Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rivjenn schreef:ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de paarden wel weer wat duurder worden.
kennis is op zoek naar een D pony, nou wat ze daar voor durven te vragen...
PercyLeen schreef:Dat onzin TS! Van de buitenkant kan je niks zien. Ik heb een 2,5 jarige laten keuren, glansrijk door de klinische keuring maar toch echt OCD op de foto en afgekeurd!
rina schreef:Juist als je onzeker bent, en niet later voor voldongen feiten wilt staan als "had ik maar" laat een paard dan altijd rontgenologisch keuren. Rontgen kost idd rond de 500 euro, en voor dat geld zou ik het niet laten ook al kost het paard maar zo weinig. Beter nu die 500 dan over een maandje of wat een topic op bokt dat het paard niet goed is

Storm schreef:Altijd laten keuren, als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat 9 van de 10 keer ook.
Ik ken genoeg verhalen van mensen die hun paard onder de prijs verkochten omdat ze juist wilden dat het dier niet rx gekeurd werd. Goedkoop is (vaak) duurkoop, dat is met paarden zeker net zo!
Rivjenn schreef:ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de paarden wel weer wat duurder worden.
kennis is op zoek naar een D pony, nou wat ze daar voor durven te vragen...
Marcella_e schreef:Sowieso keuren. Dan sluit je al een hoop uit. Je hebt ook wel eens paarden die gewoon wat goedkoper zijn.
Vallen er geen afspraken te maken dat je het paard een maand op proef kan nemen om te kijken of het klikt? Je moet dan wel goed afspreken dat je wel je geld terug krijgt en geen ander paard moet nemen etc.
Ik heb vorige week een nieuw paard gekocht en deze heb ik ook eerst een maand op proef gehad.
Heb je op marktplaatst al gekeken wat soort gelijke paarden met deze afstamming voor te koopstaan? Als dit duizende euro's scheelt zou ik alles echt goed laten checken.
spiritxxx schreef:Ik heb volgens mij de advertentie gezien, hierin staat dat hij met zijn voorhoeven iets naar binnen staat door verkeerd bekappen, en dat hij iets lui voor het been is?
Hij is dus toontredend en flegmatiek. Met het toontredende moet je wel rekening houden, dat kan vroegtijdige slijtage opleveren maar dat hoeft niet, hangt ervan af hoeveel je ermee aan het werk gaat. Vaak maaien ze dan ook wat waardoor ze niet erg geschikt zijn als dressuurpaard. En ook zou ik bekijken of je meer van flegmatieke of juist voorwaartse paarden houdt, dus wil je de hele tijd moeten aandrijven of hem eerder wat tegen moeten houden?
ikke schreef:Ik snap het probleem niet. Niet vertrouwen = niks mee doen, next.........
Wil je er toch meer van weten, ga kijken, laat desnoods keuren en vervolgens, als je het niet vertrouwd, next.......
carone schreef:Nakomelingen van Houston zijn braaf maar eigenzinnig, houd hier rekening mee.
Merrie is nog niet uitgebracht in de sport en heeft geen predikaat.
Het papier is verder ook niet predikaat rijk dus dan mag het niet meer dan normaal zijn dat de vraagprijs niet al te hoog is.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=190260