Asociale paardenkopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dodyg

Re: Asociale paardenkopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:59

Hier zeg je me wat.

Bij ons kwamen ze kijken even ingespannen wat rond gereden, was oke dus ze zouden dinsdag om 5 uur het paard ophalen.
wij dinsdag wachten, wachten, niks dus even gebeld de trailer had een lekke band oke kan gebeuren. dus afspraak verzet naar woensdag zelfde tijd.
Dus gisteren wij wachten wachten, niks , bellen geen gehoor niks. als zelfs een telefoontje er nog niet afkan dat ze hun hebben bedacht of wat dan ook?

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:04

Of andersom, asociale VERkopers (dat hebben wij dus af en toe)

En even over dat je schrijft dat de volgende koper maar naar een modder paard komt, zij weten niet wat voorgevallen is dus je kan het hun ook niet kwalijk nemen..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:55

Ik heb één keer zelf een paard verkocht en inderdaad, ongeveer de helft van de mensen met wie ik een afspraak had gemaakt, kwam niet opdagen.

Asociale verkopers heb ik inderdaad ook genoeg gezien. Toen ik voor mijn toen 15 jarige dochter een paard zocht hebben we heel wat paarden gezien die ze ons als goed probeerden te verkopen, terwijl ze van alles en nog wat bleken te mankeren. Genoeg handelaren en particulieren die het echt niet kan schelen wat een verdriet ze een jong meisje daarmee kunnen doen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:30

Sizzle schreef:
Ik hoorde van een vriendin dat huizen kijkers de ergste zijn. Dan krijg je allemaal mensen die gewoon nieuwsgierig zijn maar eigenlijk helemaal niet van plan zijn iets te kopen of geen middelen daarvoor hebben. Zit je ook mooi je tijd te verdoen aan aapje kijken.

Ja dat klopt! Er zijn zelfs mensen die als het open huis is bij te koop staande huizen die er een serieus dagje uit van maken!
Er zijn zulke rare mensen op de wereld en ben bang dat die in de paardenhandel ook genoeg rondlopen, gewoon een paardje rijden zondere verdere bedoelingen van hun kant.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:12

Jezus, daar wordt je idd niet vrolijk van. pfff idd even zelf van te voren bellen of ze nog wel komen

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:43

heel herkenbaar, jij paard gewassen en keurig erbij staan en ookwel zenuwen want je doet niet elke dag een paard verkopen en dan komt er gewoon niemand, of wat ik bij een van mijn eerste paarden heb gehad, die had een blessure en wilde ik dus niet meer de sport in en bood ik aan als recreatiepaard (was de prijs ook naar), kwam er een hele familie, allemaal wilden ze erop en meteen beginnen of ie travers kon, ik heb na de eerste ruiter en alle praatjes van de kant gezegd dat dit m niet ging worden, die wilden voor een duppie op de eerste rang, paard had last van kniebanden dus dat was gewoon niet eerlijk geweest.
Of ze komen en dan zeggen ze ineens hij is wel groot he, in de advertentie stond ook 1.75m met foto's dus kom dan niet, ik heb er een keer werk voor opgeschoven maar daarna bikkelhard gezegd in het weekend of s avonds, anders niet.
Bij een ander paard die me toch te klein was gebleven kwamen er mensen kijken, leken heel aardig, paardje was nog compleet groen alleen halstermak, wilde die man die mee was erop gaan zitten. Jaa daag! Mensen zijn heel brutaal tegenwoordig.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:41

echt asociaal ja!

andersom gebeurt het trouwens ook wel,
wij hebben een keer ca. 2,5 uur gereden om een pony te kijken.
was de eigenaar niet aanwezig, en nam de telefoon niet op.
en daar sta je dan!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:48

Jeetje wat aso....
Heb het juist andersom gehad: dat je speciaal nog vraagt wanneer je kunt komen dat hij nog niet gelopen heeft die dag en dat ik hem nog zelf wil poetsen enzo.
Zou ook een heel fijn voorwaarts paard zijn (en braaf).
Wat bleek:
Kom ik daar (op oudjaarsdag ruim uur gereden omdat ik dacht: dit is hem!!) zegt de eigenaresse: sorry, er is wel iemand voor je geweest want die afspraak stond al voor jij belde :( .
Paard kreeg ik bijna niet in galop zo sloom en later bleek op haar hyves waarom ze 'vergeten was' rijkleding aan te doen en iemand anders hem voor ging rijden: ze was in het ziekenghuis beland nadat hij een hele gemene rodeo sessie had gegeven... en durfde er niet meer op.

