is marktplaats wel goed om een paard te kopen ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CathCath

Re: is marktplaats wel goed om een paard te kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:14

Nee joh, daar komen geen paarden die mishandeld zijn, maar de paarden van Anky van Grunsven zie je er ook niet :D Handelaren komen op een hele andere manier aan paarden dan Marktplaats. Die hebben hun "verborgen" circuit. Niet alle handelaren zijn slecht, maar ze zitten er wel tussen.

Maar soms zien paarden en pony s er op foto s wel veel leuker en beter uit dan in het echt, maar is dat op Hyves ook niet zo :)

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:17

Niet helemaal wat ik hierboven schrijf, maar een handelaar probeert een zo laag mogelijke prijs te bedingen. Ik heb ze zelf aan de telefoon gehad en dan ben ik snel uitgesproken.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:07

Ik heb ook een marktplaatspony en ik ben nog steeds iedere dag blij met haar.
Gewoon een keer gaan kijken en als je er zelf niets aan ziet en 'm nog steeds graag wil, laten keuren.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:17

Ik heb mijn zelfgefokte jaarling ook op marktplaats te koop staan en die is echt niet mishandelt, ziek of wat dan ook.

Maar TS waar kun je volgens die mensen dan wel een paard "veilig" kopen?

Het beste is natuurlijk een paard of pony kopen van bekenden, want die zulle je niet snel oplichten, maar goed dan word de keuze ook erg beperkt....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:19

Ik heb Douwe bij een particulier gekocht via MP.. Kerngezond en heeeeeel leuk :D
(en af en toe een ondeugende kleuter :P)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:34

Als jij je "toekomstige" paard eerst goed laat keuren en op proef neemt of eerst een maand of 2 elke week een paar keer gaat rijden/verzorgen merk je vanzelf of er iets mee gedaan is of niet.

niet iedereen heeft de mogelijkheid om dure advertenties te plaatsen en doet het dus via mp.
persoonlijk denk ik dat je wel uit moet kijken maar er kan altijd een leuk en goed paardje bij zitten .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:40

niks mis met marktplaats hoor ;)

Ik heb mijn paard ook als veulen gekocht via Marktplaats :j

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:44

sita12 schreef:
Als jij je "toekomstige" paard eerst goed laat keuren en op proef neemt of eerst een maand of 2 elke week een paar keer gaat rijden/verzorgen merk je vanzelf of er iets mee gedaan is of niet.

niet iedereen heeft de mogelijkheid om dure advertenties te plaatsen en doet het dus via mp.
persoonlijk denk ik dat je wel uit moet kijken maar er kan altijd een leuk en goed paardje bij zitten .

Sita, bijna iedereen verkoopt/koopt zijn paard tegenwoordig via MP. Dat is de grootste Nederlandse advertentiesite. Ik geloof niet dat jij weet dat iedereen die adverteert om een paard te verkopen 9 euro betaalt. Ophogen kost 1,60 euro. Je hebt topadvertenties die 35 euro kosten en dan staat die advertentie een tijdje bovenaan.

Veel slechte handelaren verkopen niet via MP. Ik kan er echter wel een paar aanwijzen die wel slecht zijn, maar dat is helaas in strijd met de voorwaarden, zodat veel mensen nogal eens met het verkeerde paardje thuiskomen.

Je gelooft toch niet dat iedereen zijn paard tig keer laat rijden? Klinische keuring zegt vaak ook niets en zeker niet als het geen onafhankelijke dierenarts is.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:22

Ik sprak eens een advocaat en die had veel klanten die paarden via marktplaats hadden gekocht en daar problemen mee hadden.
Het grote probleem zit hem m.i. in het feit dat veel enthousiastelingen geen deskundig advies vragen wanneer ze een paard willen kopen. Daar maken sommigen graag "gebruik"van. En wanneer je zelf niet alles controleert wat er wordt beweerd, dan vraag je ook om problemen. (Een New Forest pony zonder papieren is geen New Forest!)
Zelf hebben wij al eens een hele fijne pony gekocht via mp. En we bieden ook wel eens paarden aan op Marktplaats. Niets mis mee.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:24

@ Sportfokker

Je gaat een beetje van het TOPIC af, maar dat geeft niet. Maar je insinueert dat alleen paarden met een stamboek alleen maar "goed" zijn? Dat is helemaal niet zo en ik kan er uit ervaring over meepraten. Heb meerdere KWPN-ers met blessures gehad en dit paardje heeft geen papieren en mankeert nooit iets.

Volgens mij praat je een beetje in je eigen straatje omdat je zelf fokker bent. Geeft niet, want de paardenhandel gaat niet slecht, maar superslecht.

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:03

Mijn paardje heb ik ook gevonden via internet.
Je moet gewoon goed opletten en iemand die er veel van kent het paard laten keuren, zelf op rijden, desnoods even op proef nemen (als dat kan), ga er ook eens mee gaan wandelen (want velen beweren dat hun paard bomproof is, maar als het erop aan komt, vliegen ze weg voor een scheet...)
Ik ben alleszins heel blij met mijn paardje! :D