Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Want ik ga binnenkort met vriendin mee naar Texel, dus 'mijn' paard in hun trailer.. Alleen die van mij maait nog wel eens met de voorbenen (trailer bij de eigenaren heeft ze ook al half vernield, zitten nu ijzerenplaten voor) ... 
(nog even de eigenaar vragen hoe ie verzekerd is, dan kan ik veilig op weg
) Letsdunit schreef:In de voorwaarden van Unive staat dat schade die door een paard toegebracht wordt in de trailer niet gedekt is, ze hebben wel een clausule waar je iets extra voor betaald en dan wordt het wel gedekt.
Ibbel schreef:Punt is dat een verzekeringsmaatschappij zal zeggen: de eigenaar van de trailer geeft toestemming dat andere paard daar in te vervoeren. Dat heet risico aanvaarden. Een WA verzekering kan dus minder uitkeren, zich baserend op: ja maar, je hebt het zelf toegestaan. Het is een andere situatie dan wanneer jouw paard ontsnapt en tegen een auto opbotst. Daar heeft niemand toestemming voor gegeven.
Arvensis schreef:Omdat ik dus verschillende verhalen hoor van de WA verzekeringen, bij de ene persoon is het wel uitgekeerd en bij andere niet, wat het voor mij dus niet 100% zeker maakt en dat wil ik wel graag.
Dit komt doordat iedere situatie toch net weer even anders is en door verzekeraars ook lang niet altijd correct beoordeeld wordt. Sterker, als je aan 10 behandelaren bij een verzekeraar dit gaat voorleggen krijg je 100% zeker geen éénduidig antwoord. Het verschil zit hem in het beoordelen van de mate van 'eigen schuld' van de benadeelde partij. Zie bij FAQ!
Het is wel zo, en dat zeggen alle verzekeringen ook, dat op het moment dat mijn paard bijv. op een buitenrit tegen een auto aantrapt, dat ze het dan wel dekken..
En dat komt doordat deze situatie veel duidelijker ligt. Hier zal nagenoeg nooit sprake kunnen zijn van 'eigen schuld' bij de benadeelde. Die heeft er part nog deel aan.
Inmiddels hebben we een verzekering gevonden, we wachten daar nu nog op antwoord, maar hoop dat het goed komt!
Dat zou ik dan even zwart op wit vragen, want als je dit gewoon telefonisch gevraagd hebt aan een AVP verzekeraar dan moet je er ernstig rekening mee houden, dat áls er dan straks schade is, dat het toch anders beoordeeld gaat worden, om de hierboven genoemde reden.