wat wil en kan je uitgeven, wat zijn je overige onkosten je moet hem castreren e.d.

edit: wat is ondervoed?. dat je zijn ribben ziet?. of dat hij brood mager is. Het is een hengst bijna 3 jr die groeit. mager zijn er dan vele.

Hij is behoorlijk mager,hij heeft een tijdje bij mij gestaan en toen zag je hem echt opknappen,hij werd levendiger,wat hij bij de eigenaar eigenlijk nooit is geweest. :n
Enkel een dikke wormbuik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:17

Een mager paard is gezonder
dan een vet paard
http://www.paardenkenniscentrum.nl/docs/bcs.pdf
hier kun je zien of het paard slank mager of onder voet is

worm besmetting is wel een groot probleem als het erg extreem is
bv geen normale ontlasting meer dan is het slijmvlies aangetast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:20

GittekeZ1 schreef:
Een mager paard is gezonder
dan een vet paard
http://www.paardenkenniscentrum.nl/docs/bcs.pdf
hier kun je zien of het paard slank mager of onder voet is

worm besmetting is wel een groot probleem als het erg extreem is
bv geen normale ontlasting meer dan is het slijmvlies aangetast

Dat weet ik,zo vanaf dit plaatje te zien zit hij tussen 1 en 2 in.

Ontlasting is eigenlijk niet/moeilijk te controleren,want de weide wordt eigenlijk vrijwel nooit uitgemest en hij staat er met een stuk of 12 andere pony's.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:31

Rhine_ schreef:
newt schreef:

Mijn shetland ruintje van 1jaar weegt al 160 kg.

mijn luxe tinkerruin weegt maar 460 :)