Handelaar hoe mensen waarschuwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klaasbakker

Re: Handelaar hoe mensen waarschuwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:00

ja en die goede zijn de erkende en die `rotte appels` zijn de beuners.
en mocht je nou twijfelen of je met een erkende handelaar te maken hebt kan je dit nakijken op www.cebopa.nl hier staan alle leden op.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:04

Tja met name de lagere prijsklasses brengen nu eenmaal rottigheid met zich mee....

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:08

Ik zal ook nooit zeggen dat alle handelaren slecht zijn hoor uiteraard heb je er goede bij die wel in het belang van mens en dier werken en niet puur om geld tuurlijk doe je het daar ook voor maar dan op een normale manier en niet met oplichterij. Ik hoop dat deze bart gestraft word. Ben er inmiddels ook achter dat hij op een aantal paardenmarkten al niet eens meer kan komen omdat hij al meerdere mensen heeft opgelicht.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:11

Misschien dat de titel verandert kan worden?

klaasbakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:56

@ TS: het was ook niet aanvallend bedoeld naar jou toe hoor :P

maar het valt gewoon op wij komen dagelijks op bokt, en het valt op hoe negatief er over paardenhandelaren gesproken wordt ook door mensen die er nog nooit mee te maken hebben gehad en die niet weten hoe de vork in de steel zit. daarom dacht ik van ik zal eens reageren ook omdat ik bart vosch en zijn streken ken.

daarom gaf ik aan dat er erkende handelaren zijn en mensen die zich voordoen als handelaren (beuners) die vergooien letterlijk onze naam eigenlijk en de naam van de paardenmarkten. Als wij erkende handelaren naar de paardenmarkten gaan dan denken wij aan meerdere dingen: de ponys worden allen netjes ervoor gezet, bekapt alles is ontwormd, indien een paard/pony te mager is blijft deze thuis en komt eerst aan, met transport ligt er stro in de wagen en hangen er voernetten tevens gaan er jerrycans mee op plaats van bestemming krijgt alles eerst water. op de markt nemen wij vaak stro mee en dit doen wij onder de pony's ik heb zelf vaak veulens en jaarlingen mee willen deze op de markt even liggen laat ze maar lekker liggen.

de beuners laaien alles uit de wei in dik/dun/ziek/lange hoeve en noem maar op letten nergens op maar wij erkende handelaren hebben het gezeur. en dat wou ik net duidelijk maken. gezien de titel eigenlijk dat ik zoiets had van noem dan een naam want dit komt gewoon heel anders over het lijkt nu een algemeen onderwerp terwijl je 1 persoon bedoelt.

@ ts vat bovenstaand niet aanvallend op beslist niet zo bedoelt je gaf al aan van kan ik de titel veranderen enzo,

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 06:55

Sommige reacties zijn niet zo leuk.. Tuurlijk is verkocht verkocht, maar als je denkt dat je zelf de nieuwe eigenaar hebt 'uitgekozen' en achteraf is hij niet wie hij zegt dat hij is.. Dan voel je je belazerd! Het gaat immers om je dier waar je een band mee hebt, als je die via een handelaar had willen verkopen had je daar wel voor gekozen lijkt me..
Dus ik vind het 'verkocht is verkocht' niet het meest symatieke..

Ts, hopelijk kun je 'jouw' paardje nog traceren en zo volgen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:50

Waarschuwings topics zijn niet toegestaan.
TS als je het paard terug wilt vinden, open dan een neutraal topic op het daarvoor bestemde forum, OV. (lees daar aub wel eerst heel goed de regels voor je het topic plaatst en maak er geen "stoute handelaar" topic van maar een topic puur gericht op het vinden van het paard)

Is je onrecht aangedaan door deze man en zoek je "mede slachtoffers" dan kun je om die mensen te zoeken een topic openen op EA-GZ Diensten.

Waarschuwings topics alleen om te waarschuwen zijn niet toegestaan dus bij deze een slotje.