Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarcoBorsato schreef:CathCath schreef:Je woont natuurlijk al lange tijd in Duitsland en bent het Nederlands een beetje verleert, tja .. Schoenmaker blijf bij je leest.
Jeetje, blijkbaar overkomt een taalfout de besten
CathCath schreef:[Ik zit hier ook niet om iemand de grond in te boren, maar bepaalde dingen kloppen niet van haar.
CathCath schreef:Nee, inderdaad, Angela.
Maar ik kan niet begrijpen, ik heb zelf Rechten gedaan, dat iemand die Notarieel Recht heeft gestudeerd hier allemaal niet op heeft kunnen komen. Lijkt me toch wel dat je een achterban hebt.
Ik geloof ook niets van die studie. Superplek in het Nederlands, supertijd en interessant schrijf je dus zo. In pakweg nog geen paar zinnen 3 spellingsfouten.
Je woont natuurlijk al lange tijd in Duitsland en bent het Nederlands een beetje verleert, tja .. Schoenmaker blijf bij je leest.
En dat iemand die met zijn tweeen (ik schrijf bijna niet met accenten, vind ik te vermoeiend) is geen paard meer kan onderhouden en dat op jouw niveau? Vreemd. Grondprijzen zijn in Duitsland een peulenschilletje vergeleken met Nederland.
Maar ben blij voor je dat je een superplek voor je paard hebt gevonden. Ben je daar ook weer vanaf.
Maar goed als je Notarieel Recht hebt gestudeerd ga je dit zeker niet hier vragen of denk je nu dat iedereen stom is?
hotchocolat schreef:CathCath schreef:Nee, inderdaad, Angela.
Maar ik kan niet begrijpen, ik heb zelf Rechten gedaan, dat iemand die Notarieel Recht heeft gestudeerd hier allemaal niet op heeft kunnen komen. Lijkt me toch wel dat je een achterban hebt.
Ik geloof ook niets van die studie. Superplek in het Nederlands, supertijd en interessant schrijf je dus zo. In pakweg nog geen paar zinnen 3 spellingsfouten.
Je woont natuurlijk al lange tijd in Duitsland en bent het Nederlands een beetje verleert, tja .. Schoenmaker blijf bij je leest.
En dat iemand die met zijn tweeen (ik schrijf bijna niet met accenten, vind ik te vermoeiend) is geen paard meer kan onderhouden en dat op jouw niveau? Vreemd. Grondprijzen zijn in Duitsland een peulenschilletje vergeleken met Nederland.
Maar ben blij voor je dat je een superplek voor je paard hebt gevonden. Ben je daar ook weer vanaf.
Maar goed als je Notarieel Recht hebt gestudeerd ga je dit zeker niet hier vragen of denk je nu dat iedereen stom is?
Ik woon ook in Duitsland en ja ik heb ook regelmatig taalfouten (worden er ook steeds meer).
Helaas kost het hooi en stro in Duitsland ook genoeg en denk ik dat ik hier zelfs meer betaal voor een baal voordroog als in Nederland.
Sommige dingen zijn hier goedkoper andere weer duurder. Wij hebben ook een stal n het dorp en daar betaal je 260 per maand voor een box. Dan woon ik nog in een klein dorp.
Dat Duitsland dus goedkoper is dan Nederland gaat dus niet op.
Waratje schreef:Misschien moet je dan wat minder zuipen voordat je op bokt anderen terecht wil wijzen over hun Nederlands, je bakt er zelf ook niet zo heel veel van.![]()
De toon waarop je hier schrijft komt bijzonder onsympathiek over en inhoudelijk valt je bijdrage ook wat tegen, terwijl het onderwerp interessant genoeg is.
Maar goed, ik ben blij dat Angela een goede oplossing voor Witje heeft gevonden, het is moeilijk genoeg om zo'n besluit te moeten nemen.
hotchocolat schreef:Nou mijn salaris hier is bar slecht. Het is helaas niet anders en ik moet blij zijn dat ik als buitenlander werk heb.
7,50 per uur en geen recht op vakantiegeld, ziekte geld en vakantiedagen.
De huizen zijn idd goedkoper maar er zijn weer andere kosten die hoger zijn. Wij betaalen voor 1000 liter water rond de 7,00
Gas hebben we niet (is te duur) dus we stoken op olie en dat is ook niet echt goedkoop.
Ik denk echt als je het gemiddelde neemt dat je echt ongeveer hetzelfde kwijt bent als in Nederland.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik in de verkeerde regio woon.
Ze hebben een gok genomen en die is dus niet helemaal uitgepakt zoals ze in gedachten hadden.
Maar gelukkig is er een oplossing voor het paard gevonden.
CathCath schreef:Nog even terug op dat slachten. Dat slachten is zwaar intensief werk, daar zit echt wel een paar honderd euro arbeidsloon in. Laten we dat op 300 euro houden, dus ik zou 750 euro vragen.
Jolliegirl schreef:Heb de TS al per PB gesproken..
Maar wil iedereen erop attent maken : Verkoop je paard BOVEN de slachtprijs, mits het paard nog kwiek is en geen pijn heeft...
Dan weet je tenminste dat hij niet de grens over gaat....
De slachtprijs ligt zéér laag. Gespierd sportpaard van +- 1.70 krijg je nog geen 100 euro voor slachtkosten.
Dit omdat alleen de kiloprijs(vlees) wordt berekend, dit is vaak rond de 300 kilo.
Tevens worden schimmels gewoon geslacht. En zeker ook gebruikt voor consumptie.CathCath schreef:Nog even terug op dat slachten. Dat slachten is zwaar intensief werk, daar zit echt wel een paar honderd euro arbeidsloon in. Laten we dat op 300 euro houden, dus ik zou 750 euro vragen.
Slachtkosten zijn +-175 euro in Nijkerk.
Hier komen misschien nog wat verwerkingskosten bij.
Maar zeker geen 300 euro. Het is zo zonde dat de prijs zo laag ligt, men wil geen paardenvlees, want paard is een huisdier... en dat eet je niet op.
Edit : Sorry ik las verkeerd, ik dacht dat je op die 750 doelde.
Tevens zijn de keuringen NA het slachten. Dus als er nog iets ontdekt wordt, heeft degene die het paard geleverd heeft een probleem.
Want vooraf lichamelijk keuren gebeurt niet. De AM keuring is alleen om te kijken of het paspoort klopt, de chip, en of het paard netjes op 4 benen staan, geen open wonden heeft e.d.
Of er dingen in het lijf zitten weten wij daarna pas... en dan is alles al weg naar Belgie.
Daarom vul je voor het schieten een formulier in waarop je de verklaring aflegt dat je paard clean is.