paard sloopt andermans trailer, verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

Re: paard sloopt andermans trailer, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 08:30

Dat zou ook nog een optie kunnen zijn idd.. de eigenaar gaat iig even kijken hoe hij ervoor verzekerd is en dan kijken we wel eens verder.. :)

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:25

Paard van vriendin had onze trailerklep gesloopt, haar WA (Unive) verzekering betaalde niets uit.
Het is al wat jaren geleden maar iig we kregen geen cent. Gelukkig had mijn vader wel een verzekering afgesloten voor de trailer en zij hebben toen uitgekeerd.
Het was een vriendendeinst, eigen risico oid.

Wel zo verstandig om het even goed uit te zoeken.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:33

Ik ben wa verzekerd bij de RVS. Mijn merrie heef tjaren geleden de trailer van iemand behoorlijk toegetakeld. De RVS heeft dat keurig betaald.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 17:39

Ik merk wel dat er veel verschillende ervaringen zijn wat verzekeringen betreft, wel ben ik erachter dat je dus gewoon geluk moet hebben willen ze het uitbetalen.
De eigenaar heeft gebeld en hij is alleen voor zijn eigen paarden verzekerd, maar gelukkig heb ik inmiddels een WA verzekering voor paarden gevonden ! :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:56

Ik werk bij Unigarant/ANWB.
Ik zal wel even voor je kijken.
Volgens mij vergoeden wij dit namelijk wel.
Jouw paard valt onder jou WA verzekering.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:56

Oohw, haha, laat maar niet goed gelezen.
Je hebt al een verzekering

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:29

Ik ben erg benieuwd hoe het zit :+ Want ik ga binnenkort met vriendin mee naar Texel, dus 'mijn' paard in hun trailer.. Alleen die van mij maait nog wel eens met de voorbenen (trailer bij de eigenaren heeft ze ook al half vernield, zitten nu ijzerenplaten voor) ...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:33

Mijn paard is twee weken geleden op de trailer van een vriendin meegeweest en het neuswiel en de achterstang zijn toen gesneuveld. Heb niet eens aan een verzekering gedacht, heb gewoon bij de trailerzaak nieuwe onderdelen besteld en de trailer weer gefixt.
Gisteren met een andere trailer op pad geweest omdat er nog een paard meemoest en toen is meneer onderuit gegaan en vastgelegen in de trailer. Niets kapot en paard nog heel gelukkig!
Maar nu ik dit topic zie en mijn paard blijkbaar een brokkenpiloot is op de trailer en we straks iedere 3 a 4 weken met andermans trailer op wedstrijd gaan, doe ik er denk ik beter aan om dit uit te zoeken :P
Zal eens kijken hoe het zit bij onze WA-verzekering.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:25

Jaja, nu kom ik er mee aan zetten :P

Ik heb univé gebeld. Als de eigenaar van het paard een AVP (WA) verzekering heeft, daar vallen huisdieren onder en dus (blijkbaar) ook paarden. Als jou paard een ander zijn trailer vernielt, moet je eerst kijken als de trailer verzekerd is. Zo niet, dan komt het uit de WA verzekering van de eigenaar. (Of de trailerverzekering haalt daar verhaal op, wie het heeft gedaan etc)

Vast wat dubbel, maar ik snap het nu :+ (nog even de eigenaar vragen hoe ie verzekerd is, dan kan ik veilig op weg :+ )

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:32

In de voorwaarden van Unive staat dat schade die door een paard toegebracht wordt in de trailer niet gedekt is, ze hebben wel een clausule waar je iets extra voor betaald en dan wordt het wel gedekt.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:50

Letsdunit schreef:
In de voorwaarden van Unive staat dat schade die door een paard toegebracht wordt in de trailer niet gedekt is, ze hebben wel een clausule waar je iets extra voor betaald en dan wordt het wel gedekt.

Ze zei tegen mij van wel, omdat het dus onder de WA valt.. Elke schade wordt vergoed. Ze noemde nog als voorbeeld als ik op strand of buitenrit ben, en paard schopt tegen een auto dat dat dan ook onder de Wa valt..

Waar heb je jou info weg als ik vragen mag ? ;)

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:59

Mijn paard heeft op stal ooit een groot raam van 2 bij 4 eruit geslagen.

Dit werd door de WA verzekering netjes vergoed en geregeld met de eigenaresse van de stal.

Ik ben dan benieuwd waarom een trailer anders zal zijn?