Ik zou iedereen nabellen 2 uur van tevoren!!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 19:15

Vandaag dacht ik even dat ik de wereld echt niet meer begreep. Deze week is 2x een vrouw geweest die vanaf vandaag een proeftijd zou gaan doen. 2 uur na de afgesproken tijd was ze er nog niet en reageerde niet op de telefoon. Ik voelde me echt extreem belazert, MAAR.....toen belde ze op. Ze bleek van 12 uur snachts tot 11 uur vanmorgen gewerkt te hebben en was thuis in slaap gevallen. Gelukkig blijkt het soms dan toch mee te vallen. Het is trouwens een supermatch en ik wacht nu in spanning op de keuring, want je weet maar nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:27

ik had destijd mn haf te koop.... kreeg me toch ook domme mailtjes...
"ik bied 700 euro" man je hebt het hele paard nog niet eens gezien??? en 700 euro... daaahaaag :wave:
en idd mensen die niet af zegden maar niet op kwamen dagen... mensen die zeiden ja hoor heb al jaaaaaaren ervaring met groene paarden en dan het presteren om heel hard in het zadel te knallen bij het opstappen... :Z

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:39

Irritante verkopers heb je er ook genoeg! Eergisteren gingen wij naar een paard kijken, komen we daar aan vragen ze 'wil je een kopje koffie tijdens het opzadelen? 8)7 dus ik zeg nee, gaan ze hem opzadelen begint hij te zuigen op zijn ketting. _-:( konden we weer helemaal een uur naar huis rijden. Zeg dat dan even erbij aan de telefoon!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:53

VivaLaVida schreef:
ik had destijd mn haf te koop.... kreeg me toch ook domme mailtjes...
"ik bied 700 euro" man je hebt het hele paard nog niet eens gezien??? en 700 euro... daaahaaag :wave:
en idd mensen die niet af zegden maar niet op kwamen dagen... mensen die zeiden ja hoor heb al jaaaaaaren ervaring met groene paarden en dan het presteren om heel hard in het zadel te knallen bij het opstappen... :Z

Oh dat heb ik ook bij een paard gehad, kwamen mensen die zeiden dat ze al veel ervaring hadden, paard was braaf maar wel voorwaarts, maar was volgens hun geen probleem, opstappen zag er al niet uit en toen met lichtrijden het zag er niet uit, na 30 meter of zo nam ze hem terug naar stap, nou ja ze trok hem naar stap en wilde toen dat degene die met haar mee was ernaast ging lopen, naja, zeg dan eerlijk dat je een beginner bent en doe niet alsof je kunt rijden, paard was superbraaf maar denk dat elk paard wel wat drukker word met zo iemand op zn rug, vond dat ie nog superbraaf bleef, bokte niet liet zich naar stap trekken, later belde ze dat ze toch wat anders zochten :+ een hobbelpaard zeker :P

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:57

Ja verkopers die raar doen heb je er ook genoeg, mijn een na laatste paard was een schat maar wat me niet was opgevallen bij de proefritten was dat ze hem steeds vasthielden bij het opstijgen, niet over nagedacht, nadat ik hem had gekocht en thuis zelf wilde rijden en dus opstappen, kwam ik er niet op en ben ik er een paar keer flink naast gevallen, meneer had een opstapprobleem en galoppeerde weg voor je op kon stappen, toen ik hierover belde met de verkoper, ontkende hij dit stellig.

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:39

Ethelate schreef:
Best triest als je zo je tijd moet vullen, bedoel, is Funda nog niet genoeg?

Toen ik mijn haflinger te koop had staan (2004 alweer) maakte ik al hetzelfde mee.
Mensen die ruim een uur moesten rijden die ik dan zelf na een half uur te laat (en een super blinkende haf met spierwitte manen..) maar belde 'ja, het ging toch niet lukken'..
En tig mailtjes van penny meisjes die maar mailde en toch niet echt geïnteresseerd waren (of echt de middelen hadden)

Tip: vraag het nummer, en spreek af dat zij jou een uur van te voren bellen.

die tip van jou is echt goed