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:13

Weet niet of het een beetje vergelijkbaar is. Ooit heb ik mijn motorkleren uitgeleend. Persoon is er mee gevallen tijdens motorrijden. Kleding kon daarna weg (persoon had gelukkig niets). Verzekering heeft niets uitgekeerd. Reden: je leent de spullen uit en weet dat het kan gebeuren dat iemand er mee valt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:17

Naar mijn weten vallen huisdieren (en daarmee ook vaak paarden) inderdaad onder de aansprakelijkheidsverzekering. De dekking en of je paard daadwerkelijk verzekerd is, hangt af van de verzekering.

Het is in ieder geval zo, dat wanneer jouw paard schade aan iets of iemand maakt, jij aansprakelijk bent. Met of zonder verzekering.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:27

Ibbel schreef:
Punt is dat een verzekeringsmaatschappij zal zeggen: de eigenaar van de trailer geeft toestemming dat andere paard daar in te vervoeren. Dat heet risico aanvaarden. Een WA verzekering kan dus minder uitkeren, zich baserend op: ja maar, je hebt het zelf toegestaan. Het is een andere situatie dan wanneer jouw paard ontsnapt en tegen een auto opbotst. Daar heeft niemand toestemming voor gegeven.

Wat Ibbel aanhaalt maakt wel een groot verschil.
Zo heeft de hond van mijn zus mijn vloerbedekking vernield. De verzekering gooide het erop dat ik toestemming had gegeven om de hond in huis te hebben ook terwijl ik er niet bij was er werd dus niets uitgekeerd (zus was opgenomen in het ziekenhuis voor een bepaalde periode). Had mijn zus de hond bij mij in huis gezet zonder dat ik het wist en hetzelfde was toen gebeurd was er wel uitgekeerd.
Kortom het veschil zit m er dus in of de eigenaard van de trailer akkoord geeft om jou paard mee te nemen.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:30

Het klopt idd wat een groot deel hier zegt, maar zoals Odi zegt, dat als je je spullen uitleent met toestemming, dat ze dan niet meer willen uitkeren. Omdat de eigenaar van de trailer dus toestemming zou geven om mijn paard te vervoeren, zou hij het moeten verzekeren. Zo zeggen de meeste verzekeringen dat.
Maar de eigenaar van de trailer is alleen verzekerd voor zijn eigen paarden... probleem dus.
Omdat ik dus verschillende verhalen hoor van de WA verzekeringen, bij de ene persoon is het wel uitgekeerd en bij andere niet, wat het voor mij dus niet 100% zeker maakt en dat wil ik wel graag.

Het is wel zo, en dat zeggen alle verzekeringen ook, dat op het moment dat mijn paard bijv. op een buitenrit tegen een auto aantrapt, dat ze het dan wel dekken..

Inmiddels hebben we een verzekering gevonden, we wachten daar nu nog op antwoord, maar hoop dat het goed komt!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:05

Er is een poos geleden een rechtszaak geweest over een man die zijn paarden had uitgeleend aan een andere man die een carnavalswagen wilde laten trekken door deze paarden. Daarbij sloeg een van de paarden op hol, kukelde zo achterover op de wagen en op de menner, menner zijn been was flink verbrijzeld. Toch was de van van de twee paarden aansprakelijk gesteld voor dit ongeluk.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:37

Arvensis schreef:
Omdat ik dus verschillende verhalen hoor van de WA verzekeringen, bij de ene persoon is het wel uitgekeerd en bij andere niet, wat het voor mij dus niet 100% zeker maakt en dat wil ik wel graag.

Dit komt doordat iedere situatie toch net weer even anders is en door verzekeraars ook lang niet altijd correct beoordeeld wordt. Sterker, als je aan 10 behandelaren bij een verzekeraar dit gaat voorleggen krijg je 100% zeker geen éénduidig antwoord. Het verschil zit hem in het beoordelen van de mate van 'eigen schuld' van de benadeelde partij. Zie bij FAQ!

Het is wel zo, en dat zeggen alle verzekeringen ook, dat op het moment dat mijn paard bijv. op een buitenrit tegen een auto aantrapt, dat ze het dan wel dekken..

En dat komt doordat deze situatie veel duidelijker ligt. Hier zal nagenoeg nooit sprake kunnen zijn van 'eigen schuld' bij de benadeelde. Die heeft er part nog deel aan.

Inmiddels hebben we een verzekering gevonden, we wachten daar nu nog op antwoord, maar hoop dat het goed komt!

Dat zou ik dan even zwart op wit vragen, want als je dit gewoon telefonisch gevraagd hebt aan een AVP verzekeraar dan moet je er ernstig rekening mee houden, dat áls er dan straks schade is, dat het toch anders beoordeeld gaat worden, om de hierboven genoemde reden.